Με θέα το 13ο καράβι που μπήκε στις δεξαμενές του ναυπηγείου Ελευσίνας, ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασε χθες τον απολογισμό των τεσσάρων χρόνων των υπουργικών έργων. “Είμαι, λοιπόν, ιδιαιτέρως περήφανος που τέσσερα χρόνια μετά βλέπετε απέναντι ένα από τα 13 καράβια που έχουν έρθει αυτούς τους τελευταίους τέσσερις μήνες και φτιάχνονται, επιδιορθώνονται εδώ στην Ελευσίνα, φέρνοντας θέσεις εργασίας και εισόδημα στην χώρα, αντί να πηγαίνουν στην Τουρκία, στην Ρουμανία ή αλλού” είπε χαρακτηριστικά περιγράφοντας την ίδια στιγμή όλες τις προηγούμενες δεκαετίες τις τραγικές αδυναμίες της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίες που η παρακμή της έδωσε τεράστιο πεδίο κερδοφορίας στην τουρκική αντίστοιχη βιομηχανία.
Της Αναστασίας Βαμβακά
ΠΗΓΗ CAPITAL.GR
Αυτό είχε σημειώσει σε πρόσφατη ομιλία του και ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, ότι αν απαλειφθούν “λάθη του παρελθόντος”, που ωστόσο εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα, τότε το σύνολο των επιχειρήσεων του cluster που κινείται γύρω από τις ναυπηγικές δραστηριότητες θα φέρει ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών που γίνεται με υλικά που προορίζονται για ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας άρα και ένα μεγάλο μέρος του συναλλάγματος προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.
Οι προκλήσεις
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Κορκίδης στο πλαίσιο της ημερίδας με θέμα “Blue economy in mid 2020s: from Resilience to Growth” υπενθύμισε ότι για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου έχει υπολογιστεί ότι θα δαπανηθούν βραχυπρόθεσμα 4.5 δις και μακροπρόθεσμα 10 δις καθώς προς ανανέωση είναι και ο στόλος των ρυμουλκών.
https://www.defence-point.gr/news/elliniki