Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Μήπως ήρθε η στιγμή οι φοιτητές στη Αμερική και ειδικά οι δευτεροετείς να αφήσουν στην άκρη τα μολύβια και τα laptops και να ξεκινήσουν να μιλούν περισσότερο;

Η διδάκτωρ Μόλι Γουόρτεν, ιστορικός στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, εξετάζει σε άρθρο γνώμης που φιλοξένησαν οι New York Times την αναγκαιότητα της επιστροφής των προφορικών εξετάσεων σε μία εποχή που οι νέοι διακατέχονται από έντονη εσωστρέφεια και άγχος εξαιτίας της πανδημίας.

Η Γουόρτεν επισημαίνει πως οι προφορικές εξετάσεις μπορεί να είναι εν τέλει πιο ανθρώπινες από τις γραπτές αξιολογήσεις, ενώ αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων, όπως το άγχος ή ακόμη και η ντροπή.

«Μπορώ να πω με σιγουριά πως το μάθημα που θυμάμαι περισσότερο είναι αυτό που είχε προφορικές εξετάσεις», δήλωσε η κ. Ονιοζίρι, φοιτήτρια της Νομικής Σχολής του Χάρβαρντ, προσθέτοντας ότι οι προφορικές εξετάσεις ίσως, μακροπρόθεσμα, να είναι πιο χρήσιμες για εμάς από τις γραπτές.

Οι προφορικές εξετάσεις υπάρχουν τουλάχιστον από τότε που ο Σωκράτης εφάρμοζε την μαιευτική-διαλεκτική μέθοδο αφού έβαζε τους μαθητές του να μιλούν για τη φύση της αρετής.

Ξεπερασμένη ή απαραίτητη η τακτική του Σωκράτη;

Η τακτική του Σωκράτη συνεχίστηκε και στα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κέιμπριτζ καθώς το 1600 όλες οι εξετάσεις ήταν προφορικές και στα λατινικά και στις δύο σχολές.

Τις επόμενες δεκαετίες, οι προφορικές εξετάσεις παρέμειναν περισσότερο στην Οξφόρδη, ένα πανεπιστήμιο παραδοσιακά ισχυρό στις κλασικές σπουδές και τη θεολογία.

Ωστόσο τα περισσότερα πανεπιστήμια προτίμησαν τις γραπτές εξετάσεις.

Συγκεκριμένα οι γραπτές εξετάσεις έφεραν μία αύρα αυστηρότητας, αντικειμενικότητας και νεωτερικότητας, ενώ παρείχαν μια μόνιμη καταγραφή των επιδόσεων και διευκόλυναν την κατάταξη των μαθητών σε κακούς, καλούς, άριστους κλπ.

Κάν’ το όπως ο Σωκράτης – Μήπως ήρθε η ώρα οι προφορικές εξετάσεις να επιστρέψουν στα Πανεπιστήμια;-1
Φωτ: ΑP

Ερχόμενοι στο σήμερα, οι προφορικές εξετάσεις θεωρούνται ιεροτελεστία για ορισμένες εκπαιδευτικές βαθμίδες σε άλλες χώρες.

Οι εξετάσεις για το απολυτήριο της Γαλλίας ολοκληρώνονται με μια 20λεπτη συνεδρία κατά την οποία μια ομάδα καθηγητών εξετάζει έναν μαθητή σε ένα θέμα που έχει ερευνήσει, ενώ στη Νορβηγία, όλοι οι μαθητές δίνουν τρεις έως τέσσερις προφορικές εξετάσεις μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επίσης, οι προφορικές εξετάσεις προτιμούνται περισσότερο στην παρουσίαση διπλωματικών από μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές.

Η ιστορικός επισημαίνει πως οι προφορικές εξετάσεις έχουν ακόμη κάποια θετικά στοιχεία.

Βοηθούν τους φοιτητές να εξασκηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους τους, το οποίο θα αντιμετωπίσουν έτσι κι αλλιώς αργότερα στην επαγγελματική τους ζωή.

Επίσης η ευκαιρία συζήτησης των μαθητών με τους καθηγητές είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα της προφορικής εξέτασης.

Η διδάκτωρ επισημαίνει πως οι Αμερικανοί φοιτητές έχουν ενηλικιωθεί σε μια κουλτούρα που η διαφωνία πολλές φορές θεωρείται τοξική.

Ωστόσο ίσως μερικές φορές το πιο ενδυναμωτικό πράγμα που μπορεί να κάνει ένας καθηγητής για τους μαθητές είναι απλώς να μιλήσει μαζί τους… πρόσωπο με πρόσωπο.

https://www.kathimerini.gr/world/56

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά