5ο Μέρος Του Ρεπορτάζ
Ρεπορτάζ : ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
Το Σαλαμινιων ΒΗΜΑ ρωτα και οι εκπαιδευτικοί απαντούν – Υπάρχουν σοβαρά μαθησιακά κενά στα παιδια μας ; Και που οφείλετε ;;
Σειρά άρθρων οπου εκπαιδευτικοί απο ολη την Ελλαδα απαντούν για ποιο λογο η εκπαίδευση δεν εχει τα αποτελέσματα που θα έπρεπε ;;
Γιατι υπάρχει σε μεγάλη μερίδα μαθητών σπουδαστών ακομα και φοιτητών σοβαρές ελλείψεις γνώσεων ;;;
Δεν θα αναφερθούμε σε αυτο το ρεπορτάζ στο αλλο μεγάλο θεμα που εχει εισχωρήσει για τα καλα και στην μαθητική Κοινότητα ..την ΒΙΑ.
Ενα σοβαρο πλέον φαινόμενο .. που ανησυχεί σοβαρα την κοινωνία .. στο οποίο θα ασχοληθούμε σε αλλο ρεπορτάζ
-
Οι Απαντήσεις θα δημοσιευθούν σε σειρά άρθρων (γραπτές ή ηχητικές ) απο εκπαιδευτικούς ..
-
Συμμετοχή μπορούν να εχουν ολοι οσοι το επιθυμούν , με προϋπόθεση να εiναι ή ήταν εκπαιδευτικοί .
-
Στο mail info@salaminionvima.gr
-
Σεβόμαστε ολες τις απόψεις και ευχαριστούμε θερμά ολους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς απο ολη την Ελλαδα ….για το θάρρος της γνώμης τους Δημόσια ..
.
* Ευχαριστούμε Θερμά τον κ. Ντίνο Ανδρέου ( Λεμεσό Κύπρου) απο το Γυμνάσιο Κορίνθου , και την κ. Μαρία Κωστίδου απο την Καλλιθέα Αττικής για την συμμετοχή τους .
* Αύριο νέες απόψεις εκπαιδευτικών
5ο Μέρος Του Ρεπορτάζ
10 . Ντίνος Ανδρέου (Από Λεμεσό Κύπρου) Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης Γυμνάσιο Κόρινθου
..»Η μορφωση στον άνθρωπο, είναι και θέμα δικής του βούλησης.
Όλα ενάντια να είναι, αν εκείνος θέλει, προχωράει.
Και γίνεται ένας καλλιεργημένος άνθρωπος.
Μην τα ρίχνουμε όλα από δω και από κει. Βέβαια υπάρχουν και οι αντίξοες συνθήκες. Υπάρχει η ελλειπής διάθεση απ’ τους επιφορτισμένους με την παιδεία παράγοντες. Υπάρχει το στραβό κλωνάρι.
Μα άμα το νέο βλαστάρι θελήσει να πάει ευθεία προς τα πάνω, θα πάει τίποτα δεν το κρατεί.
Πριν λίγα χρόνια προσπάθησα να εφαρμόσω στη διδασκαλία μου, μεθόδους που χρησιμοποιούσαμε στο σχολείο της Λεμεσού που δίδασκα πριν έρθω Ελλάδα. Δεν τα κατάφερα.
Με σταμάτησαν οι συνάδελφοί.
Τους χαλούσα την πιάτσα, μου είπαν. Και πως «ταξίδευα» σε άγνωστα «νερά»
Το σεβάστικα, αναγκαστικά.
Και επανήλθα στις καθιερωμένες μεθοδους»
============================================================================================
9) Μαρία Κωστίδου Δασκάλα στο 3ο δημοτικό Καλλιθέας
…»Σίγουρα όλα ξεκινάνε από εμάς, από δω.
Από αυτές τις ηλικίες. Από αυτά τα βλασταράκια.
Που έρχονται από το σπίτι τους προετοιμασμένα για παιχνίδι.
Κι όχι για γνώση. Πολύ λίγα είναι τα παιδάκια που μας έρχονται, έτοιμα σφουγγαράκια για μάθηση.
Τώρα κάπως, που υπάρχει πια κι ο παιδικός σταθμός, όπου σε κάποιους γίνεται καλή δουλειά, ίσως είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα.
Όμως πριν πούμε οτιδήποτε.
Θα πρέπει να δούμε: Αν υπάρχει η βούληση από την πολιτεία, για σωστή εκπαίδευση…
Υπάρχει;
Αυτό να είναι το ερώτημα. Θέλουμε στη χώρα αυτή, πολίτες μορφωμένους;
Η οχι;
Την απάντηση την γνωρίζετε. Μην την πω εγώ. Άρα, όλα είναι στον αυτόματο πιλότο.
Κι αν κάποια παιδιά μπαίνουν στα ΑΕΙ με πολύ υψηλές βαθμολογίες, αυτό ανήκει στην δική τους και μόνο προσπάθεια.
Και στο καλό σύστημα ενδεχόμενα, της παράπλευρης παιδείας.
Των φροντιστηρίων. Που δεν θα υπήρχαν αυτά, εάν η παιδεία δούλευε σωστά. Είναι πολύπλοκο το θέμα.
============================================================================================================================================================================
======================================================================================
4ο Μέρος Του Ρεπορτάζ
8) Ιάσονας Κομνηνος Κανακάκης Φιλολογος ΣΕΡΡΕΣ
Προσωπικά, πιστεύω ότι μεγάλο μέρος των σημερινών παιδιών που πηγαίνουν ακόμη στο σχολείο, αλλά και των νέων δεν ενδιαφέρεται τόσο για την μάθηση και τις γενικότερες γνώσεις.
Εν μέρει αυτό οφείλεται στο σύστημα με το οποίο είναι δομημένο το ελληνικό σχολείο: μαθαίνω για τον βαθμό και όχι για την γνώση, αποστηθίζω δεν κατανοώ, αλλά και ίσως λόγω της πεποίθησης του «τα έχει όλα στο internet γιατί να κουραστώ;»
Και αυτό μπορεί να εκταθεί από την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, την ορθογραφία μέχρι και την γνώση της ιστορίας: δηλαδή το να προτιμούν να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρονικό μέσο μετάφρασης ή να έχουν αυτόματη διόρθωση ή να κοιτάζουν, όποτε και αν χρειαστεί ημερομηνίες.
Σήμερα τα παιδιά μαθαίνουν ό,τι πιστεύουν θα τους είναι χρήσιμο, για τα αλλά απλά αδιαφορούν «δεν έγινε και τίποτα να μη το ξέρω» λένε.
Βρίσκω δύσκολο το εγχείρημα να αλλάξει αυτή η νοοτροπία, παρόλα αυτά δεν απελπίζομαι, γιατί η έλλειψη γενικών γνώσεων, δεν η είναι εφάμιλλη του μορφωτικού επιπέδου, αφού όλοι πλέον σπουδάζουν και καταρτίζονται σε υψηλές σχολές, απλά εξειδικεύονται σε ένα μόνο πράγμα.
Επιπλέον, υπάρχουν σίγουρα πολλές εξαιρέσεις παιδιά που ενδιαφέρονται να μάθουν και να έχουν σφαιρικές γνώσεις.
=========================================================================================
7) Νίκη Γούναρη Καθηγήτρια φιλόλογος Γυμνάσιο Ηλιούπολης Αττικής.
…»Κακά τα ψέμματα. Είναι εύκολο να ρίχνουμε τα οποία βάρη, αλλού.
Και να αναζητούμε αιτίες μακριά από την αφεντιά μας.
Κάποτε όμως θα πρέπει κι εμείς οι εκπαιδευτικοί, να αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες και να αντιδράσουμε.
Να αναζητήσουμε ολική ανασύνταξη στο θέμα της παιδείας. Να αναζητήσουμε καλύτερη αξιολόγηση και περισσότερο σεβασμό στο λειτουργημα.
Με πιο σοβαρά κίνητρα, σε οικονομικό φυσικά επίπεδο.
Γιατί όταν πείνας, δεν μπορείς με άνεση και ευχέρεια να μεταλαμπαδεύσεις τίποτα. Πολύ δε περισσότερο, να δώσεις γνώση.
Επίσης να απαιτήσουμε επιμόρφωση, σε παιδαγωγικό επίπεδο και σε μεταδοτική ευχέρεια. Δεν κάνουμε μια οποία κι οποία δουλειά εμείς οι εκπαιδευτικοί.
Ασκούμε ένα πραγματικά ιερό λειτούργημα.
Και πρέπει πια όλοι να το καταλάβουμε. Κυρίως το κράτος.
Και η πολιτική ηγεσία που το διαχειρίζεται. Μα μας σεβαστούν.
Για να μπορέσουμε και μεις να λειτουργήσουν.
Μάθημα κοιτώντας το ρολόι, για το πόση ώρα έχει ακόμα το κουδούνι για να χτυπήσει, δεν γίνεται.
Ένα ποσοστό ευθύνης, έχουμε και μεις λοιπόν.
Το μεγαλύτερο όμως, το έχει η πολιτεία.
==============================================================================================
===============================================================================================
3ο μερος Ρεπορταζ
5 ) Βασιλική Καλογηρου Φιλολογος τ. Διευθύντρια 2ου Γυμνασίου Σαλαμινας – Σαλαμινας
Φίλιππε δεν ξέρω αν ισχύει αυτό… δηλαδή ότι οι νέοι είναι αμόρφωτοι… αν όντως έχει γίνει κάποια αξιόπιστη στατιστική οι μόνοι που δε φταίνε είναι οι νέοι… και δεν είναι μία ή αιτία.
Ξεκινάμε από το σπίτι, την οικογένεια και πάμε στο σχολείο.
Όσο κυριαρχεί η αντίληψη όποιος έχει χρήματα μπορεί να μορφωθείτε τα πράγματα θα πηγαίνουν χειρότερα.
Όπως βλέπεις η δημόσια υγεία και παιδεία θα έπρεπε να ήταν προτεραιότητα. Και δεν είναι… ίσα ίσα που ξεχαρβαλώνεται.
Υπάρχουν σχολεία που λείπουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ακόμη.
Τα τμήματα είναι πολυπληθή και έχουν επιφορτώσει τους καθηγητές και δασκάλους με γραφειοκρατική δουλειά που είναι σε βάρος των μαθημάτων.
Κάποτε είχαν ξεκινήσει πολύ αργά βέβαια να διορίζουν γραμματείς στα σχολεία, όπως έχουν τα Ευρωπαϊκά κράτη γιατί εμείς με τις πρακτικές τους δεν πρόκειται να γίνουμε… μόνο στα χαρτιά…
Αυτό λοιπόν σταμάτησε. Άκουγα κάποιον στο ραδιόφωνο που έλεγε έστω κι αυτή η όποια ψηφιοποίηση που έχει γίνει οφείλεται στην πανδημία… αλλιώς… άσε που υπάρχουν υπηρεσίες που έχει αυξηθεί η γραφειοκρατία…
Και μην πεις πως όλα αυτά είναι άσχετα… αλληλένδετα είναι… φτωχοποίηση παιδεία, υγεία πάνε πακέτο.
Επομένως πρώτα να δούμε τα αίτια και μετά να ρίχνουμε το ανάθεμα στα παιδιά. Εδώ δε βλέπεις τι υφίστανται τα παιδιά μέσα στην οικογένεια; δε βλέπεις τον (παρα) μορφωμένο συγγραφέα παιδικών βιβλίων που πήγαινε στα σχολεία; δουλειές στο πόδι… ένα βραβείο συγγραφής και γίνεται ανεξέλεγκτος…
Είναι δυστυχώς σκέτη απογοήτευση η κατάσταση και τα νέα παιδιά είναι θύματα των γονιών, της πολιτείας, της κοινωνίας με τις στρεβλώσεις τους.
==============================================================================================
6 ) Δαβίδ Αναγνώστου Εκπαιδευτικός. Λουτρά Αιδηψού
….» Το πρόβλημα είναι σύνθετο. Και ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού. Αν αυτό πάρει τις βάσεις μιας μαθησιακής αναζήτησης, αυτή θα το ακολουθεί. Και είναι γνωστό πια, πως η γνώση, φέρνει γνώση.
Η καλλιέργεια θα έχει συνέχεια. Εφ όσον ο γονιός, το προσπαθήσει μαζί με τα παραμυθάκια που θα του πει, αρχίσει να του εξασκεί και την νοημοσύνη.
Την τάση προς τη μάθηση. Αυτό το όπλο θα το ακολουθήσει το παιδί, κι ως άμυνα ακόμα, στην υπάρχουσα κακή δομή της παιδείας.
Είμαι της άποψης πως όλα ξεκινάνε από την αρχή.
Από τη στιγμή που το παιδάκι απλώνει τις μικρές τρυφερές του ριζούλες, μέσα στη ζωή. Από κει ξεκινάει η πρώτη εκπαιδευτική αύρα.
Κι έπειτα έρχονται όλοι οι άλλοι παράγοντες. Με μας φυσικά τους εκπαιδευτικούς, σε κυρίαρχη θέση.
Φυσικά και με την παιδεία που έχει κι ο καθείς εξ ημών».
Σας ευχαριστω
=============================================================================================================================================================================================================================================================================================