Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νίνα Κασιμάτη:  Μητσοτάκης – COSCO υπονομεύουν τη γεωοικονομική θέση της χώρας στην Ανατ. Μεσόγειο με τη σκανδαλώδη νόθευση του ανταγωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά που την πληρώνουν πρώτες η ναυπηγοεπισκευή και η τοπική οικονομία. 

Στη Βουλή έφερε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσων και Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη την υπονόμευση, όπως τονίζει, της γεωπολιτικής-γεωοικονομικής θέσης της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο από τη σκανδαλώδη νόθευση του ανταγωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά από την COSCΟ με την ανοχή και την υποστήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, με την υπέρμετρη αύξηση των τελών παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων κατά 50% να εκτρέπει τα πλοία σε ξένους ανταγωνιστικούς λιμένες, όπως της Τουρκίας, ενώ βαρύτατο τίμημα έως αφανισμού πληρώνει η ναυπηγοεπισκευή με συντριπτικές συνέπειες στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και τις θέσεις εργασίας, δηλαδή συνολικά εις βάρος του εθνικού-κοινωνικού συμφέροντος και της εθνικής-τοπικής οικονομίας του Πειραιά και της Β’ Πειραιά. 

Η Νίνα Κασιμάτη ενόψει και της κατεπείγουσας σύσκεψης με τους φορείς της Ναυπηγοεπισκευής, ήτοι α) του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.), β) του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος (Σ.Ι.Ν.Π.) και γ) της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχ/ργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.), κατέθεσε σήμερα Κοινοβουλευτική Αναφορά λαμβάνοντας υπόψιν την με ΑΠ 236/30-09-2022 επιστολή τους  και καλεί πρώτον από όλους τον Υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Δένδια, και εν συνεχεία τους Υπουργούς Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη: 

α) Να αναλογιστούν την εθνική ευθύνη τους για τη διατήρηση του λιμανιού του Πειραιά ως μείζονος εθνικού γεωοοικονομικού παράγοντα στην Ανατ. Μεσόγειο που αυξάνει την αξία της γεωπολιτικής θέσης της χώρας.

 β) Να ελέγξουν επιτέλους την παραβίαση της νομοθεσίας και των συμβατικών υποχρεώσεων από πλευράς ΟΛΠ-COSCO και να επαναφέρουν τη νομιμότητα.

γ) Να ακυρώσουν την απαράδεκτη και εξοργιστική νέα υπέρμετρη αύξηση των τελών παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων κατά 50% στο λιμάνι του Πειραιά, που εκτρέπει τα πλοία σε ανταγωνιστικούς ξένους λιμένες, κυρίως της Τουρκίας.

δ) Να αποτρέψουν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής που συντελείται με αποστέρηση ή αχρήστευση ζωτικών χώρων σε Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα. 

ε) Να απαντήσουν στους φορείς της Ναυπηγοεπισκευής Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ., Σ.Ι.Ν.Π., ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ. και να ενημερώσουν για όλα τα ανωτέρω σχετικά τη Βουλή.

 

Οι φορείς  της Ναυπηγοεπισκευής με την επιστολή τους βγάζουν κραυγή αγωνίας για την επιδεινούμενη κατάσταση στην ναυπηγοεπισκευή μετά την παραχώρηση του επιπλέον 16% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική COSCO χωρίς η εταιρεία να έχει εκπληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις της για την ανάπτυξη του λιμένος και την παρεπόμενη ενίσχυση της εθνικής και τοπικής οικονομίας,  ενώ καταγγέλλουν πως χαίρει μιας ιδιότυπης ασυλίας για παραβατικές πρακτικές, μεταξύ άλλων μονοπωλιακές, που έχουν ως αποτέλεσμα υψηλά τέλη εξυπηρέτησης στο λιμάνι του Πειραιά και συνακόλουθη εκτροπή των πλοίων σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Επισυνάπτεται η Κοινοβουλευτική Αναφορά

ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΙΝΑΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗ

ΝΙΝΑ Γ. ΚΑΣΙΜΑΤΗ 

  • Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
  • Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
  • Μέλος Π.Γ. του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς στο Συμβούλιο της Ευρώπης (UEL/GUE)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά