Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Οι Αναγνωστες της εφημεριδας, μου επεφυλαξαν μια μεγαλη ΕΚΠΛΗΞΗ.

Αγκαλιασαν με ιδιαιτερο ενδιαφερον και θερμες εκδηλωσεις την προσπαθεια να ΚΑΤΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ολη την κινηση των σημαντικων ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ & την ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 60.

Λαβαμε δεκαδες τηλεφωνηματα & μηνυματα για την ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των δυο αρθρων .ΟΛΟΙ θελουν να κρατησουν »αποθηκευμενες» τις περιγραφες .τις σκεψεις και την πλουσια ραδιοφωνικη δραστηριοτητα μιας  ολοκληρης γενιας .

Ανταποκρινομενη πληρως η διεθυνση της ηλεκτρονικης εφημεριδας της ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΣΑΣ . ΝΑ ΞΑΝΑ -ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ,, τα αρθρα »ΟΙ Ραδιοερασιτεχνες της Δεκαετιας του 60 & η Μουσικη τους 1& 2 »

ΣΗΜΕΡΑ  ΚΥΡΙΑΚΗ 3 & 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 ..

Χαρειτε τα και ενημερωστε τους φιλους σας πως το »ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ΄΄ ειναι η πρωτη και μοναδικη εφημεριδα που υποστηριζει μεσα απο την ΤΡΑΠΕΖΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ την μουσικη και τους πρωταγωνιστες της  δεκαετιας 60-70-80.

===========================================================================

ΤΡΑΠΕΖΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 3ος κυκλος

Οι Ραδιοερασιτέχνες της Δεκαετιας του 60 και η Μουσικη τους .

Μερος Πρωτο

Γραφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ

Στα μεσαια κυματα γραφτηκε την δεκαετια του 60 η πιο πλουσια ιστορια των Ελληνων ραδιοερασιτεχνων.

Συμβολο ηταν το ΑΜ και πολλα τραντζιστορ ακομα και στις ημερες μας διαθετουν αυτη την ραδιοφωνικη  μπαντα μαζι με τα FM.

O »ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΣ» στην χωρα μας ξεκινησε δειλα -δειλα το 1964..Kορυφωθηκε το 1966 ..

Στην »ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ 19» εγινε η συναντηση τησ »χρονιας». .Στο φουαγιε του Δημοτικου Θεατρου Αργυρουπολης »ΜΙΚΗΣ  ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ΄΄ οι »τιμητικες » διακρισεις που απενειμε η ΔΙΕΘΝΗΣ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ 60-70-80 στους ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ της δεκαετιας του 60….εφερε πολυ κοντα για μια συντομη χειραψια τον G.POLY -Γιωργο Πολυχρονιου – και τον CHARLIE -Θοδωρο Δελαπορτα .- Η συναντηση..μπορει να ηταν τυχαια ωστοσο στο παρελθον εκτος απο φιλοι ηταν και συνεργατες. Aμετρητες φορες ο CHARLIE ειχε φιλοξενησει στα 3 ΣΤΟΥΝΤΙΟ της οδου ΦΙΛΟΛΑΟΥ στο  ΠΑΓΚΡΑΤΙ τον ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ σε δυνατες  για την εποχη τους εκπομπες .Ακομα και η ..μουσικη τους διαφορα που ο ενας ηταν λατρης της ΣΟΟΥΛ και ο αλλος των ROLLING STONES δεν σταθηκε εμποδιο να απολαυσουν οι ακροατες τους προγραμματα με παλμο .ζωντανια και κυριως με πολυ καλους δισκους . Ο CHARLIE ομως ηταν πολυ πειραχτηρι .Θυμαμαι καποιο καλοκαιριατικο μεσημερι ν ακουμε στο περιπτερο του Πετρου -DOUBLE C – την εκπομπη  ενος ..φιλου απο την Καισαριανη και μετα το τελος του προγραμματος να εμφανιζεται στον αερα ο θοδωρος λεγοντας »Μολις ακουσατε μια ακομα εκπομπη του PETER BLUE. Μου ειχαν κοπει ..τα ποδια .PETER BLUE ηταν η αφεντια μου .!!

Kυνηγηθηκε την επταετια , Ξαναεμφανιστηκε το 1968 και συνεχισε με »εκλαψεις» μεχρι τις αρχες της δεκαετιας του70..

Η ΟΜΑΔΑ των »ερασιτεχνων» ΒΥΡΩΝΑ -ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ διεθεται   πολλα ισχυρα »μηχανηματα» και μεγαλη ακροαματικοτητα  αφου η »αφροκρεμα» του ερασιτεχνικου ραδιοφωνου ειχε »στησει» τα στουντιο της σ αυτες τις περιοχες

Στην καρδια του Παγκρατιου στην γεματη κινηση ΦΙΛΟΛΑΟΥ ηταν τα στουντιο του CHARLIE  κατα κοσμο

Θοδωρος Δελαπορτας .Δυο γερα  τσιμενταρισμενα δωματια στο Υπογειο και ενα στην ταρατσα φιλοξενουσαν τις  μουσικες ανησυχιες με τους ακροατες του .

Η ομαδα ραδιοερασιτεχνων  ΒΥΡΩΝΑ -ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ ηταν πανισχυρη .Σ ‘αυτην ανοικε ο ATHANASE No1 – Θανασης Φαρμακης-. Γρηγορα καποιες επικινδυνες  φαρσες με συνεργατες και προστιβες με τις αρχες  τον αναγκασαν ν αλλαξει χαρακτηριστικο .Μεταμορφωθηκε σε ΤOP CAT αφου το ομονυμο -καρτουν ,γατος σαρωνε τις θεαματικοτητες στην τηλεοραση της -τοτε – Υ.ΕΝ.Ε.Δ. Μπροστα απο τα μηχανηματα του καθησαν αρκετοι »ερασιτεχνες» με πρωτο το G.POLY και αργοτερα τον αξεχαστο φιλο του 5+1 -Λεανδρο Κουντουρη- Στα πικ απ του TOP CAT καθησα και εγω υστερα απο την συμφωνια μας οτι δεν κανω ΑΦΙΕΡΩΣΕΙΣ αλλα εκφωνω το καθε δισκο οπως  στις επαγγελαμτικες εκπομπες του Κρατικου ραδιοφωνου -απο τοτε ειχα κολλησει το ψωνιο -Το ιδιο χρωμα ειχαν και οι εκπομπες του Θαναση .Ξεκινουσε με το TELSTAR των VENTURES σαν σημα ..και ακολουθησαν εκπληκτικοι δισκοι 45 στροφων . Χαρακτηριστικο ειναι οτι οπως αποκαλυψε ,,καποτε ο συνεργατης του 5+1 δυο δισκοι της δεκαετιας του 60-70 το ΤRUE LOVE THATS WONDER του SANDY COAST και το FRIDAY ON MY MIND με τους EASY BEATS εγιναν ..μεγαλες επιτυχιες χαρις στην επιμονη του να τις επιβαλει στους ακροατες του »παιζοντας»αμετρητες φορες  τους δισκους σε καθε εκπομπη..

Σημα το WHIPE OUT -1962- με τους SURFARIS και μεγαλη αδυναμια  του το  PAINT IT BLACK   των ROLLING STONES .

H συμβολη του Θοδωρη στο ραδιοερασιτεχνισμο  δεν περιοριζοταν στις εκπομπες Γνωστης του»αντικειμενου» κατασκευαζε πομπους και τροφοδοτικα και ηταν ο δυνατος  κρικος στην μεγαλη προσπαθεια να δημιουργησει   ο JERONYMO GROOVY ενα πανισχυρο ραδιοφωνικο σταθμο .

Συνεργατης για αρκετο χρονικο διαστημα ο Γιωργος Πολυχρονιου -περισσοτερο γνωστος σαν G.POLY ξεκινησε μαζι με τον ξαδελφο του απο τον ΒΥΡΩΝΑ.

Του αρεσε πολυ η ΣΟΟΥΛ και σε πολλες εκπομπες  χρησιμοποιουσε στην αρχη και στο τελος  ενα ινστρουμενταλ απαλο σοουλ κομματι με τους BLACK BYRDS .

Μετα την μικρη αλλα σημαντικη διαφωνια με τον ξαδελφο του  εγινε συνεργατης σε πολλους »ερασιτεχνικους» σταθμους αναμεσα στους οποιους και ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ -Πετρος- στα Βορεια προαστια

 Δισκους που προτιμουσε πιο πολυ ηταν του JAMES BROWN,RAY CHARLES ,SUPREMES LOUIS ARMSTRONG.

H πλατεια Μεσολογγιου στο ΠΑΓΚΡΑΤΙ ηταν »στεκι» για πολλους ραδιοερασιτεχνες .Εκτος αυτου στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ που περνουσε μπροστα απο το παρκακι σε καποιο οροφο μιας ..συγχρονης πολυκατοικιας ηταν το μικρο δωματιακι που χρησιμοποιηουσε σαν στουντιο ο SCROOTZ MAC DACK -Mιχαλης Κουρος-,

Αρχιζε την εκπομπη του με το MELTICK POT  του BOOKER T και των M.G.S.και συνεχιζε με το ρεπερτοριο της RCA  του ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΡΦΑΝΙΔΗ αφου .η εταιρεια προσφερε ΔΩΡΕΑΝ σε πολλους ερασιτεχνες δισκους για μεταδοση και ..επιστροφη..

Λιγα μετρα πιο κατω στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ αρχισε  να εκπεμπει ο φιλος του…F-17 -Tακης Ποθητος – .με την ιδια συνταγη .Συνεργατης του ο GEORGE No1 που ειχε αδυναμια  στους ΒΕΑTLES .

1969 . ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ .Ο κινητηριος μοχλος του JERONYMO GROOVY ,Aπο τις πρωτες ημερες λειτουργιας του στο Ψυχικο μεχρι το Ζενιθ της δημοτικοτητας του στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ηταν ο βραχος που με τα αδελφια και τους συνεργατες του »εστησαν» το μεγαλυτερο ερασιτεχνικο σταθμο στα μεσαια κυματα»Πολυτιμος συνεργατης ο.Κυρος της παρεας .Ο δαιμονιος CHARLΙΕ  που μαζι με τον Δημητρη »δουλευοντας» τον πομπο ατελειωτες ωρες ανακαλυψαν την περιφημη γυαλινη μπουκαλα για την μεγιστη ισχυ του. Γρηγορα στις νεανικες συντροφιες ο JERONYMO GROOVY εγινε απο τα δημοφιλεστερα ονοματα και εχοντας απο το ΣΤΟΥΝΤΙΟ πιατο την ΑΘΗΝΑ η φημη του ξαπλωθηκε σε ολη την Αττικη…και οχι μονο .Δευτερο πλεονεκτημα του σταθμου ηταν η συχνοτητα του .Ενω ολοι  ειχαν »στριμωχθει »στο διαστημα μεταξυ του Α.F.R.S  δηλαδη του Αμερικανικου σταθμου της Γλυφαδας και σταθμου Ενοπλων της Αθηνας ..εκεινος  ξεπερνουσε και αυτο τον…σκοπελο και »εφτανε» στους 800 KHZ κοντα στο A! ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του -τοτε- ΕΙΡ .Η μεγαλη ακροαματικοτητα του σταθμου εκτος απο την μουσικη και τους παραγωγους ηταν η κεραια του γυρω.. στα 150 μετρα που επετρεπε σε ολα τα τραντζιστορ να πιανουν το »σημα» του σε καθε γωνια του λεκανοπεδιου..

Kατηφοριζοντας την ΕΡΑΤΩΣΘΕΝΟΥΣ σε ενα στενακι με αρκετα..αποτομα σκαλια συναντουσες το στουντιο -μεσα στο σπιτι-  του DOUBLE C – ηταν συνωνοματος- και εκτος απο το JE T’AIM MOI NON PLUS της JANE BIRKIN & του SERGE GAINSBOURG ειχε ενα ερωτα μεγαλο .

Την ΝΑΝΑ και τις αφιερωνε ατελειωτα τραγουδια .Λιγο πιο κατω απεναντι απο τον ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ  ηταν ο DIABOLIK

Παντα με χιουμορ και πολλα χαμογελα ειχε ορεξη για ατελειωτες εκπομπες .Αντιμετωπιζε ομως την αυστηροτητα των γονιων του και δεν ηταν λιγες φορες που »κλεινοταν» στο δωματιο του για ν ακουσει  JOHNNY TAYLOR & MONKEES.

To ΝΟΕΜΒΡΙΟ του 66 το περιοδικο ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ διοργανωνει  ενα μεγαλο δημοψηφισμα για την αναδειξη του  »ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ»’

Και εδω η ΠΡΩΤΗ θεση ηταν »υποθεση»σταθμων..απο τον Βυρωνα και το Παγκρατι ..

Απο τον ΚΩΣΤΑ ΠΡΟΓΙΑ που εγραφε τα »ΡΑΔΙΟΚΥΜΑΤΑ »στο περιοδικο μαθαινουμε τα αποτελεσματα που διαμορφωσαν οι αναγνωστες .

1ος  R-21 ……………………..ψηφοι ..805

2ος  DRU…………………….  ψηφοι   710

3ος  ΡΑΔΙΟ ΓΚΟΥΦΥ Νο 1 ψηφοι  625

4ος RADIO 230 ……………..ψηφοι 455

.-   G.POLY ……………………ψηφοι 455

Ο R-21 ηταν απο τον ΚΑΡΕΑ που ανηκε στον Βυρωνα . Ο DRU εκανε εκπομπες απο την ΦΙΛΟΛΑΟΥενω ο G-POLY ηταν Βυρωνιωτης και με καταιγιστικη επιστολη του διαμαρτυρηθηκε  εντονα στο περιοδικο για τα ΤΕΛΙΚΑ αποτελεσματα χωρις βεβαια να λαβουν υπο οψη τους τις κατηγοριες στην διοργανωση του διαγωνισμου ,παραθετωντας μερικες ακαιρες δικαιολογιες..

Ολοκληρο το1966 χαρακτηριστηκε σαν »χρυση εποχη» των ραδιοερασιτεχνων .

Σ ΄’ενα  οικοδομικο ττραγωνο στον Βυρωνα εκπεμπουν πεντε ραδιοφωνικοι σταθμοι .Στην Στεντορος ο ΤΟP CAT -Θανασης Φαρμακης- .Στην ΚΟΝΩΝΟΣ ο αξεχαστος ΒΙG BOY -Tακης Κοροβεσης –

Στην ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ο ΤΕΕΝ ΒΕΑΤ -Νικος Ανδρουλακης – με σημα τοTEEN BEAT 65 του SANTY NELSON που »εφυγε΄΄ προσφατα απο την ζωη..

Λιγα μετρα πιο κατω στην οδο Παραδεισου ο G.K.F. με εκπληκτικο σημα το A GO GO DANGER των VENTURES ενω οι P.K.M. -Πετρος & Μανος Καραμολεγκος »στηνουν » τα δικα τους στουντιο ποτε στην ΚΙΟΥΤΑΧΕΙΑΣ και ποτε στο ταρατσακι της 40 ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ .Σημα τους το ΒΕΑΤNIK FLY του  JOHNNY & HURRICANES

Γειτονας .παιδικος φιλος και σημερινος παιδιατρος ο TEEN BEAT -Νικος Ανδρουλακης-. Οπως μου ειχε εκμηστηρευτει μερικα χρονια αργοτερα »εχασα πολλα λεφτα σε καποιο κατασκευαστη πομπων μεχρι να μου παραδωσει το »μηχανημα» .Το στουντιο »στηθηκε» στην  ακρη μιας λουλουδισμενης αυλης που φροντιζε η μητερα του .Ηταν μια αποθηκη απο κοντρα πλακε η οποια επιμελως απο τον ΝΙΚΟ και απο τον συνεργατη του ΤΑΚΗ ΞΥΝΟΓΑΛΑ ειχε »μεταμορφωθει» σε δωματιακι εκπομπων. Απεναντι απο το σπιτι της Αναληψεως  στο στενακι της Παραδεισου ηταν και αλλος ερασιτεχνης των μεσαιων .Ο G.K.F. -Bαγγελης Παπαδοπουλος – που παρ’ολο που ειχε ενα μικρο γλωσσικο τικ ..εκφωνουσε με υπεροχη φωνη του δισκους του προγραμματος του .Πολλες φορες οι δυο φιλοι ειχαν συνεργασια πανω σε τεχνικα θεματα και ανταλλαγη αποψεων για τους WHO ,& τους ANIMALS . Δεν θα ξεχασω ποτε την…»διαρρηξη » που εκανε ..στο λουκετο του στουντιο ο αδελφος του Νικου ΤΕΕΝ ΒΕΑΤ Νο 2 -Γιαννης Ανδρουλακης – μαζι με τον επισης φιλο P.K.M.No 2 -Mανο Καραμολεγκο- και την αφεντια μου .για μια νυχτερινη εκπομπη 10-12 .Προχειρο σημα -τοτε- ειχαμε βαλει το ΒΑΤΜΑΝ ΤΗΕΜΕ με τους VENTURES .Λεπτομερια εγω ημουν ο P.K.M.No1 οπου τα δυο πρωτα γραμματα ηταν τ αρχικα του ονοματος και το τριτο ενος .νεανικου φλερτ..

Σε  Χριστουγεννιατικο παρτυ ,καπου στο ΜΕΤΣ γνωρισα τον LASER -Δημο – .CRISTOPHER No 1 που ειχε μεγαλη κεραια  στην ΥΜΜΗΤΤΟΥ .Θυμαμαι πως καπως ετσι συναντησα και τον 6146 -Σταυρο- που εγινε αργοτερα παπας και παντα κρατουσε στο χερι του ενα σασι η μια λαμπα εκπομπης .

Στην ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ του ΠΕΙΡΑΙΑ »SAINT PAUL» .εγινε η γνωριμια μου με τον Κ-17 -Κωστα Χαλοφτη- που εγινε αφορμη  μαθητης της τριτης γυμνασιου να παρω το βαπτισμα του »μικροφωνου».

Απεναντι ηταν ο φιλος του B.S.K -Kωστας – που  ενισχυσε σημαντικα την προσπαθεια μου για μια ραδιοφωνικη καριερα.

Απο το»χωρο» μας παντως προερχεται ο ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ .Αποτελουσε στελεχος του σταθμου RADIO REFRAIN με το χαρακτηριστικο ΤΕRRY R3 .

Διευθυντης του ηταν ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΜΠΙΛΗΣ -R1- που αργοτερα εγινε επιχειρηματιας με  καταστηματα δισκων

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ   : ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ  ΑΤΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ Ειδικος Συμβουλος Μ.Μ.Ε.   Δημοσιογραφος

ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ

Σχόλια στό : “ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ μετα προτροπή σας : ΤΡΑΠΕΖΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 3ος κυκλος Οι Ραδιοερασιτέχνες της Δεκαετιας του 60 και η Μουσικη του ΄΄ Μερος Πρωτο ΄΄ Γραφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ

  1. Θυμάμαι ότι επειδή οι μουσικές πληροφορίες και τα μουσικά προγράμματα ήταν μηδαμινά
    τις περνάμε από την Melody maker Kai to περιοδικό Bravo,και νέοι άκουγαν την αγαπημένη τους μουσική από εμάς.
    Μπράβο Πέτρο που μας θυμήθηκες.Το άρθρο σου είναι ένα αφιέρωμα🎤👍

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά