Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κρύβει ευκαιρίες αλλά και παγίδες τις οποίες θα πρέπει να αποφύγετε αν δεν θέλετε να βρεθείτε μπροστά σε εξαιρετικά δυσάρεστες εκπλήξεις.

Καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; Είναι σχεδόν βέβαια ότι το συγκεκριμένο ερώτημα σάς έχει απασχολήσει έστω και μία φορά στη ζωή σας, με την απάντηση να σχετίζεται όχι μόνον με την οικονομική σας κατάσταση τη δεδομένη χρονική στιγμή αλλά και με τις καταναλωτικές συνήθειες.

Πολλοί δεν θα μπορούσαν να φανταστούν τον εαυτό τους να οδηγεί ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ενώ άλλοι θεωρούν την απόκτηση ενός καινούργιου τετράτροχου «πεταμένα λεφτά» εξαιτίας της άμεσης απομείωσης της αξίας τους.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που η λύση του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου προκριθεί και ξεκινήσετε την απαραίτητη διαδικασία της έρευνας αγοράς, οφείλεται να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί, καθώς πέρα από ευκαιρίες η αγορά του μεταχειρισμένου οχήματος είναι σχεδόν βέβαιο ότι κρύβει και παγίδες.

Ας δούμε ποιες είναι οι συνηθέστερες απάτες οι οποίες μαστίζουν την αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και πώς μπορείτε να τις εντοπίσετε ώστε να μην πέσετε θύμα τους.

1. Ιστορικό ατυχημάτων

Η πιο συχνή παγίδα που στήνεται εις βάρος των υποψήφιων αγοραστών ενός μεταχειρισμένου οχήματος είναι η απόκρυψη κάποιου λιγότερου ή περισσότερου σοβαρού ατυχήματος από το ιστορικό του αυτοκινήτου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 99,4% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προσφέρονται ως ατρακάριστα, γεγονός που είναι από μόνο του αρκετό ώστε να αποκαλύψει το μέγεθος του προβλήματος.

Το θετικό στην υπόθεση αυτή είναι ότι όσο εύκολα μπορεί κανείς να αποκρύψει κάποιο ατύχημα από το ιστορικό ενός αυτοκινήτου τόσο απλή είναι και διαδικασία της… εξακρίβωσης της κατάστασης του οχήματος. Πολλές φορές αρκεί η παρατηρητικότητα σας ώστε να αποκλείσετε τις καταφανέστατες περιπτώσεις, ωστόσο, μια επίσκεψη σε έναν σημείο συντήρησης ή επισκευής αποτελεί την καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε.

Θυμηθείτε ότι υπάρχουν συσκευές οι οποίες μπορούν να εντοπίσουν ακόμα και διαφορά στο πάχος των επιφανειών του αμαξώματος κάτι που επί της ουσίας δηλώνει την επισκευή τους στο παρελθόν, ενώ μην διστάσετε να ζητήσετε και γραπτή δήλωση που θα βεβαιώνει ότι το αυτοκίνητο δεν έχει εμπλακεί στο παρελθόν σε σοβαρό ατύχημα.

2. Γυρισμένα χιλιόμετρα

Μια ακόμα μάστιγα στη αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι αυτή των γυρισμένων χιλιομέτρων. Το φαινόμενο είναι εξαιρετικά συχνό ακόμα και στην περίπτωση που απευθυνθούμε σε «επαγγελματίες» του κλάδου.

Είναι σχεδόν εκπαιδευμένο μάτι θα εντοπίσει εκείνες τις φθορές οι οποίες δεν αντιστοιχούν σε έναν υπερβολικά χαμηλό αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων, ωστόσο, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο θα χρειαστεί να αναζητήσετε κι άλλα στοιχεία.

Ο έλεγχος των περιοδικών ελέγχων του ΚΤΕΟ είναι μια ένδειξη για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο σε βάθος χρόνου, ωστόσο, αν πρόκειται για ένα τετράτροχο το οποίο έχει εισαχθεί στη χώρα μας, τότε θα χρειαστεί να αναζητήσετε το ιστορικό του με βάση τον αριθμό του πλαισίου.

Με τον συγκεκριμένο αριθμό και τη βοήθεια ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου μπορείτε να ανατρέξετε στο ιστορικό των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και να πιστοποιήσετε αν τα χιλιόμετρο τα οποία αναγράφονται στο κοντέρ ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

3. Αυτοκίνητα άγνωστης προελεύσεως

Η εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων από τρίτες χώρες αποτελεί ένα ακόμα… πεδίο δράσεις εκείνων που κυνηγούν το εύκολο και το γρήγορο κέρδος εις βάρος των καταναλωτών. Πριν την αγορά ενός αυτοκινήτου, λοιπόν, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε για το αν η πρώτη ταξινόμησή του έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ή έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο.

Η διαδρομή που έχει ακολουθήσει το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς στις περισσότερες φορές καθορίζει και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται και συνιστά ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί τόσο για τον πωλητή όσο και για τον αγοραστή.

Ένας εύκολος τρόπος να εξακριβώσουμε την… καταγωγή του αυτοκινήτου είναι ο αριθμός πλαισίου. Αν πάλι δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτόν, τότε οι περιοδικοί έλεγχοι του ΚΤΕΟ, τα έγγραφα εκτελωνισμού και το τιμολόγιο αγοράς από τη χώρα προέλευσης συνιστούν στοιχεία τα οποία μπορούν να βεβαιώσουν την προέλευση του οχήματος.

4. Το έτος παραγωγής

Η κατασκευαστική ηλικία του αυτοκινήτου είναι πολύ πιθανόν να αποτελέσει αντικείμενο… διαφωνίας ανάμεσα στον πωλητή και τον αγοραστή ενός αυτοκινήτου. Κι αυτό γιατί σε αρκετές περιπτώσεις η ημερομηνία κατασκευής διαφέρει και μάλιστα σημαντικά από εκείνη της ταξινόμησης με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα χρονικό κενό το οποίο μπορεί αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους.

Και πάλι, το περίφημο VIN (βλέπε αριθμός πλαισίου) θα δώσει τις κρίσιμες απαντήσεις αρκεί φυσικά να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτόν και να απευθυνθούμε σε ένα εξουσιοδοτημένο σημείο συντήρησης το οποίο και θα ανακτήσει τα δεδομένα.

Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο

5. Έκνομες παρεμβάσεις/μετατροπές

Η πρόσβαση στο ιστορικό συντήρησης και επισκευής ενός αυτοκινήτου θα σας προσφέρει τη δυνατότητα να ρίξετε φως στο παρελθόν του, ωστόσο, αν κάποια εργασία έχει πραγματοποιηθεί εκτός του εξουσιοδοτημένου δικτύου, τότε πιθανότατα αυτή θα παραμείνει «κρυφή».

Συνεπώς κατά τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου πριν την αγορά του θα πρέπει εκτός των άλλων να βεβαιωθούμε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του συμπίπτουν με εκείνες του κατασκευαστή.

Για παράδειγμα, ο αριθμός κινητήρα θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο οποίος αναγράφεται στα έγγραφα που συνοδεύουν το όχημα ενώ και τα περιφερειακά εξαρτήματα θα πρέπει να ακολουθούν όσα ορίζει ο ίδιος ο κατασκευαστής.

https://www.carandmotor.gr/s

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά