Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

.ΕΦΥΓΕ ΕΝΑΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ.. ΦΙΛΕΛΛΗΝΑΣ

…Γράφει ο Πάνος Καλουδάς.

…Φτωχότερος από σήμερα ο κινηματογράφος. Βαρύ το πέπλο της θλίψης, σε όλους τους σινεφίλ. Και όχι μόνο. Θρήνος για τον σπουδαίο και μοναδικό Ζαν-Λυκ Γκοντάρ.

Που έφυγε σημερα, στα 91 του χρονια. Ο άνθρωπος που συνεδεσε το όνομα του με την Nouvelle Vagne. Το πιο σημαντικο, μα συνάμα και το πιο ανατρεπτικό κίνημα, στην ιστορία της 7ης τέχνης.

Πατέρας του οποίου θεωρείται και ο σπουδαίος αυτός, Γάλλο-Ελβετός σκηνοθέτης. Ο οποίος δημιούργησε σχολή με το κίνημα αυτό.

Ο Γκοντάρ υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς αναμορφωτές του Παγκόσμιου Σινεμά. Εκτός από μεγάλος σκηνοθέτης, υπηρξε σεναριογράφος, ηθοποιός, κριτικός τέχνης, οπερατέρ, μοντέρ…

Τα πάντα. Ο απόλυτος γνωστής της τέχνης αυτής, που με τόση αγάπη, αφοσίωση και συνέπεια υπηρέτησε.

Ο υπέροχος αυτός δημιουργός, που έφερε την επανάσταση στη τέχνη της κινούμενης εικόνας. Απο τα τέλη της δεκαετίας του’50 έως τα τέλη αυτής του’60, ο τεράστιος αυτός δημιουργός, τόλμησε και επέβαλε νέους κανόνες στις λήψεις του.

Με τον απόλυτο αυτοσχεδιασμό του να κυριαρχεί, πλάι στην απέραντη αισθαντική του εικονοπλασία. Κι αυτό είναι που τον καθιέρωσε ως πρωτοπόρο του Νέου Κινηματογραφικού Κινήματος. Του πιο σημαντικού στην ιστορία της τέχνης αυτής.

Πάνω από 100 ταινίες του αφήνει πίσω του.

Που η κάθε μία έχει τον δικό της λόγο ύπαρξης, την δική της φιλοσοφία, το δικό της κοινωνικό στίγμα. Ισχυρό δείγμα του άκαμπτου Ριζασπαστισμού του, ο Γκοντάρ, άφησε και στη σειρά των πολιτικοιημένων του ταινιών. Από τα μέσα κυρίως της δεκαετίας του’60.

Είναι τόσα, μα τόσα πολλά που θα μπορούσε κανείς να πει, γι αυτόν τον κορυφαίο κινηματογραφιστή. Ανεξάντλητη η αναφορά του έργου του Και της δημιουργικής του παρουσίας.

Μιας παρουσίας 70 χρόνων μέσα στο σινεμά.

Όμως αυτό που αξίζει να κλείσω, το ταπεινό μου αντίο σε αυτόν τον μοναδικό άνθρωπο, είναι το ότι υπήρξε ο απόλυτος φιλέλληνας. Λάτρεψε τη χώρα μας.

Και ποτέ του δεν παρέλειπε να εκφράζεται με σεβασμό και αγάπη σε αυτήν. Δεκάδες είναι οι δηλώσεις του υπέρ της χώρας μας. Ξεχωρίζω δύο από αυτές. Η πρώτη το 2011 στις αρχές της κρίσης, που η Γερμανιδα πόρνη καγκελάριος διοχέτευε παντού το αφήγημα του «τεμπέλη Έλληνα».

Περνώντας το στα κακόβουλα στόματα. (Ξεχνώντας η άθλια, πως οι Έλληνες Γκασταρμπάιντερ είναι αυτοί που ξανάχτιστησαν την πατρίδα της) Έλεγε λοιπόν ο Γκοντάρ: «Θα πρέπει να ευχαριστούμε την Ελλάδα. Η δύση οφείλει πολλά στην Ελλάδα.

Τη χώρα της φιλοσοφίας, της δημοκρατίας, της Αρχαίας Τραγωδίας. Ξεχνάμε πάντα τους δεσμούς ανάμεσα στην τραγωδία και στη δημοκρατία. Χωρίς τον Σοφοκλή, δεν θα υπήρχε ο Περικλής.

Χωρίς τον Περικλή, δεν θα υπήρχε ο Σοφοκλής.

Ο κόσμος της τεχνολογίας, μέσα στον οποίο σήμερα ζούμε, χρωστά τα πάντα στην Ελλάδα…» Και σε άλλο χρονικό διάστημα, απαντώντας στην ερώτηση για το αν οι Έλληνες έχουν δίκιο που ζητάνε τις πολεμικές αποζημιώσεις από τη Γερμανια, είχε πει:.» Φυσικά κι έχουν δίκιο. Και σας προτείνω να δείτε, την ταινία «Η κληρονομιά της κουκουβάγιας».

Στην οποία αντιλαμβάνεται ο καθένας, πως όλα τα χρωστάμε στην Ελληνική σκέψη. Η οποία διήρκησε για χιλιάδες χρόνια.

Η ταινία μας δείχνει, πως η σκέψη αυτή επηρέασε ακόμα και την Ιαπωνία. Και όλη την ανθρωπότητα. Μεγαλειώδης λαός.

Η Ευρώπη και η Γερμανία πρέπει να γονατίσουν μπροστά στην Ελλάδα και να της πουν ένα μεγάλο-μεγάλο Ευχαριστώ» Δεκάδες είναι ακόμα οι δηλώσεις υπερ της χώρας μας, του υπέροχου αυτού δημιουργού, που τόσα του χρωστάμε και για την προσφορά του στην τέχνη και για την στήριξη του στην πατρίδα μας.

Κυρίως στις δύσκολες στιγμές της. Μπορεί λοιπόν σήμερα ο Ζαν-Λυκ να έφυγε για τη χώρα των αθανάτων.

Μας άφησε όμως πίσω του, το αθάνατο του έργο. Και την τόσο τιμητική για μας, φιλιά του.

Τον σεβασμό του στην χώρα μας. Ας είναι αναπαυμενος πλέον εκεί πάνω που είναι. Και ας ξέρει πως έχει πίσω του και εδώ στην Ελλάδα, αφήσει φίλους πιστούς.

Που τον ευχαριστούν για την προσφορά και τη συμπαράσταση του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά