Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Απο τον Ηλία  Λ. Κοτρίδη

Αντιαρματικά κωλύματα προ των οχυρών.

Αποτέλεσαν την παθητική αντιαρματική άμυνα και ήταν σύστημα κωλυμάτων κατά βάθος διατεταγμένων, στις κύριες οδικές αρτηρίες και σε ευπαθή σημεία.

Συνδυάζονταν πάντα με ενεργητικά στοιχεία για να αποφευχθεί αφενός ο αιφνιδιασμός και αφετέρου να προκληθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καθυστέρηση αρμάτων και οχημάτων.

Αποτελούνταν από σιδηροτροχιές οι οποίες είχαν μήκος 2,2 μέτρα και έμπαιναν κάθετα στο έδαφος και σε πολλά σημεία είχαν ενίσχυση σκυροδέματος.

Σε δοκιμές που έγιναν στο υψίπεδο Νευροκοπίου απεδείχθησαν αναποτελεσματικά, καθώς δεχόμενα ισχυρή πίεση , έσπαζαν στο σημείο πάκτωσης και έτσι προτιμήθηκε η κατασκευή πεσσών από οπλισμένο σκυρόδεμα (οδόντες δράκοντος).

Τα κωλύματα αυτά αποτελούνταν από τέσσερις σειρές οδόντων, ακανόνιστης Κολούρου πυραμίδας, από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Η απόσταση μεταξύ των οδόντων ποικίλη και φθάνει τα 1,8 μέτρα ενώ των σειρών έως 1,75 μέτρα.

Το ύψος των οδόντων από την πρώτη , προς τα έξω σειρά ήταν 0,4 μέτρα, 0,6 για την δεύτερη, 0,8 για την τρίτη και 1 μέτρο για την τέταρτη σειρά.

Οι οδόντες αυτοί ήταν μεταξύ τους συνδεδεμένοι με βάση σιδηροπαγούς σκυροδέματος.

Οι τάφροι ήταν ορθογωνικής διατομής πλάτους 5 μέτρων και βάθους τριών με τοιχώματα κατακόρυφα.

Οι αποτμήσεις ήταν το λιγότερο δαπανηρό κώλυμα και χρησιμοποιήθηκαν όπου το έδαφος το επέτρεπε.

Το ύψος τους έφθανε τα τρία μέτρα, η δε πλευρά τους ήταν κατακόρυφη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά