Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΤΡΑΠΕΖΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 3ος κυκλος
Οι Ραδιοερασιτεχνες της Δεκαετιας του 60  και η Μουσικη τους .
Γραφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ
Στα μεσαια κυματα γραφτηκε την δεκαετια του 60 η πιο πλουσια ιστορια των Ελληνων ραδιοερασιτεχνων.
Συμβολο ηταν το ΑΜ και πολλα τραντζιστορ ακομα και στις ημερες μας διαθετουν αυτη την ραδιοφωνικη
μπαντα μαζι με τα FM.
O »ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΣ» στην χωρα μας ξεκινησε δειλα -δειλα το 1964..Kορυφωθηκε το 1966 ..Kυνηγηθηκε
την επταετια ,Ξαναεμφανιστηκε το 1968 και συνεχισε με »εκλαψεις» μεχρι τις αρχες της δεκαετιας του70..
Αγαπημενο παιδι των »ΜΟΝΤΕΡΝΩΝ ΡΥΘΜΩΝ» Ο S.A.G. -Στελιος Στυλιανοπουλος-ηταν απο τους πιο οργανωμενους ραδιοερασιτεχνες της δεκαετιας του 60. Καποια στιγμη αυτη την αρτια επιμελεια των εκπομπων την πληρωσε..με »διαρκες παρεμβολες και παρασιτα» .απο την ζηλεια των νεαρων συναδελφων του .Οταν ομως ακουγες το προγραμμα του ηταν καθαρα επαγγελματικου σταθμου .Χαρακτηριστικο ειναι οτι μ ενα πανακριβο μαγνητοφωνο »αποτυπωνε» τις αφιερωσεις των ακροατων και τις μετεδιδε με αψογη τεχνικη επιμελεια σε διαφορετικη ωρα .Επισης η εφημεριδα »Μεσημβρινη» τον Ιανουαριο του 66 ειχε αναφερθει στο γιορταστικο προγραμμα του καθως και σε μια ραδιοφωνικη επιθεωρηση που ειχαν ηχογραφησει στα στουντιο του δυο Παγκρατιωτες »ερασιτεχνες » .Ο Ο.Χ.Κ. & ο Ο.Χ.Κ. Junior ..Δηλαδη πατερας και ΓΥΙΟΣ…Δυστυχως μια καταπληκτικη ιδεα να διοργανωσει στην ΚΥΨΕΛΗ Κυριακτικο πρωινο με συγκροτηματα της εποχης και γνωστους »ραδιοερασιτεχνες » να παρελασουν επι σκηνης ..»ναυαγησε» παρ ‘ολη την διαφημιση που ειχε γινει… Οι Ραδιοερασιτεχνες ..φοβηθηκαν την »εισοδο» των αρχων κατα την διαρκεια της εκδηλωσης..
Η ΟΜΑΔΑ των »ερασιτεχνων» ΒΥΡΩΝΑ -ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ διεθεται   πολλα ισχυρα »μηχανηματα» και μεγαλη ακροαματικοτητα
αφου η »αφροκρεμα» του ερασιτεχνικου ραδιοφωνου ειχε »στησει» τα στουντιο της σ αυτες τις περιοχες
Στην καρδια του Παγκρατιου στην γεματη κινηση ΦΙΛΟΛΑΟΥ ηταν τα στουντιο του CHARLIE  κατα κοσμο
Θοδωρος Δελαπορτας .Δυο γερα  τσιμενταρισμενα δωματια στο Υπογειο και ενα στην ταρατσα φιλοξενουσαν τις
μουσικες ανησυχιες με τους ακροατες του
Ξεχωριστη δυναμη στους ‘Ραδιοερασιτεχνες » ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ εδωσε η παρουσια στους 980 χιλιοκυκλους -ΚΗΖ – του ATLANTIK BOY -Γιωργος Γεωργιτζικης – Ξεκινησε απο την περιοχη του ΖΩΓΡΑΦΟΥ.Γρηγορα ομως »μετακομησε» με την οικογενεια του στον ΠΡΟΦΙΤΗ ΗΛΙΑ μια απο τις ψηλωτερες τοποθεσιες και σε συνδιασμο με την μεγαλη κεραια του απεκτησε πολλους ακροατες .Δεν απεφυγε ομως την »συγκρουσεις» με τις αρχες ..αλλα με τον ηρεμο χαρακτηρα και κυριως με την χαρακτηριστικη ψυχραιμια του εφερνε σε περας καθε δυσκολια που του παρουσιαζοταν ..Συνεργαστικε με τις δισκογραφικες εταιριες -οπως πολλοι ερασιτεχνες – και εκτος απο τους δισκους που εδιναν ΔΩΡΕΑΝ για μεταδοση και επιστροφη..λεμε τωρα..απεκτησε και ολους τους δισκους των ΒΕATLES – υστερα απο μια τυχαια συναντηση με το παραγωγο ξενου ρεπερτοριου της COLUMBIA ..
.Σημα το WHIPE OUT -1962- με τους SURFARIS και μεγαλη αδυναμια του το PAINT THE BLACK των ROLLING STONES .H συμβολη του Θοδωρη στο ραδιοερασιτεχνισμο δεν περιοριζοταν στις εκπομπες Γνωστης του»αντικειμενου» κατασκευαζε πομπους και τροφοδοτικα και ηταν ο δυνατος κρικος στην μεγαλη προσπαθεια να δημιουργησει   ο JERONYMO GROOVY ενα πανισχυρο ραδιοφωνικο σταθμο .
Συνεργατης για αρκετο χρονικο διαστημα ο Γιωργος Πολυχρονιου -περισσοτερο γνωστος σαν G.POLY ξεκινησε μαζι με τον ξαδελφο του απο τον ΒΥΡΩΝΑ.Του αρεσε πολυ η ΣΟΟΥΛ και σε πολλες εκπομπες  χρησιμοποιουσε στην αρχη και στο τελος  ενα ινστρουμενταλ απαλο σοουλ κομματι με τους BLACK BYRDS .Μετα την μικρη αλλα σημαντικη διαφωνια με τον ξαδελφο του εγινε συνεργατης σε πολλους »ερασιτεχνικους» σταθμους αναμεσα στους οποιους και ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ -Πετρος- στα Βορεια προαστια  Δισκους που προτιμουσε πιο πολυ ηταν του JAMES BROWN,RAY CHARLES ,SUPREMES LOUIS ARMSTRONG.
H πλατεια Μεσολογγιου στο ΠΑΓΚΡΑΤΙ ηταν »στεκι» για πολλους ραδιοερασιτεχνες .Εκτος αυτου στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ που περνουσε μπροστα απο το παρκακι σε καποιο οροφο μιας ..συγχρονης πολυκατοικιας ηταν το μικρο δωματιακι που χρησιμοποιηουσε σαν στουντιο ο SCROOTZ MAC DACK -Mιχαλης Κουρος-,
Αρχιζε την εκπομπη του με το MELTICK POT του BOOKER T και των M.G.S.και συνεχιζε με το ρεπερτοριο της RCA  του ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΡΦΑΝΙΔΗ αφου .η εταιρεια προσφερε ΔΩΡΕΑΝ σε πολλους ερασιτεχνες δισκους για μεταδοση και ..επιστροφη..Λιγα μετρα πιο κατω στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ αρχισε να εκπεμπει ο φιλος του…F-17 -Tακης Ποθητος – .με την ιδια συνταγη .Συνεργατης του ο GEORGE No1 που ειχε αδυναμια στους ΒΕΑTLES .
Λατρης του αυτοκινητου και των αγωνων ταχυτητας ηταν ο MONTE CARLO -Αντωνης Σπυροπουλος- Με γνωσεις ηλεκτρονικου..Πανεπιστημιακου επιπεδου εκτος απο το δικο του μηχανημα κατασκευασε και μερικους ακομα πομπους γνωστων ραδιοερασιτεχνων της δεκαετιας του 60-70 . Ακομα ηταν και απο τους πρωτους και πολυ καλους ΝΤΙΣΚ ΤΖΟΚΕΥ των ντισκοτεκ. Θυμαμαι οταν γνωριστηκαμε αρχισαμε να μιλαμε για δισκους και για την δουλεια μας – Ο ΑΝΤΩΝΗΣ καταλαβε την »καψα’ που ειχα για τα πικ -απ και με πηρε απο το χερι για να δουλεψουμε μαζι στη ντισκο »LATINO»της Πλακας .Εκει που ειχε δοκιμασει τις ικανοτητες του και CHARLIE -Θοδωρος Δελαπορτας – Στην φωτογραφια ο ΜΟΝΤΕ CARLO αριστερα με το μουσι ..στο ρεπορταζ για τους »Ραδιοερασιτεχνες» εκεινης της εποχης που εγραψε για λογαριασμο του θρυλικου περιοδικου »ΦΑΝΤΑΖΙΟ»ο συναδελφος ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΑΛΑΠΑΤΗΣ . Μαζι του ο TOP CAT ,G.POLY, και 5+1 .για τους οποιους γραψαμε στο πολυ επιτυχημενο – οπως λετε εσεις – ΑΡΘΡΟ της περασμενης ΚΥΡΙΑΚΗΣ ..
Kατηφοριζοντας την ΕΡΑΤΩΣΘΕΝΟΥΣ σε ενα στενακι με αρκετα..αποτομα σκαλια συναντουσες το στουντιο -μεσα στο σπιτι-
του DOUBLE C – ηταν συνωνοματος- και εκτος απο το JE T’AIM MOI NON PLUS της JANE BIRKIN & του SERGE GAINSBOURG
ειχε ενα ερωτα μεγαλο .Την ΝΑΝΑ και τις αφιερωνε ατελειωτα τραγουδια .Λιγο πιο κατω απεναντι απο τον ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ
ηταν ο DIABOLIK Παντα με χιουμορ και πολλα χαμογελα ειχε ορεξη για ατελειωτες εκπομπες .Αντιμετωπιζε ομως την αυστηροτητα των γονιων του και δεν ηταν λιγες φορες που »κλεινοταν» στο δωματιο του για ν ακουσει  JOHNNY TAYLOR & MONKEES.
Ενα παρτυ στις αρχες τις δεκαετιας του 60 εγινε αφορμη τεσσερα αδελφια και τρεις φιλοι να »φιαξουν» τον ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΘΗΝΩΝ G.M. . Συντομα η περιοχη του ΤΑΥΡΟΥ απεκτησε ενα δικο της σταθμο που με αρχηγο τον ΜΙΧΑΛΗ ΝΙΚΟΛΗ και αξιους συνεργατες τα αδελφια του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟ & ΓΙΩΡΓΟ δισκεδαζαν απο τα μεσαια κυμματα και τους κατοικους των γυρω περιοχων .Ο συνεργατης της εκπομπης ΚΥΛΙΟΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Μιχαλης θυμαται με νοσταλγια πως οταν »επεφτε» το σημα WALK DON’T RUN των VENTURES αρχιζε ενας τηλεφωνικος μαραθωνιος και »ετρεχαν» ολοι μαζι ποιος θα πρωτοσηκωσει το ακουστικο… Παραληλα με ασημαντα μεσα εφιαξαν το στουντιο τους .Χωρισαν ενα δωματιο στα δυο με σανιδες και η αιθουσα εκπομπης δεν ειχε καμια επαφη με τα μηχανηματα . Απλα με καλωδια ειχαν περασει τα πικ απ και τα μικροφωνα..Ακομα διεθεταν μια πλουσια δισκοθηκη ,με σπανια 45αρια για την οποια ακομα και σημερα μιλα με θαυμασμο ο αρχηγος τησ ομαδας…,
To ΝΟΕΜΒΡΙΟ του 66 το περιοδικο ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ διοργανωνει  ενα μεγαλο δημοψηφισμα για την αναδειξη του
»ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ»’Και εδω η ΠΡΩΤΗ θεση ηταν »υποθεση»σταθμων..απο τον Βυρωνα και το Παγκρατι ..
Απο τον ΚΩΣΤΑ ΠΡΟΓΙΑ που εγραφε τα »ΡΑΔΙΟΚΥΜΑΤΑ »στο περιοδικο μαθαινουμε τα αποτελεσματα που διαμορφωσαν οι
αναγνωστες .
1ος  R-21 ……………………..ψηφοι ..805
2ος  DRU…………………….  ψηφοι   710
3ος  ΡΑΔΙΟ ΓΚΟΥΦΥ Νο 1 ψηφοι  625
4ος RADIO 230 ……………..ψηφοι 455
.-   G.POLY ……………………ψηφοι 455
Ο R-21 ηταν απο τον ΚΑΡΕΑ που ανηκε στον Βυρωνα . Ο DRU εκανε εκπομπες απο την ΦΙΛΟΛΑΟΥενω ο G-POLY ηταν Βυρωνιωτης και με καταιγιστικη επιστολη του διαμαρτυρηθηκε  εντονα στο περιοδικο για τα ΤΕΛΙΚΑ αποτελεσματα χωρις βεβαια να λαβουν υπο οψη τους τις κατηγοριες στην διοργανωση του διαγωνισμου ,παραθετωντας μερικες ακαιρες δικαιολογιες..
Ολοκληρο το1966 χαρακτηριστηκε σαν »χρυση εποχη» των ραδιοερασιτεχνων .
Σ ΄’ενα  οικοδομικο ττραγωνο στον Βυρωνα εκπεμπουν πεντε ραδιοφωνικοι σταθμοι .Στην Στεντορος ο ΤΟP CAT -Θανασης Φαρμακης- .Στην ΚΟΝΩΝΟΣ ο αξεχαστος ΒΙG BOY -Tακης Κοροβεσης – Στην ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ο ΤΕΕΝ ΒΕΑΤ -Νικος Ανδρουλακης –
με σημα τοTEEN BEAT 65 του SANTY NELSON που »εφυγε΄΄ προσφατα απο την ζωη..Λιγα μετρα πιο κατω στην οδο Παραδεισου
ο G.K.F. με εκπληκτικο σημα το A GO GO DANGER των VENTURES ενω οι P.K.M. -Πετρος & Μανος Καραμολεγκος »στηνουν »
τα δικα τους στουντιο ποτε στην ΚΙΟΥΤΑΧΕΙΑΣ και ποτε στο ταρατσακι της 40 ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ .Σημα τους το ΒΕΑΤNIK FLY του
JOHNNY & HURRICANES
Υπολογισημη »Ραδιοερασιτεχνικη »Δυναμη και η περιοχη του ΖΩΓΡΑΦΟΥ που »εβλεπε» απο ψηλα την Αθηνα .Πολλοι σταθμοι που ειχαν και μεγαλες κεραιες »κονταροκτυπιοντουσαν» με το Παγκρατι. Ο L.P.M-.Θοδωρος Κυπριος – αρχισε να »εκπεμπει » στους 1250 χιλιοκυκλους το 1968 »Ηταν μια δυσκολη χρονια » Θα μου πει »αρκετα χρονια αργοτερα αφου συστηθηκαμε .»Μολις εβαζα..το TIME IS TIGHT των ΒΟΟΚΕR Τ & Μ.G.S. αρχιζαν να μπαινουν σε λειτουργια τα »ραδιογωνιομετρα» της Αστυνομιας .Καποτε με επιασαν.Mου πηραν μηχανηματα και δισκους .Εκανα μερες να κοιμηθω .Ευτυχως γνωρισα το 5+1 και αργοτερα τον CHARLIE ..Mαζι τους εκανα πολυ ωραιες μουσικες εκπομπες..ο ΛΕΑΝΔΡΟΣ »λατρευε» τους ROLLING STONES ..Ηξερα ολα τα τραγουδια τους .Σε καθε εκπομπη »παιζαμε» τουλαχιστον πεντε επιτυχιες τους .»
Σε  Χριστουγεννιατικο παρτυ ,καπου στο ΜΕΤΣ γνωρισα τον LASER -Δημο – .CRISTOPHER No 1 που ειχε μεγαλη κεραια
στην ΥΜΜΗΤΤΟΥ .Θυμαμαι πως καπως ετσι συναντησα και τον 6146 -Σταυρο- που εγινε αργοτερα παπας και παντα κρατουσε στο χερι του ενα σασι η μια λαμπα εκπομπης .
Στην ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ του ΠΕΙΡΑΙΑ »SAINT PAUL» .εγινε η γνωριμια μου με τον Κ-17 -Κωστα Χαλοφτη- που εγινε αφορμη
μαθητης της τριτης γυμνασιου να παρω το βαπτισμα του »μικροφωνου».Απεναντι ηταν ο φιλος του B.S.K -Kωστας – που
ενισχυσε σημαντικα την προσπαθεια μου για μια ραδιοφωνικη καριερα.
Απο το»χωρο» μας παντως προερχεται ο ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ .Αποτελουσε στελεχος του σταθμου RADIO REFRAIN με το χαρακτηριστικο ΤΕRRY R3 .Διευθυντης του ηταν ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΜΠΙΛΗΣ -R1- που αργοτερα εγινε επιχειρηματιας με καταστηματα δισκων
ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ  ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ Ειδικος Συμβουλος Μ.Μ.Ε. Δημοσιογραφος
ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά