Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Πανελλαδική Κίνηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
https://mazi-kinisi.blogspot.com/ mazi.kinisi@gmail.com

Δελτίο Τύπου για την συμμετοχή στην 91η ΓΣ της ΔΟΕ

Η παράταξη Μ.Α.Ζ.Ι. συμμετείχε στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ στην Αθήνα στις 26-
29 Ιουνίου 2022 με δύο αντιπροσώπους, θέλοντας να παρακολουθήσει με ενδιαφέρον τις
διαδικασίες διαλόγου στο σοβαρότερο επίπεδο του συνδικαλιστικού μας φορέα, αυτό της
Γενικής Συνέλευσης. Ένας κλάδος εκπαιδευτικός, όπως ο δικός μας, που αποτελεί για την
κοινωνία σημείο αναφοράς και έχει αφυπνιστικό ρόλο, οφείλει να δίνει παράδειγμα
δημοκρατικού διαλόγου και πολιτισμένης αντιπαράθεσης. Αντί αυτού συναντήσαμε ένα
κλίμα έντασης κατά το οποίο οι ομιλητές εξέφραζαν την αυταρχικότητά τους αντλώντας
δύναμη από την ένταση της φωνής τους και όχι από την πειθώ των επιχειρημάτων τους.
Από την άλλη μεριά το κοινό περιφρονούσε τον ομιλητή δημιουργώντας μόνιμη οχλαγωγία.
Τα χρονικά όρια δεν γίνονταν σεβαστά κατά προκλητικό τρόπο αποδεικνύοντας ότι κάποιοι
δεν είναι σε θέση να διδάξουν το σπουδαίο μάθημα του σεβασμού των ορίων ούτε στους
μαθητές.
Ως καινούρια παράταξη ζητήσαμε από το Προεδρείο να μας δώσει τον Κανονισμό
Λειτουργίας της Γενικής Συνέλευσης, όπως αυτός ψηφίστηκε από το Σώμα. Μετά από
αλλεπάλληλες οχλήσεις μας και αναβολές, τελικά το Προεδρείο αρνήθηκε να μας τον
δώσει. Καταγγέλλουμε αυτή την αυθαιρεσία, εφόσον είναι θεμελιώδες δικαίωμα κάθε
σύνεδρου – πολύ περισσότερο κάθε παράταξης- να έχει πρόσβαση στον Κανονισμό
Λειτουργίας της Γενικής Συνέλευσης, αφού αυτός εξασφαλίζει τη δημοκρατική διεξαγωγή
των διαδικασιών. Μάλιστα, όπως ενημερωθήκαμε από τη Γραμματεία, τα παρελθόντα έτη
αντίγραφα του Κανονισμού χορηγούνταν από τη Γραμματεία, κάτι που φέτος δεν έγινε,
γιατί δεν έδωσε τέτοια άδεια το Προεδρείο.
Αντιπρόσωπος του ΜΑΖΙ έλαβε σε δύο σημεία τον λόγο: Στην Κριτική επί των
Πεπραγμένων της ΔΟΕ και στο πρώτο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης που ήταν τα
Μισθολογικά. Τα κείμενα με τα οποία τοποθετήθηκε παρατίθενται παρακάτω.
Ωστόσο ο Εισηγητής του θέματος των Μισθολογικών, αντί να εντάξει στην τελική εισήγησή
του στοιχεία από τις τοποθετήσεις όλων των παρατάξεων – ως όφειλε – εξαίρεσε το ΜΑΖΙ
και δεν περιέλαβε καμία από τις διεκδικήσεις του. Όταν τον ρωτήσαμε γι’ αυτό, η
απάντησή του έδειξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι διαδικασίες: “ Εγώ είπα
στα παιδιά: φέρτε τις ομιλίες σας” “Τι εννοείτε είπατε στα παιδιά; Βγήκατε στο μικρόφωνο
να το ανακοινώσετε;” “ Μα αυτές είναι γνωστές διαδικασίες” “ Και επειδή είναι γνωστές σ’
εσάς, τους παλαιότερους, δεν θα τις ανακοινώνετε, όπως οφείλετε, προκειμένου να
τηρείται η αντιπροσωπευτικότητα των τοποθετήσεων της ΔΟΕ;” Ο διάλογος έληξε
εκεί…ελλείψει απάντησης…
Μια φωτεινή στιγμή της Συνέλευσης υπήρξε αναμφίβολα η ομόφωνη ψήφιση του
διεκδικητικού πλαισίου για το ωράριο των Νηπιαγωγών και των Εκπαιδευτικών
Ολιγοθέσιων Σχολείων.
Μελανό σημείο όμως απετέλεσε η πλήρης ασυμφωνία των παρατάξεων στο Πρόγραμμα
Δράσης με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία να μη βγει στην κοινωνία με ένα ενιαίο διεκδικητικό

πλαίσιο, που θα την καθιστούσε υπολογίσιμη δύναμη στις αναμετρήσεις της με την
εξουσία.
Μια σκηνή που θα μείνει χαραγμένη στη συλλογική συνείδηση του ΜΑΖΙ και σηματοδότησε
το τέλος της αθωότητας των προσδοκιών μας ήταν η εικόνα του επί σειρά ετών, πλέον
προβεβλημένου συνδικαλιστή της αίθουσας να αποχωρεί μετά την απογοητευτική
ψηφοφορία με τη γροθιά υψωμένη και με φανερή την έκφραση της επιτυχίας στη μορφή
του. Τελικά – όπως φαίνεται- ο συνδικαλιστής μπορεί να είναι πολύ πιο μπροστά από την
εξουσία στην προσπάθεια για αποδυνάμωση του συνδικαλιστικού κινήματος….
Στο αποκορύφωμα της περιφρόνησης των δημοκρατικών διαδικασιών το Προεδρείο έλαβε
την απόφαση, με ψήφους 3:2, δηλαδή με τη σύμπραξη ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΔΙΚΤΥΟΥ, για
διακοπή των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης, πριν ξεκινήσει καν η διαδικασία ψήφισης
των Σχεδίων Απόφασης που είχαν κατατεθεί!!!! Το Μ.Α.Ζ.Ι. είχε καταθέσει έξι Ψηφίσματα
τα οποία είχαν μοιραστεί και στους σύνεδρους νωρίτερα για καλύτερη ενημέρωσή τους.
Το Μ.Α.Ζ.Ι. θα συνεχίσει τον αγώνα του μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο για να
καταθέτει πάντα τον προβληματισμό του εκπαιδευτικού που αγρυπνεί για την
υπεράσπιση της ελεύθερης συνείδησης και έκφρασης των πολιτών.
Ακολουθούν τα κείμενα των δύο ομιλιών και τα έξι ψηφίσματα που κατέθεσε το ΜΑΖΙ:
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΔΟΕ:
Η 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ πραγματοποιείται σε μια κοινωνική συγκυρία έντονης
αβεβαιότητας και διαρκούς συναγερμού. Η ακρίβεια σε πρώτο πλάνο, το πολεμικό κλίμα σε δεύτερο
και η προοπτική της επισιτιστικής κρίσης ωθούν τους πολίτες να αποδεχτούν την μετατροπή της
ζωής τους σε μια διαρκή κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Η κοινωνία του Ιουνίου του 2022 είναι αυτή
που διαμορφώθηκε μετά από τα δύο χρόνια της υγειονομικής κρίσης :
Η κοινωνία που έχει δεχτεί καίριο πλήγμα στην ενότητά της με πολίτες πρώτης και δεύτερης
κατηγορίας, με εργαζόμενους που παροπλίστηκαν ενώ τους είχαμε μεγάλη ανάγκη και υπαλλήλους
που υπέστησαν σαφέστατη μείωση μισθού λόγω τιμωρητικών προστίμων και λόγω επιβολής
υγειονομικών τεστ ακόμα και σε περιόδους που τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν το απαιτούν. (Τον
Ιούνιο ήμασταν χωρίς μάσκες στο σχολείο, γύρω μας διακόσια ανεμβολίαστα παιδιά, όλος ο
κίνδυνος μετάδοσης ήταν από τους δύο ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς που έπρεπε να
πληρώνουν το ράπιντ.)
Ο κοινωνικός εκφοβισμός που καλλιεργήθηκε και επισφραγίστηκε από επίσημα χείλη αποδίδοντας
τη χλεύη του “ψεκασμένου” ακόμα και σε επιστήμονες με διαφορετική επιστημονική άποψη (πόσο
μάλλον στον απλό πολίτη), η ποινική δίωξη των επιστημόνων και αντίθετα η πριμοδότηση μέσω της
προβολής όσων υποστήριξαν το κυρίαρχο αφήγημα καλλιέργησαν τον περιορισμό της ελεύθερης
έκφρασης ακόμα και στον κοινωνικό μικρόκοσμο του κάθε πολίτη.
Η υποχρεωτικότητα των ιατρικών πράξεων και οι επακόλουθες αναστολές εργασίας, ο αποκλεισμός
από την κοινωνική ζωή, η μη ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, η χρήση και κατάχρηση των
προσωπικών δεδομένων έγιναν καθεστώς και βρήκαν ανέτοιμα τα συνδικαλιστικά μας σωματεία για
την προάσπιση των δικαιωμάτων μας.
Περιστατικό σε επαρχιακή πόλη δείχνει την υποτίμηση που καλλιεργούν τα ΜΜΕ προς
συναδέλφους μας, την απόλυτη καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων μας και την έλλειψη
εγρήγορσης των συνδικαλιστικών φορέων για την προστασία μας. Δημοσιογράφος ονοματίζει
σχολείο στο οποίο, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, εκπαιδευτικός μετέδωσε τη νόσο στους μαθητές
(σίγουρα, λες και δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί το αντίθετο), και σχολιάζει ότι ο εκπαιδευτικός
είναι ανεμβολίαστος γιατί προφανώς μας έχει φακελωμένους όλους. Η επόμενη σκέψη μου όταν
παρακολούθησα το ρεπορτάζ ήταν ότι το έχουν παρακάνει με τα προσωπικά μας δεδομένα και
πρέπει να αντιδράσουν έντονα οι εκπρόσωποί μας. Δυστυχώς όμως στη συνέχεια του ρεπορτάζ
υπήρχαν δηλώσεις εκπροσώπων μας οι οποίοι σχολίασαν το γεγονός με τη φράση: Έχετε

δίκιο…πρέπει όλοι να εμβολιαστούμε… Αυτά από τους εκπροσώπους μας, ενώ όλο και
περισσότεροι ιατρικοί σύλλογοι εκδίδουν ανακοινώσεις κατά της υποχρεωτικότητας.
Άλλη μια ανοιχτή πληγή που άφησε η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης αποτελεί η δεύτερη, όπως
ονομάστηκε, σιωπηλή πανδημία, η πανδημία της ψυχικής υγείας. Πώς υπονομεύτηκε μέσα στην
εκπαίδευση η ψυχική υγεία των μαθητών μας. δυστυχώς με την συναίνεσή μας; Προ covid ούτε
σκέψη για τηλεκπαίδευση σε ανηλίκους. Οι ειδικοί συμβούλευαν τους γονείς να κρατούν τα παιδιά
όσο γίνεται μακριά από οθόνες και έκαναν συνεχείς ενημερώσεις για το θέμα και πολύ σωστά
έκαναν. Στην μετά covid εποχή: τηλεκπαίδευση με κάθε ευκαιρία! ΑΡΡΩΣΤΗΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ
ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ!!! Το λένε οι παιδοψυχιατρικές κλινικές που γέμισαν
και ζούμε ακόμα τα απόνερα αυτής της κατάστασης με τις νευρικές ανορεξίες να εκδηλώνονται
ακόμα και στο δημοτικό, τις κρίσεις πανικού να οδηγούν σε συνεχείς απουσίες για τις οποίες το
σχολείο ίσως ποτέ δεν μάθει την αλήθεια και τη διάσπαση προσοχής να είναι ο κανόνας που
ρυθμίζει τη λειτουργία της τάξης και την ατομική μελέτη του παιδιού. Πού είναι οι επιστημονικοί
σύμβουλοι του σωματείου μας να επιχειρηματολογήσουν ενάντια στις “έκτακτες λύσεις” που
βαφτίζονται πανάκεια και να υπερασπιστούν την ψυχική υγεία μιας ολόκληρης γενιάς;
Μην παίζουμε με την παιδική και εφηβική ψυχή που είναι τα ιερά και τα όσια μιας κοινωνίας! Δεν
δείχνει ένα κράτος την κοινωνική του φροντίδα παρκάροντας αυτή την πληγωμένη γενιά μέχρι τις 6
στα σχολεία. Τα σχολεία είναι χώρος μάθησης και ο εκπαιδευτικός είναι επιστήμονας της μάθησης.
Δεν είναι δουλειά του σχολείου η αντιμετώπιση του δημογραφικού!!!
Ας δούμε ένα ακόμα αποτύπωμα της υγειονομικής κρίσης στην κοινωνία μας: Επιβλήθηκαν τα
υγειονομικά πιστοποιητικά ελέγχου και η ισχύς τους απλώς ανεστάλη. Σύντομα πάλι όλοι θα
ελέγχονται για το πού μπορούν να πάνε και πού όχι και μάλιστα όχι από έναν συνάνθρωπο που έχει
την ανθρώπινη διάκριση αλλά από ένα ψηφιακό σύστημα για την αναγκαιότητα του οποίου κανένας
δεν επείσθη. Η εφαρμογή της πλατφόρμας ψηφιακού ελέγχου edupass στα σχολεία αποτελεί άλλη
μια “έκτακτη λύση” η οποία διαχειρίστηκε εξαρχής επιπόλαια πολύ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
κατ΄αντιστοιχία με την τηλεκπαίδευση η οποία μάλιστα τα εμπορευματοποίησε. Καίρια όφειλε να
είναι η παρέμβαση των σωματείων μας στα θέματα αυτά. Έστω και καθυστερημένα μπορούμε και
πρέπει τώρα να απαιτήσουμε την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών που μας αφορούν.
ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ:
Χαιρετίζουμε τις διεκδικήσεις της ΔΟΕ αλλά υπογραμμίζουμε:
Α. Στο αίτημα για αύξηση των μισθών μας:
Διεκδικούμε πρώτα την αποκατάσταση της μείωσης μισθού που έχουμε υποστεί λόγω:
1) Των συνεχών ράπιντ με δική μας χρέωση
2) Των καυσίμων για την μετακίνηση σε τόπο όπου υπάρχει μικροβιολογικό εργαστήριο
(απομακρυσμένες περιοχές κλπ)
3) Του τιμωρητικού προστίμου των 100 ευρώ για τους άνω των 60 ετών.
4) Της σαφέστατης ανάγκης για αλληλεγγύη :
4α) Στους εκπαιδευτικούς που έχουν τεθεί σε αναστολή λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων. (δεν
παίρνουν ούτε το 50%, που δικαιούνται)
4β) Στους εκπαιδευτικούς που δεν έκαναν webex γιατί διεκδίκησαν από την αρχή την προστασία
των προσωπικών δεδομένων, όπως εσφαλμένα δεν κάναμε όλοι.
4γ) Στους εκπαιδευτικούς (Πληροφορικής, Εικαστικούς, Θεατρολόγους κλπ) που είναι σε
αναστολή επειδή υπηρετούσαν στα ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ όπου τα παιδιά από 12 ετών και οι εκπαιδευτικοί
τους υποχρεώθηκαν σε εμβολιασμό.
Β. Στο αίτημα για πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους :
Διεκδικούμε (δεν την έχουμε) ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας (γιατί κάποιοι κάνουν
δωρεάν τα ράπιντ και κάποιοι τα χρεώνονται, ενώ όλοι νοσούν και μεταδίδουν).
Διεκδικούμε επίσης ισότιμη πρόσβαση στις δομές υγείας γιατί δεν γίνεται να απαιτούν
διαφορετικού τύπου τεστ (ακριβότερο πάντα για τον ανεμβολίαστο, αφού πρέπει πάντα να
τιμωρείται).
Όσα συμβαίνουν στην κοινωνία συνδέονται μεταξύ τους. Αυτός είναι ένας αυταρχισμός που όσο τον
αφήνουμε, θα εξαπλώνεται σε όλες τις πλευρές της ζωής μας.

ΨΗΦΙΣΜΑ Α

Όχι στην υποχρεωτικότητα ιατρικών πράξεων και τη στέρηση του
δικαιώματος στην εργασία.
Όχι στις αναστολές εργασίας των μη εμβολιασμένων εργαζομένων και στον
εκβιασμό τους. Άμεση επιστροφή στην εργασία τους και αποζημίωσή τους.

ΨΗΦΙΣΜΑ Β

1) Όχι στην εργαλειοποίηση των εθνικών/παγκόσμιων κρίσεων για την ανατροπή και
καταπάτηση ατομικών & εργασιακών δικαιωμάτων.
2) Κατάργηση των δήθεν υγειονομικών πιστοποιητικών ελέγχου, κατηγοριοποίησης και
αποκλεισμού των πολιτών.
Όχι στον αποκλεισμό:
 εκπαιδευτικών από συλλογικές διαδικασίες και δράσεις.
 μαθητών από εκδρομές, ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.
 ωφελούμενων και παιδιών από τις κοινωνικές υπηρεσίες και δομές (ΚΔΑΠ
ΑΜΕΑ κ.α.) λόγω μη εμβολιασμού τους.
Ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών (εμβολιασμένων και μη) στα νοσοκομεία και
στις υπηρεσίες υγείας.
3) Όχι στην ποινικοποίηση της σκέψης και της ελεύθερης έκφρασης, της διαμαρτυρίας
και της απεργίας

ΨΗΦΙΣΜΑ Γ

Καταβολή αποζημίωσης για τα τεστ που επιβλήθηκαν σε μη εμβολιασμένους
εργαζόμενους και για το πρόστιμο που επιβλήθηκε στους πολίτες άνω των 60.
Άμεση κατάργηση των εργαστηριακών ελέγχων σε μη εμβολιασμένους
εργαζόμενους, γιατί αποτελεί τιμωρητικό μέτρο και μείωση μισθού.

ΨΗΦΙΣΜΑ Δ
1. Όχι στην αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση.

2. Διερεύνηση από την ΔΟΕ, κινητοποίηση και ανάδειξη του ζητήματος της
παραβίασης των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά τη
διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και ενημέρωση των Συλλόγων Γονέων και
Κηδεμόνων, και γενικότερα της κοινωνίας από τα Σωματεία Εκπαιδευτικών για τις
δυσμενείς επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές μας.
3. Καμία δίωξη ή ποινή των εκπαιδευτικών που δεν συμμετείχαν στην αντιπαιδαγωγική
τηλεκπαίδευση και άμεση αποκατάστασή τους.
4. Όχι στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων
και των μαθητών και στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Δημόσιο
σχολείο για όλους.
5. Ίσα δικαιώματα αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών

ΨΗΦΙΣΜΑ Ε

1) Όχι στην κυβερνητική πρακτική των voucher, των επιδοτήσεων, των pass (power
pass, fuel pass). Αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων.
2) Όχι στα ψηφιακά συστήματα ελέγχου και αποκλεισμού των πολιτών σε
οποιονδήποτε χώρο. Όχι στον ψηφιακό αποκλεισμό μαθητών, φοιτητών και
εκπαιδευτικών από την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της πλατφόρμας edupass.
Καμία δίωξη ή ποινή σε μαθητή – φοιτητή ή εκπαιδευτικό λόγω μη καταχώρισης
στοιχείων στην πλατφόρμα edupass.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤ

1) Άμεση επιστροφή των εκπαιδευτικών σε αναστολή και αποζημίωσή τους για το
χρονικό διάστημα της αναστολής τους.

Εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναστολή εργασίας λόγω μη χρήσης μάσκας και μη
διενέργειας διαγνωστικού εργαστηριακού ελέγχου. Το Υπουργείο αποφάσισε να θέσει σε
αναστολή με μηδενικές αποδοχές εκπαιδευτικούς:
 χωρίς να εξετάσει την κάθε διαφορετική περίπτωση
 παρακάμπτοντας το υπηρεσιακό καθήκον να απαντήσει σε ερωτήματα που
τέθηκαν από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς
 αδιαφορώντας για την σωματική ταλαιπωρία και την οικονομική δυνατότητα των
εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στο κόστος του τεστ και της μετακίνησης σε άλλη
περιοχή για την διενέργειά του

 παραβλέποντας τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις ανάγκες του
εκπαιδευτικού, αφού δεν προέβλεψε ούτε για διάλειμμα μάσκας στους
εκπαιδευτικούς ούτε για απαλλαγή από τη χρήση της για ιατρικούς λόγους.
2) Καμία δίωξη ή ποινή σε συναδέλφους που δε συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση ή δεν
καταχώρισαν τα προσωπικά τους στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.

===========================================================================================

Πανελλαδική κίνηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
https://mazi-kinisi.blogspot.com/ mazi.kinisi@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Για την ολοκλήρωση των εργασιών του 20 ου Συνεδρίου της
ΟΛΜΕ
Το ΜΑΖΙ εκπαιδευτικών συμμετείχε στο 20 ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, του οποίου οι
εργασίες ολοκληρώθηκαν με τα ψηφίσματα – αποφάσεις και την ανάδειξη του νέου
Δ.Σ της ΟΛΜΕ.
Οι παραλείψεις και αστοχίες στη διοργάνωση του Συνεδρίου ήταν εμφανείς με
αποκορύφωμα τις εργασίες για την ψήφιση των τελικών αποφάσεων.
Από το προεδρείο του Συνεδρίου δεν δόθηκαν ποτέ σαφείς γραπτές ή προφορικές
οδηγίες προς τους συνέδρους για τη διαδικασία των αποφάσεων – ψηφισμάτων.
Οι προτάσεις των παρατάξεων, που κατατέθηκαν στο προεδρείο, δόθηκαν στις
επιτροπές Θέσεων και Ψηφισμάτων, οι οποίες απαρτίστηκαν αποκλειστικά από
εκπροσώπους των παρατάξεων που εκπροσωπούνταν στο Δ.Σ , γεγονός που άφηνε
απέξω εξ αρχής άλλες παρατάξεις που εκπροσωπούνταν στο συνέδριο. Η απαξίωση
των παρατάξεων που δεν πρόσκεινται σε κάποιο κόμμα και λειτουργούν ως νέες
ανεξάρτητες κινήσεις ήταν εμφανής από την αρχή, αφού το προεδρείο δεν θεώρησε
απαραίτητο να δώσει καμία οδηγία σε συνέδρους που δεν είχαν άλλο τρόπο
ενημέρωσης για τις διαδικασίες.
Στο αίτημα της παράταξης ΜΑΖΙ για πρόσβαση και παραλαβή των προτάσεων –
ψηφισμάτων που κατατέθηκαν, το προεδρείο απάντησε αρνητικά, διαβεβαιώνοντας
ότι όλες οι προτάσεις θα ακουστούν κατά τη διαδικασία της ψήφισής τους από τους
Συνέδρους.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, το προεδρείο προχώρησε σε μια απαράδεκτη πρόταση για
τη διαδικασία της ψήφισης των προτάσεων, σύμφωνα με την οποία δε δινόταν στις
παρατάξεις – συνέδρους η δυνατότητα να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους. Η
διαδικασία αυτή έγινε δεκτή από την πλειοψηφία των συνέδρων (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ,
ΠΕΚ), ενώ οι παρατάξεις ΑΣΕ και Παρεμβάσεις διαμαρτυρήθηκαν και αποχώρησαν.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, οι σύνεδροι κλήθηκαν να ψηφίζουν με ανάταση χεριών
επί των προτάσεων, που παρουσιάζονταν σε γρήγορο ρυθμό και ανακοινώνονταν με
μοναδική ένδειξη την αρίθμησή τους και την παράταξη που κατέθεσε την
συγκεκριμένη πρόταση, ενώ στην καλύτερη περίπτωση ακουγόταν και ένας τίτλος. Οι
προτάσεις που κατατέθηκαν από το ΜΑΖΙ ανακοινώθηκαν μόνο ως αριθμοί και
παράταξη που τις πρότεινε.
Ως εκ τούτου, η πλειοψηφία των συνέδρων, που δεν είχε ανά χείρας το πακέτο με τις
εκτυπωμένες προτάσεις, ψήφιζε στα τυφλά. Ο κάθε σύνεδρος δεν μπορούσε να
αποφασίσει μόνος του για την κάθε πρόταση και ακολουθούσε τον επικεφαλής της
παράταξής του. Ο γρήγορος ρυθμός της διαδικασίας δεν άφηνε κανένα περιθώριο
για σκέψη, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις δεν ακούστηκαν καλά ούτε οι τίτλοι των
προτάσεων ούτε το αποτέλεσμα της ψήφισης («πέρασε» ή «δεν πέρασε»).
Οι προτάσεις του ΜΑΖΙ, που σε μεγάλο βαθμό έχουν υιοθετηθεί από πολλές ΕΛΜΕ,
δεν βρήκαν ανταπόκριση από την πλειοψηφία των συνέδρων που συμμετείχαν στη
διαδικασία.
Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά, η ΟΛΜΕ βαδίζει στα χνάρια των κυβερνητικών
επιταγών και σε μεγάλο ποσοστό οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών – σύνεδροι
φαίνεται ότι αδιαφορούν για τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τη βάση της
εκπαιδευτικής κοινότητας στις συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, από όπου αναδεικνύονται.

Η συζήτηση για τον τρόπο που μεταφέρονται οι αποφάσεις των γενικών
συνελεύσεων των ΕΛΜΕ προς την ΟΛΜΕ και για τη συμβολή των πραγματικά
ανεξάρτητων παρατάξεων στο σωματείο πρέπει να ανοίξει.
Το ΜΑΖΙ δημιουργήθηκε στα μέσα της σχολικής χρονιάς 2021 -2022 και θα συνεχίσει
τον αγώνα του για την ανάδειξη ζητημάτων που, αν και απασχολούν μεγάλο μέρος
της εκπαιδευτικής κοινότητας, όμως δεν μεταφέρονται ποτέ στις συνεδριάσεις της
ΟΛΜΕ.
Ακολουθεί η ομιλία της εκπροσώπου της εκπαιδευτικής κίνησης ΜΑΖΙ στο Συνέδριο
και οι προτάσεις της κίνησης ΜΑΖΙ που κατατέθηκαν προς ψήφιση.

ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Το ΜΑΖΙ είναι μια πανελλήνια ανεξάρτητη κίνηση εκπαιδευτικών, που
συσπειρώθηκαν και αυτοοργανώθηκαν για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στον
παραλογισμό και τις αντιφάσεις που νομιμοποιήθηκαν, με αφορμή την υγειονομική
κρίση, και επεκτείνονται σταδιακά σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Εκπαιδευτικοί
από όλη την Ελλάδα ενώσαμε τη φωνή μας και δημιουργήσαμε το Μέτωπο για την
Αυτοδιάθεση, τη Ζωή και την Ισότητα, για να κινητοποιήσουμε όλες τις εκπαιδευτικές
παρατάξεις, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλους τους πολίτες ενάντια σε διχαστικές
πολιτικές, που στόχο έχουν την υποβάθμιση της ανθρώπινης υπόστασης.
Το 20 ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πραγματοποιείται σε μια εποχή όπου οι πολίτες βιώνουν
μια κατάσταση διαρκούς έκτακτης ανάγκης, με μια κυβέρνηση που δηλώνει δήθεν
αδυναμία στην διαχείριση κρίσεων. Αρχικά, με το νεοφιλελεύθερο δόγμα της
«ατομικής ευθύνης», στη συνέχεια με την τακτική του «διαίρει και βασίλευε»
μεθοδεύει την απαλλαγή της από τις ευθύνες της. Και συνεχίζει με την τακτική των
αντιφάσεων και του παραλογισμού στις υπουργικές αποφάσεις.
Πλέον όλοι αρχίζουν να βλέπουν την εργαλειοποίηση των κρίσεων για την
καταπάτηση ατομικών, εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Η αναστολή εργασίας λόγω μη εμβολιασμού για covid σε χιλιάδες υγειονομικούς και
σε εργαζομένους στα ΚΔΑΠ ΜΕΑ και άλλες κοινωνικές υπηρεσίες αρχικά
παρουσιάστηκε ως αναγκαίο μέτρο για την ασφάλεια των πολιτών. Η πλήρης
αποδιοργάνωση του δημόσιου συστήματος Υγείας ολοκληρώθηκε με τις
αναστολές.
Και ενώ η πραγματικότητα έδειξε ότι όλοι (εμβολιασμένοι και μη) νοσούν και
μεταδίδουν, η κυβέρνηση προχώρησε στην αντίφαση να μειωθούν οι μέρες νόσησης
από 10 σε 5 (λες και ο ιός ακολουθεί και αυτός τη νομοθεσία) και να επιστρέφουν
εμβολιασμένοι εργαζόμενοι, που νόσησαν, την 6 η μέρα νόσησης χωρίς αρνητικό τεστ.
Ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης που δεν είναι βέβαια η ασφάλεια των
πολιτών, αλλά η καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, φάνηκε και στην απόφαση
να εξαιρεθούν οι υγειονομικοί σε αναστολή από το επίδομα που δόθηκε σε όλους
τους εργαζομένους στην Υγεία για δεδουλευμένα, δηλαδή για όλο το προηγούμενο
διάστημα της εργασίας τους πριν την 1 η Σεπτέμβρη που τέθηκαν σε αναστολή. Η
περίπτωση των ΚΔΑΠ ΜΕΑ είναι ακόμη πιο ενδεικτική για τον αντιφατικό χαρακτήρα
των αποφάσεων. Εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΚΔΑΠ ΜΕΑ βγήκαν σε
αναστολή λόγω μη εμβολιασμού τους, ενώ δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα εάν
εργάζονταν στα ειδικά σχολεία. Επίσης, μη εμβολιασμένοι ωφελούμενοι και παιδιά
αποκλείστηκαν από τη συμμετοχή τους στα ΚΔΑΠ ΜΕΑ, που λειτουργούν ως χώροι
απασχόλησης μετά το σχολείο, ενώ στο ειδικό σχολείο πήγαιναν κανονικά και χωρίς
τελικά να υπάρξει κανένα πρόβλημα. Εμείς οι εκπαιδευτικοί ακούσαμε πολλές φορές
απειλές για αναστολή εργασίας σε περίπτωση που δεν υπακούσουμε, αλλά το
σωματείο έκανε πως δεν άκουσε. Κάποιες ΕΛΜΕ βέβαια, έχουν αρχίσει να βγάζουν
ανακοινώσεις κατά των αναστολών και των αποκλεισμών, η ΟΛΜΕ όμως δεν έχει
προχωρήσει σε καμία κινητοποίηση ούτε καν ανακοίνωση. Ως εκπαιδευτικοί πρέπει
να αντιδράσουμε ενάντια σε όλα αυτά. Έχουμε χρέος να μιλήσουμε υπέρ των

παιδιών ΑΜΕΑ που αποκλείστηκαν από τα ΚΔΑΠ και κατά των αναστολών
εργασίας.
Αρκετοί εκπαιδευτικοί έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την αναγκαιότητα, την
αποτελεσματικότητα και τις επιπτώσεις κάποιων μέτρων στα σχολεία, τα οποία
παρουσιάστηκαν ως αναγκαία υγειονομικά μέτρα (μάσκα /διαγνωστικοί έλεγχοι/
τηλεκπαίδευση / edupass). Τα ερωτήματα αυτά δεν απαντήθηκαν ποτέ και κάποιοι
εκπαιδευτικοί δεν αποδέχτηκαν να υποκύψουν σε εκβιαστική συμμετοχή σε μια
κατάσταση, για την οποία δεν τους δόθηκε καμία εξήγηση στα ερωτήματά τους.
Αποτέλεσμα ήταν να τεθούν σε αναστολή εργασίας με μηδενικές αποδοχές και
μη συντάξιμα χρόνια εργασίας.
Ποιος βρίσκει λογική στην απόφαση να υπάρχει διάλειμμα μάσκας για μαθητές και
όχι για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς; Ποιος θεωρεί λογική την απόφαση να
διενεργούνται δύο διαφορετικοί τύποι τεστ (σελφ ή ράπιντ αναλόγως της
εμβολιαστικής κατάστασης ) λες και το αποτέλεσμα του τεστ αλλάζει αναλόγως της
κατάστασης εμβολιασμού; Γιατί πρέπει οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί να
πληρώνουν τα ράπιντ και κάποιοι από αυτούς να αναγκάζονται να μετακινηθούν σε
μακρινή απόσταση για να βρουν εργαστήριο, και για πόσο χρονικό διάστημα μπορεί
κάποιος άνθρωπος να περνά τέτοια ταλαιπωρία, ενώ όλοι τελικά νοσούν και
μεταδίδουν το ίδιο; Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ δεν αναφέρθηκαν ποτέ σε αυτούς τους
εκπαιδευτικούς που υφίστανται τέτοια διάκριση χωρίς κανέναν λόγο. Υπήρξαν
μαθητές που δεν εμβολιάστηκαν και αποκλείστηκαν από εκδρομές, ευρωπαϊκά και
εθνικά προγράμματα, χωρίς καμιά λογική. Μιλάτε για ένα δημοκρατικό και
συμπεριληπτικό σχολείο. Τελικά μήπως κάποιοι δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτό;
Θεωρείτε λογικό να κάνουν ακόμη ράπιντ οι μη εμβολιασμένοι εργαζόμενοι, ενώ
υπάρχει απόλυτη ελευθερία για όλους, ακόμη και για τους ίδιους, εάν δεν ήταν
εργαζόμενοι; Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι όλη η μεθόδευση αποσκοπεί στην
διάλυση εργασιακών σχέσεων και στην άνευ όρων συμμόρφωση.
Η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας ήδη ανακοίνωσε την αντίθεσή της στην εξακολούθηση της
διενέργειας ράπιντ, γιατί είναι τιμωρητικό μέτρο, όπως και το πρόστιμο για
τους άνω των 60. Ελπίζουμε η ΟΛΜΕ να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν το αίτημα
πολλών εκπαιδευτικών.
Τα δήθεν υγειονομικά πρωτόκολλα προέβλεψαν ακόμη και τον απόλυτο έλεγχο μέσα
από ψηφιακές εφαρμογές. Ψηφιακές εφαρμογές σε καταστήματα, όπου ο πολίτης
εμφανίζεται ως μια ένδειξη για την είσοδό του. Ο πολίτης θεωρείται εκ προοιμίου μη
υγιής και ύποπτος για κατάθεση ψευδών στοιχείων, εφόσον επιδεικνύει παντού
πιστοποιητικό και ταυτότητα, για να αποφευχθεί η περίπτωση να ξεγελάσει τους
συμπολίτες του, και, κυρίως, τους κυβερνώντες. Ενώ, βεβαίως, φαίνεται ότι τα μέτρα
αυτά πλήττουν μόνο κάποιους και υποτίθεται ότι δεν αφορούν αυτούς που
συμμορφώνονται πλήρως, η πραγματικότητα είναι ότι όλοι σκανάρονται, όλων τα
προσωπικά δεδομένα παύουν να είναι προσωπικά, όλων η ελευθερία
ακυρώνεται.
Εμείς λέμε όχι στα πιστοποιητικά ελέγχου και κατηγοριοποίησης πολιτών.
Η αναγκαιότητα της ψηφιακής πλατφόρμας edupass, δεν έγινε απολύτως
κατανοητή από κανέναν, εφόσον ούτως ή άλλως οι μαθητές ήδη ελέγχονταν από
τους δασκάλους τους. Το σωματείο μας δεν ασχολήθηκε καθόλου με το edupass ως
όφειλε.
Η αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση προτάθηκε ως λύση. Η προσπάθεια της
κυβέρνησης να επιβάλει την τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια και της φετινής
σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει, παρά τις
αντιδράσεις, παρά τις επιπτώσεις στα παιδιά στην ψυχική τους υγεία και παρά το
ζήτημα που δημιουργήθηκε με την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων
εκπαιδευτικών και μαθητών. Τα σωματεία των εκπαιδευτικών έμειναν μόνο σε
ανακοινώσεις και δεν προχώρησαν σε δυναμικές διεκδικήσεις, αφήνοντας τους
εκπαιδευτικούς και μαθητές στο έλεος των διαθέσεων των κυβερνώντων.

Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και η κατηγοριοποίηση των σχολείων
απαλλάσσει το Υπουργείο από τις ευθύνες του και υποβαθμίζει τον δημόσιο
χαρακτήρα του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μετατραπούν από
παιδαγωγοί και δάσκαλοι σε υπαλλήλους μιας «καλοστημένης επιχείρησης»,
όπου το «φαίνεσθαι» θα μετράει περισσότερο από το «είναι». Και στο ζήτημα
της αξιολόγησης, τα σωματεία δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Βλέπουμε τις περισσότερες παρατάξεις να προσπαθούν να προτείνουν λύσεις. Στο
διαδίκτυο υπάρχει η Δικτύωση εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης που συνεχίζει
τον αγώνα ενάντια σε αυτήν. Ενημερωθείτε.
Εμείς θεωρούμε ότι είναι σημαντική η ενημέρωση της κοινωνίας και των Συλλόγων
Γονέων ώστε να συνταχθούν μαζί μας. Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να ενημερώσει με
κείμενα τους Συλλόγους γονέων για τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στα παιδιά
μας και της αξιολόγησης στην απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου.
Ως εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να μην μιλήσουμε για την φίμωση της
ελεύθερης έκφρασης. Αυταρχικές αποφάσεις που επιβάλλονται, χωρίς καμία
εξήγηση. Παραπληροφόρηση και προπαγάνδα. «Επισημοποίηση» απαξιωτικών
χαρακτηρισμών κατά πολιτών που έχουν διαφορετική άποψη (όπως ψεκασμένοι,
αρνητές κ.α). Φίμωση της διαφορετικής επιστημονικής άποψης. Εμείς λέμε όχι στην
ποινικοποίηση της ελεύθερης έκφρασης και της διαμαρτυρίας.
Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η ακρίβεια σε βασικά αγαθά και στις μετακινήσεις
οδηγεί σε έμμεση μείωση μισθού. Εργαζόμενοι, όπως οι εκπαιδευτικοί, που
υπηρετούν σε δυσπρόσιτα σχολεία βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση. Μη
εμβολιασμένοι εργαζόμενοι, που πληρώνουν τα τεστ, έχουν ήδη χάσει μέρος του
μισθού τους. Οι δήθεν «επιδοτήσεις» και τα voucher αποτελούν απόδειξη ότι η
κυβέρνηση μας αντιμετωπίζει ως υπηκόους και επαίτες.
Εμείς λέμε «όχι» στα voucher και τα κάθε είδους pass (power pass, fuel pass –
edupass). Αυξήσεις στους μισθούς και καταβολή αποζημίωσης για την μείωση
μισθού που υπέστησαν μη εμβολιασμένοι εργαζόμενοι και οι πολίτες άνω των
60.
Πληροφορηθήκαμε πρόσφατα ότι ο Άρειος Πάγος έκρινε αντισυνταγματικές τις
μνημονιακές περικοπές μισθών των γιατρών του ΕΣΥ και δρομολογείται η
επιστροφή χρημάτων σε αυτούς. Αναρωτιόμαστε εάν οι περικοπές για τους
υπόλοιπους πολίτες παραμένουν συνταγματικές. Η ΟΛΜΕ πρέπει να διεκδικήσει
την επιστροφή χρημάτων και για τις δικές μας μνημονιακές περικοπές.
Είμαστε αυτοί που πιστεύουμε ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρη του ίδιου
προβλήματος, δηλαδή της αυταρχικότητας μιας εξουσίας που προωθεί μια νέα
ατζέντα υποδούλωσης του ατόμου και της κοινωνίας, της συμμόρφωσης σε
άνωθεν ανακοινωθέντα και διώξεις των «αντιφρονούντων».
Εμείς καταθέσαμε προτάσεις προς ψήφιση
κατά των αναστολών εργασίας
κατά της υποχρεωτικότητας ιατρικών πράξεων
κατά των – δήθεν – υγειονομικών πιστοποιητικών ελέγχου και αποκλεισμού
πολιτών.
Λέμε όχι στη διάκριση και τον αποκλεισμό των μαθητών μας και όλων των
πολιτών.
Θεωρούμε ότι πρέπει να καταβληθεί αποζημίωση για τα τεστ που πλήρωσαν
οι εργαζόμενοι και για το πρόστιμο άνω των 60.
Απαιτούμε άμεση κατάργηση των τεστ σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους
γιατί αποτελεί τιμωρητικό και όχι υγειονομικό μέτρο.
Ζητάμε την άμεση επιστροφή των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε αναστολή
εργασίας.
Λέμε όχι στην αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση και την αξιολόγηση. Καμία
δίωξη ή ποινή σε εκπαιδευτικούς που δε συμμετείχαν σε αυτές τις
διαδικασίες.

Θεωρούμε ότι η άμεση ενημέρωση της κοινωνίας για εκπαιδευτικά θέματα είναι
προϋπόθεση για την κλιμάκωση του αγώνα μας.
Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας https://mazi-kinisi.blogspot.com να
ενημερωθείτε για τις δράσεις μας και να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Η νέα μη κανονικότητα που θέλουν να επιβάλουν μας αφορά όλους μας.
Μόνο ενωμένοι θα αποτελέσουμε ανάχωμα στα σχέδιά τους.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΨΗΦΙΣΜΑ Α
Όχι στην υποχρεωτικότητα ιατρικών πράξεων και τη στέρηση του
δικαιώματος στην εργασία.
Όχι στις αναστολές εργασίας των μη εμβολιασμένων εργαζομένων και στον
εκβιασμό τους. Άμεση επιστροφή στην εργασία τους και αποζημίωσή τους.

ΨΗΦΙΣΜΑ Β
1) Όχι στην εργαλειοποίηση των εθνικών/παγκόσμιων κρίσεων για την
ανατροπή και καταπάτηση ατομικών & εργασιακών δικαιωμάτων.
2) Κατάργηση των δήθεν υγειονομικών πιστοποιητικών ελέγχου,
κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού των πολιτών.
Όχι στον αποκλεισμό:
 εκπαιδευτικών από συλλογικές διαδικασίες και δράσεις.
 μαθητών από εκδρομές, ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.
 ωφελούμενων και παιδιών από τις κοινωνικές υπηρεσίες και δομές
(ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ κ.α.) λόγω μη εμβολιασμού τους.
Ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών (εμβολιασμένων και μη) στα
νοσοκομεία και στις υπηρεσίες υγείας.
3) Όχι στην ποινικοποίηση της σκέψης και της ελεύθερης έκφρασης, της
διαμαρτυρίας και της απεργίας

ΨΗΦΙΣΜΑ Γ
Καταβολή αποζημίωσης για τα τεστ που επιβλήθηκαν σε μη εμβολιασμένους
εργαζόμενους και για το πρόστιμο που επιβλήθηκε στους πολίτες άνω των
60. Άμεση κατάργηση των εργαστηριακών ελέγχων σε μη εμβολιασμένους
εργαζόμενους, γιατί αποτελεί τιμωρητικό μέτρο και μείωση μισθού.

ΨΗΦΙΣΜΑ Δ
1. Όχι στην αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση.

2. Διερεύνηση από την ΟΛΜΕ, κινητοποίηση και ανάδειξη του ζητήματος της
παραβίασης των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά
τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και ενημέρωση των Συλλόγων Γονέων και
Κηδεμόνων, και γενικότερα της κοινωνίας από τα Σωματεία Εκπαιδευτικών
για τις δυσμενείς επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές μας.
3. Καμία δίωξη ή ποινή των εκπαιδευτικών που δεν συμμετείχαν στην
αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση και άμεση αποκατάστασή τους.
4. Όχι στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην κατηγοριοποίηση των
σχολείων και των μαθητών και στην επαγγελματική εξουθένωση των
εκπαιδευτικών. Δημόσιο σχολείο για όλους. Η ΟΛΜΕ να απευθυνθεί και να
ενημερώσει με κείμενα τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και την
κοινωνία για την αξιολόγηση και τις επιπτώσεις στο δημόσιο σχολείο.
5. Ίσα δικαιώματα αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών

ΨΗΦΙΣΜΑ Ε

1) Όχι στην κυβερνητική πρακτική των voucher, των επιδοτήσεων, των pass
(power pass, fuel pass). Αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων. Όχι στην
ακρίβεια και την υπερφορολόγηση.
2) Η ΟΛΜΕ να διεκδικήσει την επιστροφή χρημάτων που είχαν περικοπεί από
τους μισθούς μας με τις μνημονιακές πολιτικές, εφόσον οι περικοπές μισθών
κρίθηκαν αντισυνταγματικές από τον Άρειο Πάγο για τους γιατρούς του ΕΣΥ.
3) Όχι στα ψηφιακά συστήματα ελέγχου και αποκλεισμού των πολιτών σε
οποιονδήποτε χώρο. Όχι στον ψηφιακό αποκλεισμό μαθητών, φοιτητών και
εκπαιδευτικών από την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της πλατφόρμας
edupass. Καμία δίωξη ή ποινή σε μαθητή – φοιτητή ή εκπαιδευτικό λόγω μη
καταχώρισης στοιχείων στην πλατφόρμα edupass.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤ

1) Άμεση επιστροφή των εκπαιδευτικών σε αναστολή και αποζημίωσή τους για
το χρονικό διάστημα της αναστολής τους.
Εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναστολή εργασίας λόγω μη χρήσης μάσκας και μη
διενέργειας διαγνωστικού εργαστηριακού ελέγχου. Το Υπουργείο αποφάσισε να
θέσει σε αναστολή με μηδενικές αποδοχές εκπαιδευτικούς:
 χωρίς να εξετάσει την κάθε διαφορετική περίπτωση

 παρακάμπτοντας το υπηρεσιακό καθήκον να απαντήσει σε ερωτήματα που
τέθηκαν από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς
 αδιαφορώντας για την σωματική ταλαιπωρία και την οικονομική δυνατότητα
των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στο κόστος του τεστ και της
μετακίνησης σε άλλη περιοχή για την διενέργειά του
 παραβλέποντας τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις ανάγκες
του εκπαιδευτικού, αφού δεν προέβλεψε ούτε για διάλειμμα μάσκας στους
εκπαιδευτικούς ούτε για απαλλαγή από τη χρήση της για ιατρικούς λόγους.
2) Καμία δίωξη ή ποινή σε συναδέλφους που δε συμμετείχαν στην
τηλεκπαίδευση ή δεν καταχώρισαν τα προσωπικά τους στοιχεία στην
ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά