Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Τα καινούργια ελαστικά τα λέμε και μπιμπικωτά γιατί είναι “απάτητα” και έχουν πάνω τους μικρά τριχίδια και εξογκώματα. Αλήθεια, γιατί βγαίνουν έτσι από το εργοστάσιο;

Σίγουρα έχετε παρατηρήσει αυτές τις μικρές “τρίχες” που υπάρχουν στα ελαστικά, ειδικά σε καινούργια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα. Αυτό που δεν γνωρίζετε ίσως είναι ότι οι “τρίχες” που περιβάλλουν την επιφάνεια του ελαστικού είναι συνέπεια της διαδικασίας παραγωγής του.

Για την κατασκευή ενός ελαστικού, χρησιμοποιείται ένα καλούπι που καλύπτεται με διαδοχικά φύλλα καουτσούκ, συμπεριλαμβανομένων των μεταλλικών μερών που δίνουν σχήμα και ακαμψία, τόσο στα πλαϊνά τοιχώματα όσο και στο πέλμα. Όλο το ελαστικό υπόκειται σε μεγάλη θερμοκρασία και πίεση στη φάση της παραγωγής, για να δημιουργηθεί το πέλμα του ελαστικού, τα πλευρικά του τοιχώματα κ.λπ. Και όπως φαντάζεστε, δεν μπορούν να υπάρχουν αστοχίες σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής.

Αν και σε όλη την διαδικασία υπάρχει εξοπλισμός ελέγχου με λέιζερ, ακτίνες Χ και κάμερες, το κλειδί για την σωστή κατασκευή ενός ελαστικού είναι η ενδεδειγμένη διαδικασία σκλήρυνσης σε υψηλή θερμοκρασία. Προκειμένου οι ατμοί από τη διαδικασία να μην σχηματίζουν φυσαλίδες που επηρεάζουν τη δομή του ελαστικού – και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του οχήματος – υπάρχουν μικροσκοπικές τρύπες κατανεμημένες σε όλο το καλούπι. Οπότε θα διαφύγει λίγο καουτσούκ μέσα από αυτές τις μικροσκοπικές τρύπες να το γεμίσει πλήρως.

Τι θα συμβεί όμως εάν τα αφαιρέσετε; Απολύτως τίποτα. Τα μικρά τριχίδια των καινούργιων ελαστικών φθείρονται γρήγορα και μετά από μερικά χιλιόμετρα διαδρομής θα έχουν εξαφανιστεί σχεδόν τελείως. Για αυτά που βρίσκονται στο πλαϊνό τμήμα, δεν τίθεται κάποιο θέμα ανησυχίας. Είναι περιττό να κάτσετε να τα αφαιρέσετε.

Από την άλλη, η αφαίρεσή τους μπορεί να είναι επικίνδυνη για το ελαστικό εάν τα βγάλουμε με δύναμη: το κόψιμο με λεπίδα ή το τρίψιμο μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Ζημιά που θα έχει μόνο -πολύ περιορισμένο- αισθητικό αποτέλεσμα στα μάτια του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Η σύστασή μας είναι να μην κάνετε τίποτα και να θυμάστε τον λόγο για τον οποίο είναι εκεί κάθε φορά που τα βλέπετε. Να θυμάστε ότι χωρίς αυτά, τα ελαστικά δεν θα μπορούσαν να έχουν την απόδοση και την ποιότητα που απολαμβάνουμε σήμερα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά