ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 3ος κυκλος
Οι Ραδιοερασιτεχνες της Δεκαετιας του 60 και η Μουσικη τους .

Γραφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ
Στα μεσαια κυματα γραφτηκε την δεκαετια του 60 η πιο πλουσια ιστορια των Ελληνων ραδιοερασιτεχνων.
Συμβολο ηταν το ΑΜ και πολλα τραντζιστορ ακομα και στις ημερες μας διαθετουν αυτη την ραδιοφωνικη
μπαντα μαζι με τα FM.
O »ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΣ» στην χωρα μας ξεκινησε δειλα -δειλα το 1964..Kορυφωθηκε το 1966 ..Kυνηγηθηκε
την επταετια ,Ξαναεμφανιστηκε το 1968 και συνεχισε με »εκλαψεις» μεχρι τις αρχες της δεκαετιας του70..

Η ΟΜΑΔΑ των »ερασιτεχνων» ΒΥΡΩΝΑ -ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ διεθεται πολλα ισχυρα »μηχανηματα» και μεγαλη ακροαματικοτητα
αφου η »αφροκρεμα» του ερασιτεχνικου ραδιοφωνου ειχε »στησει» τα στουντιο της σ αυτες τις περιοχες
Στην καρδια του Παγκρατιου στην γεματη κινηση ΦΙΛΟΛΑΟΥ ηταν τα στουντιο του CHARLIE κατα κοσμο
Θοδωρος Δελαπορτας .Δυο γερα τσιμενταρισμενα δωματια στο Υπογειο και ενα στην ταρατσα φιλοξενουσαν τις
μουσικες ανησυχιες με τους ακροατες του

.Σημα το WHIPE OUT -1962- με τους SURFARIS και μεγαλη αδυναμια του το PAINT THE BLACK των ROLLING STONES .H συμβολη του Θοδωρη στο ραδιοερασιτεχνισμο δεν περιοριζοταν στις εκπομπες Γνωστης του»αντικειμενου» κατασκευαζε πομπους και τροφοδοτικα και ηταν ο δυνατος κρικος στην μεγαλη προσπαθεια να δημιουργησει ο JERONYMO GROOVY ενα πανισχυρο ραδιοφωνικο σταθμο .
Συνεργατης για αρκετο χρονικο διαστημα ο Γιωργος Πολυχρονιου -περισσοτερο γνωστος σαν G.POLY ξεκινησε μαζι με τον ξαδελφο του απο τον ΒΥΡΩΝΑ.Του αρεσε πολυ η ΣΟΟΥΛ και σε πολλες εκπομπες χρησιμοποιουσε στην αρχη και στο τελος ενα ινστρουμενταλ απαλο σοουλ κομματι με τους BLACK BYRDS .Μετα την μικρη αλλα σημαντικη διαφωνια με τον ξαδελφο του εγινε συνεργατης σε πολλους »ερασιτεχνικους» σταθμους αναμεσα στους οποιους και ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ -Πετρος- στα Βορεια προαστια Δισκους που προτιμουσε πιο πολυ ηταν του JAMES BROWN,RAY CHARLES ,SUPREMES LOUIS ARMSTRONG.
H πλατεια Μεσολογγιου στο ΠΑΓΚΡΑΤΙ ηταν »στεκι» για πολλους ραδιοερασιτεχνες .Εκτος αυτου στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ που περνουσε μπροστα απο το παρκακι σε καποιο οροφο μιας ..συγχρονης πολυκατοικιας ηταν το μικρο δωματιακι που χρησιμοποιηουσε σαν στουντιο ο SCROOTZ MAC DACK -Mιχαλης Κουρος-,
Αρχιζε την εκπομπη του με το MELTICK POT του BOOKER T και των M.G.S.και συνεχιζε με το ρεπερτοριο της RCA του ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΡΦΑΝΙΔΗ αφου .η εταιρεια προσφερε ΔΩΡΕΑΝ σε πολλους ερασιτεχνες δισκους για μεταδοση και ..επιστροφη..Λιγα μετρα πιο κατω στην ΑΣΤΥΔΑΜΑΝΤΟΣ αρχισε να εκπεμπει ο φιλος του…F-17 -Tακης Ποθητος – .με την ιδια συνταγη .Συνεργατης του ο GEORGE No1 που ειχε αδυναμια στους ΒΕΑTLES .

Kατηφοριζοντας την ΕΡΑΤΩΣΘΕΝΟΥΣ σε ενα στενακι με αρκετα..αποτομα σκαλια συναντουσες το στουντιο -μεσα στο σπιτι-
του DOUBLE C – ηταν συνωνοματος- και εκτος απο το JE T’AIM MOI NON PLUS της JANE BIRKIN & του SERGE GAINSBOURG
ειχε ενα ερωτα μεγαλο .Την ΝΑΝΑ και τις αφιερωνε ατελειωτα τραγουδια .Λιγο πιο κατω απεναντι απο τον ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ
ηταν ο DIABOLIK Παντα με χιουμορ και πολλα χαμογελα ειχε ορεξη για ατελειωτες εκπομπες .Αντιμετωπιζε ομως την αυστηροτητα των γονιων του και δεν ηταν λιγες φορες που »κλεινοταν» στο δωματιο του για ν ακουσει JOHNNY TAYLOR & MONKEES.

To ΝΟΕΜΒΡΙΟ του 66 το περιοδικο ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ διοργανωνει ενα μεγαλο δημοψηφισμα για την αναδειξη του
»ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ»’Και εδω η ΠΡΩΤΗ θεση ηταν »υποθεση»σταθμων..απο τον Βυρωνα και το Παγκρατι ..
Απο τον ΚΩΣΤΑ ΠΡΟΓΙΑ που εγραφε τα »ΡΑΔΙΟΚΥΜΑΤΑ »στο περιοδικο μαθαινουμε τα αποτελεσματα που διαμορφωσαν οι
αναγνωστες .
1ος R-21 …………………….. ψηφοι ..805
2ος DRU……………………. ψηφοι 710
3ος ΡΑΔΙΟ ΓΚΟΥΦΥ Νο 1 ψηφοι 625
4ος RADIO 230 ……………..ψηφοι 455
.- G.POLY ……………………ψηφοι 455
Ο R-21 ηταν απο τον ΚΑΡΕΑ που ανηκε στον Βυρωνα . Ο DRU εκανε εκπομπες απο την ΦΙΛΟΛΑΟΥενω ο G-POLY ηταν Βυρωνιωτης και με καταιγιστικη επιστολη του διαμαρτυρηθηκε εντονα στο περιοδικο για τα ΤΕΛΙΚΑ αποτελεσματα χωρις βεβαια να λαβουν υπο οψη τους τις κατηγοριες στην διοργανωση του διαγωνισμου ,παραθετωντας μερικες ακαιρες δικαιολογιες..
Ολοκληρο το1966 χαρακτηριστηκε σαν »χρυση εποχη» των ραδιοερασιτεχνων .
Σ ΄’ενα οικοδομικο ττραγωνο στον Βυρωνα εκπεμπουν πεντε ραδιοφωνικοι σταθμοι .Στην Στεντορος ο ΤΟP CAT -Θανασης Φαρμακης- .Στην ΚΟΝΩΝΟΣ ο αξεχαστος ΒΙG BOY -Tακης Κοροβεσης – Στην ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ο ΤΕΕΝ ΒΕΑΤ -Νικος Ανδρουλακης –
με σημα τοTEEN BEAT 65 του SANTY NELSON που »εφυγε΄΄ προσφατα απο την ζωη..Λιγα μετρα πιο κατω στην οδο Παραδεισου
ο G.K.F. με εκπληκτικο σημα το A GO GO DANGER των VENTURES ενω οι P.K.M. -Πετρος & Μανος Καραμολεγκος »στηνουν »
τα δικα τους στουντιο ποτε στην ΚΙΟΥΤΑΧΕΙΑΣ και ποτε στο ταρατσακι της 40 ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ .Σημα τους το ΒΕΑΤNIK FLY του
JOHNNY & HURRICANES

Σε Χριστουγεννιατικο παρτυ ,καπου στο ΜΕΤΣ γνωρισα τον LASER -Δημο – .CRISTOPHER No 1 που ειχε μεγαλη κεραια
στην ΥΜΜΗΤΤΟΥ .Θυμαμαι πως καπως ετσι συναντησα και τον 6146 -Σταυρο- που εγινε αργοτερα παπας και παντα κρατουσε στο χερι του ενα σασι η μια λαμπα εκπομπης .
Στην ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ του ΠΕΙΡΑΙΑ »SAINT PAUL» .εγινε η γνωριμια μου με τον Κ-17 -Κωστα Χαλοφτη- που εγινε αφορμη
μαθητης της τριτης γυμνασιου να παρω το βαπτισμα του »μικροφωνου».Απεναντι ηταν ο φιλος του B.S.K -Kωστας – που
ενισχυσε σημαντικα την προσπαθεια μου για μια ραδιοφωνικη καριερα.
Απο το»χωρο» μας παντως προερχεται ο ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ .Αποτελουσε στελεχος του σταθμου RADIO REFRAIN με το χαρακτηριστικο ΤΕRRY R3 .Διευθυντης του ηταν ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΜΠΙΛΗΣ -R1- που αργοτερα εγινε επιχειρηματιας με καταστηματα δισκων
ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ Ειδικος Συμβουλος Μ.Μ.Ε. Δημοσιογραφος
ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ