Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

…Συνέντευξη στον.. Πάνο Καλουδά..

…Είναι ηθοποιός, παρουσιαστής, μίμος…Είναι πολύπλευρος και ταλαντούχος.
Είναι από τους καλλιτέχνες εκείνους της παλιάς κοπής..Όπου το ήθος, η σεμνότητα
και οι αξίες τους ήταν ταυτόσημες με την προσωπικότητα τους. Και ξεχείλιζαν από
αυτήν. Τον Γιάννη Μπουρνέλη, τον αγαπούσαν και τον παραδεχόντουσαν, όλοι οι
μεγάλοι της τέχνης. Και του λαϊκού μας πολιτισμού. Από την εθνική μας στάρ, την
Αλίκη, μέχρι τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Στράτο Διονυσίου, τον Γιάννη Πουλόπουλο
κι όλους εκείνους τους μύθους, που τόσο έντονα χρωμάτισαν τη ζωή μας..
Με αυτόν τον λαϊκό πολιτισμό που με τόση συνέπεια κι αγάπη στήριξε ο Γιάννης,
επί 20–25 χρόνια πάνω στο πάλκο του αναψυκτηρίου »ΆΚΡΟΝ’. Όπου και μόνο αυτή η
περίοδος, καταγράφει ένα μεγάλο μέρος, αυτού του πολιτισμού..
……………………………………..
..Π.Κ—Γιάννη μου τι περιπέτεια κι εκείνη στο »ΑΚΡΟΝ»..Τι όμορφο »ταξίδι»..Έτσι;.
..Γ.Μ —Ήταν πράγματι ένα μελωδικό κι όχι μόνο,» ταξίδι» Ένα ταξίδι με πολλά εκατομμύρια επιβάτες, στα 22- 23 χρόνια που κράτησε.Και που ακόμα το θυμούνται και αναπολούν όπου και όποτε με συναντήσουν. Και με τόση τρυφερότητα μου μιλούν γι αυτό…
.ΠΚ.—Θα μιλήσουμε για το »Άκρον» πιο μετά. Γιατί εκεί είναι περίπου κάτι λιγότερο, από την μισή σου διαδρομή στον Χώρο. Τι κάνεις Γιάννη μου; Πώς είσαι σήμερα;.
.ΓΜ.—Πάνο μου είμαι καλά. Ζω, υπάρχω, δημιουργώ…Στιγμή δεν κάθομαι Είμαι πάντα σε εγρήγορση. Βέβαια τώρα, όπως όλοι μας, βιώνω και γω την θλιβερή περιπέτεια αυτή της πανδημίας. Με την αδράνεια που απαιτεί..
..
ΠΚ—Μια αδράνεια που έρχεται μετά από δεκαετή- δωδεκαετή κρίση..
.ΓΜ.—Ναι σωστά. Μια »αδράνεια» που ήρθε να δώσει την χαριστική βολή στην ήδη
κατεστραμμένη δολοφονημένη επιχειρηματική δραστηριότητα. Στον αποκεφαλισμό της
Εθνικής μας οικονομίας. Θα μπορούσαν όμως να είναι και διαφορετικά τα πράγματα;
.ΠΚ.—Φυσικά και θα μπορούσαν Γιάννη. Νομίζω μια χώρα, όπως η Ελλάδα, με μια τόσο
διεφθαρμένη, εδώ και χρόνια πολιτική,.. Με μια οικονομία που στέκεται στα μνημονιακά
της »δεκανίκια» δεν μπορεί να παίρνει τα ίδια μέτρα με την εύρωστη οικονομικά Γερμανία
τη Γαλλία, την Ολλανδία. Κι όλες αυτές τις πολύ πολύ πλουσιότερες από εμάς χώρες.
Έπρεπε να αναζητηθεί κάτι πιο ήπιο. Κάτι πιο βατό από την ψυχρή εκτέλεση της
μικρομεσαίας επιχείρησης Και της μεσαιας τάξης.
ΓΜ ..—Ναι μα η πανδημία που…
ΠΚ..—Ποιά πανδημία Γιάννη; Η εκτιμώμενη και αναπαραγόμενη από τα κανάλια.; Αυτή με
την στοχευμένη στρατηγική τρομοκράτησης της κοινωνίας;
.ΓΜ.—Πω πω αγριεμενο σε βρισκω.. Και πολύ φορτωμένο..
..ΠΚ—Έχεις δίκιο. Σταματώ εδώ. Πάμε παρακατω. Με ένα Φλάς Μπακ. Το »ταξίδι σου αυτό
στην τέχνη, πως και από που το ξεκινάς;.
.ΓΜ.—Το ξεκινάω πολύ νέος. Με αγάπη για τον κινηματογράφο και το θέατρο Κυρίως με
αγάπη για τον συνάνθρωπο. Και τη διάθεση προσφοράς σε αυτόν.
.ΠΚ.—Παρένθεση..Έχεις γεννηθεί στην Μυτιλήνη, εξ όσων γνωρίζω.
.ΓΜ.—Πολύ σωστά. Διαβασμένο σε βρίσκω νεαρέ μου. 
..-ΠΚ–Το »νεαρέ», μου άρεσε. Νεαρός με ωριμότητα δεκάδων Μαίων
..ΓΜ—Να ξέρεις τα χρόνια αρχίζουν να φαίνονται, από τη διάθεση του ανθρώπου. Μπορεί να είναι κάποιος 20 χρονών με κακή διάθεση που τον κάνει να μοιάζει σαράντα.
Και κάποιος 60 χρονών με άριστη διάθεση, με χαμόγελο με λάμψη, που τον κάνει να μοιάζει για 30 Όλα είναι θέμα ψυχολογίας. Και συ νεαρέ μου λάμπεις.
..ΠΚ—Το δέχομαι το παράδειγμα και σε ευχαριστώ για την φιλοφρόνηση.
.ΓΜ.—Δεν είναι καθόλου φιλοφρόνηση, είναι έκφραση ψυχής.
..ΠΚ— Το ξέρω Γιάννη και σε ευχαριστώ. Ξέρω πόσο αληθινός και καλοπροαίρετος είσαι.
Από την Μυτιλήνη λοιπόν. την αρχόντισσα του Ανατολικού Αιγαίου.
..ΓΜ— Ναι όπως τα λες. Αρχόντισσα. Σε ένα πολύ όμορφο χωριο, που ονομάζεται Άντισσα Λέσβου. Όμως και συ κοντό-γειτονιά είσαι, δεν είναι; Από τη Χίο.
..ΠΚ—Ναι σωστά. Από τον αρχοντικό  Κάμπο της Χίου. Αρχή της μαστιχο-περιοχής
.ΓΜ.—Γι’αυτό μοσχοβολάς άρωμα Χιακής ομορφιας.
.ΠΚ.—Να επιστρέψουμε στην πρό της παρένθεσης αναφορά μας. Για το ξεκίνημα στην τέχνη
..ΓΜ—Ναι Η αρχή έγινε φυσικά από την Δραματική Σχολή. Από εκεί που ήταν η μήτρα της
καλλιτεχνικής μου εδραίωσης άρχισαν όλα. Από εκεί έγινε η αρχή για να πλησιάσω τον
χώρο. Τι να πλησιάσω..Να τον αγκαλιάσω..
.ΠΚ.—Και ποιά ήταν αυτή η σχολή;.Ποιό ήταν το »λιμάνι» αναχώρησης για το »ταξίδι»;
..ΓΜ—Το όμορφο, να προσθέσω ταξίδι…Ήταν η Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Από
εκεί άρχισα το 1972 Είχα ήδη δώσει εξετάσεις,στο Εθνικό Θέατρο, όπου με επιτυχία
πέρασα. Αλλά δεν με βοηθούσε πρακτικά. Γιατί παραλληλα δούλευα.
Είχα υποχρεώσεις, για να βγάζω τα αναγκαία και για την επιβίωσή μου και για τη σχολή. Πέρασα τότε στο Εθνικό, με ένα δύσκολο έργο. Τον »Αντώνιο» από τον Ιούλιο Καίσαρα.
Πίστευα πως μου πήγαινε στο ύφος και στην ερμηνευτική μου έκταση το δραματικό έργο.
.ΠΚ.—Κι αφού πέρασες στο »Εθνικό» γιατί πήγες στο »Ωδείο Αθηνών»
.ΓΜ.—Μα σου είπα δούλευα. Και οι όροι του »Εθνικού» ήταν πολύ αυστηροί στο θέμα της
παρουσίας. Στο Ωδείο, τα πράγματα ήταν πολύ πιο χαλαρά. Κι έτσι μπορούσα και τη
δουλειά να συνεχίσω και την σχολή. Η ζωή τότε ήταν πολύ σκληρή..
.ΠΚ.—Μα πολύ πιο ανθρώπινη νομίζω..
.ΓΜ.—Ναι όπως το λες. Πολύ πιο ανθρώπινη. Με περισσότερη ουσία από τη σημερινή.
 .ΠΚ.—1972 λοιπόν στην Σχολή. Και μετά ; Πότε αρχίζει η δράση;
..ΓΜ—Αρχίζει αμέσως. Ξεκινάω σινεμά αμέσως. Έχω παίξει σε 33-34 ταινίες. Αρκετες από
τις οποίες, με πρωταγωνιστικούς ρόλους. Πλάι στον Μίμη Φωτόπουλο, στον Φραγκίσκο
Μανέλη,στον Νίκο Σταυρίδη…Και σε όλου εκείνους τους αθάνατους της κωμωδίας μας.
..-ΠΚ–Έχεις παίξει και με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.Η οποία σε αγαπούσε.
..ΓΜ—Ναι Πάνο μου. Με συγκινείς με την αναφορά αυτής της κυρίας του θεάτρου και του
κινηματογράφου μας. Έχω παίξει σε κάμποσες ταινίες μαζί της. Όχι σε πρωταγωνιστικούς
ρόλους, Μα σε πολύ χαρακτηριστικούς. Σπουδαία ηθοποιός Σπουδαίος άνθρωπος.
Και απέρανντα γενναιόδωρος.
..ΠΚ—Κάποιοι έχουν άλλη γνώμη για την Αλίκη..
..ΓΜ—Οι λίγοι εμπαθείς, που όχι μόνο δεν την γνώρισαν προσωπικά, ή την γνώρισαν και την ζήλευαν. Μα που μπορεί ούτε και ταινία της ποτέ να είδαν. Ήταν υπέροχος άνθρωπος.
..ΠΚ—Κανένα περιστατικό από γύρισμα με την Αλίκη θυμάσαι;
..ΓΜ—Μόνο ένα και δυο; Σου είπα. Με αγαπούσε. Ήθελε να της κάνω μιμήσεις. Της άρεσε
πολύ που της έκανα τον Σταυρίδη. Ή όταν της έλεγα ατάκες του Φραγκίσκου Μανέλη.
Έπαιξα μαζί της στην »Νεράϊδα και το Παλικάρι» , Στο »Κορίτσι του Λούνα Πάρκ» κι άλλες
.ΠΚ—Και το αναψυκτήριο πότε έρχεται Γιάννη; Και πως.;
..ΓΜ—Έρχεται το 1974 Πρίν από  το »Άκρον» συνεργάστηκα με ένα άλλο, το »Ερμής»
Στην Πλ. Δαβάκη, στο Αιγάλεω Το είχε κάποιος Κορομπίλης. Για μια σαιζόν. Ύστερα με
δυο αδέλφια τους Γεροσταθόπουλους ανοίξαμε στην Λένορμαν το »Ακρον» που εγώ το
βρήκα. Αυτοί έκατσαν δυο σαιζόν και μετά αποχώρησαν. Οπότε το κράτησα εγώ με τον
πατέρα μου. Πήγαμε πολύ καλά. Όλο το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας είχε περάσει
από εκεί. Όλοι ανεξαιρέτως. Από τον Νίκο Ξανθόπουλο το παιδί τότε του λαού, μέχρι τον
Μπιθικώτση, τον Πουλόπουλο, τον Στράτο την Άντζελα Δημητρίου…
..ΠΚ— Ζεστό το κοινό τότε; Αποδέχονταν το προσφερόμενο αυτό θέαμα.
..ΓΜ—Αχ που να βρω λέξεις να σου περιγράψω την εικόνα.. Έλεγε ο συγχωρεμένος ο
Γρηγόρης Μπιθικώτσης στον κόσμο..<< –Χαίρομαι να έρχομαι εδώ να σας τραγουδάω
με μια πορτοκαλάδα και μια γκαζόζα που πίνετε..Γιατί το βράδυ στο κέντρο, με την
κατανάλωση του ουισκι και του αλκοόλ δεν με καταλαβαίνουν όσο εσείς..
..ΠΚ—Μια μέρα θέλω να βρεθούμε πάλι, να μιλήσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες για
όλα αυτά Γιάννη. Γιατί με ανθρώπους σαν και σένα, καταγράφεται η ιστορία.
Κλείνοντας, μια τελευταία ερώτηση. Είσαι πολύ καλός φίλος και με τον δήμαρχο του
Βόλου, τον Αχιλλέα Μπέο. Και κάθε τόσο που σε χάνουμε, που σε βρίσκουμε στον Βόλο
.ΓΜ.—Ναι Πάνο μου.. Όπως το λες  Μιλάμε για έναν υπέροχο άνθρωπο. Για έναν πολύτιμο
και ξεχωριστό φίλο. Άριστο οικογενειάρχη, πατέρα, φίλο..Για έναν δημιουργικό άνθρωπο
Με αστείρευτες ιδέες. Όταν ξεκίνησε όλοι έλεγαν , να δεις που θα κάνει τον Βόλο να
μοιάζει με Μονακό. Τώρα αυτοί λένε »–Το μονακό θέλει να μοιάσει στον Βόλο»..
Δεν είναι υπερβολή. Πρόκειται για έναν ευγενή δοτικό και καλλιεργημένο άνθρωπο.
Με εργατικότητα και όραμα. Είμαστε πολλά χρόνια φίλοι. Και τον αγαπώ πολύ
..ΠΚ—Φαίνεται..Και για να το λές, εσύ η παλιά καραβάνα..Ο τόσο περπατημένος στη ζωή
κάτι, θα ξέρεις.. Είναι σημαντικό οι τοπικοί άρχοντες να έχουν όραμα και όρεξη.
..ΓΜ—Ναι γιατί αυτοί είναι οι αναμορφωτές της περιοχής τους..
..-ΠΚ–Γιάννη μου σε ευχαριστώ από καρδιάς, για τα όσα μοιράστηκες μαζί μας.
..-ΓΜ–Εγώ σε ευχαριστώ Πάνο μου. Και όλους σας στο »Βήμα».. Τον Φίλιππο και όλη
την ομάδα Και μπράβο που από ΄»ΒΗΜΑ» το φτάσατε στο ΑΛΜΑ.. να είστε καλά
Και σας ευχαριστώ όλους..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά