Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Με παρόμοιες διαστάσεις, χαρακτηριστικά και τιμή, τα δύο premium ηλεκτρικά SUV του συγκριτικού μας είναι τόσο ίδια, μα και τόσο διαφορετικά.

Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV ανθεί σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κατασκευαστές των σύγχρονων μοντέλων αυτής, έχουν προνοήσει δημιουργώντας μοντέλα που θα υποστηρίζουν είτε συστήματα κίνησης με θερμικό κινητήρα, είτε υβριδικά (plug-in ή μη), είτε αμιγώς ηλεκτρικά.

Δύο τέτοια παραδείγματα είναι τα μοντέλα του συγκριτικού μας. Το Lexus βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA GA-C και διατίθεται και σε υβριδική έκδοση με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς. Η Mercedes-Benz βασίζεται στην πλατφόρμα MFA2 που χρησιμοποιεί και η GLA που προσφέρεται με θερμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, καθώς και με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Στην περίπτωση των ηλεκτρικών εκδόσεων 300e και 250 των Lexus UX και Mercedes-Benz EQA αντίστοιχα, η κίνηση φτάνει στον εμπρός άξονα. Σε αντίθεση με την EQA 250, το UX 300e δεν προσφέρει έκδοση με δυνατότητα κίνησης και στους πίσω τροχούς, ούτε με μεγαλύτερη αυτονομία ή απόδοση.

Έκαστος στο είδος του

Η σχεδίαση των δύο μοντέλων ακολουθεί τις γραμμές που έχει ορίσει το μοντέλο στο οποίο βασίζονται. Το Lexus έχει διατηρήσει το ξεχωριστό και έντονο παρουσιαστικό του με τις μεγάλες ακμές, ενώ η Mercedes-Benz έχει προσαρμόσει με ιδιαίτερη επιτυχία το look της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων EQ στο δημοφιλές SUV της. Σε αυτήν εντοπίζονται και οι μεγαλύτερες σχεδιαστικές διαφορές, χάρη στην κλειστή μάσκα μαύρου χρώματος, τα διαφορετικής σχεδίασης LED φώτα εμπρός και πίσω που ενώνονται με LEDόμπαρα, και την σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου.

Διαφορά στην σχεδιαστική αντίληψη συναντάμε και στις καμπίνες των δύο premium ηλεκτρικών SUV, με το Lexus να θυμίζει cockpit χάρη στον “κλειστό” ψηφιακό πίνακα 7 ιντσών και την έντονη κεντρική κονσόλα με την κλίση προς τον οδηγό. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων, από 7 έως 10,3 ίντσες ανάλογα με την έκδοση.

Η καμπίνα της Mercedes-Benz EQA 250 είναι ίδια με της GLA, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ευήλια και το ταμπλό ακουλουθεί ένα αρκετά πιο ήπιο σχεδιαστικό μοτίβο. Κύριο highlight είναι το σκουρόχρωμο οριζόντιο πάνελ που φιλοξενεί τις δύο έγχρωμες οθόνες που έχουν διαγώνιο απο 7 έως 10,25 ίντσες. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, το σύστημα MBUX είναι από τα κορυφαία του είδους, τόσο σε δυνατότητες, όσο και σε εικόνα και ευκολία χειρισμού. Και τα δύο διαθέτουν δυνατότητα χειρισμού από touchpad ή το τιμόνι, αλλά αυτό της Mercedes διαθέτει και μία από τις καλύτερες φωνητικές βοηθούς της αγοράς.

Η ποιότητα των υλικών και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ καλή, με το Lexus να διαθέτει καλύτερα σκληρά πλαστικά στα χαμηλά σημεία και την Mercedes πιο προσεγμένο μοντάρισμα συνολικά. Η εργονομία και των δύο ευνοείται από τους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, ενώ η θέση οδήγησης είναι άνετη και με καλή πλευρική στήριξη και στις δύο περιπτώσεις. Στο Lexus η αίσθηση που έχει ο οδηγός θυμίζει περισσότερο επιβατικό μοντέλο, ενώ στην Mercedes-Benz παραπέμπει σε SUV.

Το κατά 9 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο της EQA 250 (2,73 μέτρα) φροντίζει για καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών σε σχέση με το UX 300e, ενώ το μεγαλύτερο ύψος προσφέρει και περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους. Επιπλέον, σε περίπτωση ρύθμισης του καθίσματος οδηγού της Mercedes στο χαμηλότερο σημείο, δεν θα χαθεί ο χώρος για τα πέλματα του πίσω επιβάτη, κάτι που συμβαίνει στην περίπτωση του Lexus και ενοχλεί. Το Lexus διαθέτει όμως 367 λίτρα χώρου αποσκευών την στιγμή που η Mercedes έχει 340 λίτρα. Αυτός όμως του γερμανικού μοντέλου έχει μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και μεγαλύτερο άνοιγμα.

Με το ρεύμα

Τα δύο μοντέλα εξελίχθηκαν με τους μηχανικούς να έχουν το νου τους στις τάσεις της αυτοκίνησης. Για αυτό και δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα συγκεκριμένα premium ηλεκτρικά SUV του συγκριτικού μας. Και τα δύο είναι προσθιοκίνητα, με το ηλεκτρομοτέρ του UX 300e να αποδίδει 204 ίππους και 300 Nm, και της EQA 250 190 ίππους και 375 Nm. Συνδυάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 45 kWh για το Lexus και 66,5 kWh για την Mercedes. Το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών της EQA 250 δεν εξασφαλίζει μόνο μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά αυξάνει και το βάρος σε σχέση με το UX 300e. Το γερμανικό μοντέλο είναι σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο, επηρεάζοντας τις επιδόσεις από στάση σε σχέση με του ιαπωνικού. Για την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα η EQA 250 χρειάζεται 8,9 δλ. και το UX 300e μόλις 7,5 δλ., διαφορά που είναι αντιληπτή από τον οδηγό. Η τελική ταχύτητα και στα δύο περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η EQA 250 εξασφαλίζει περισσότερα από 100 χλμ. αυτονομίας σε σχέση με το UX 300e, με 424χλμ. αντί 315 χλμ. Στην πράξη, υπολογίστε γύρω στα 250+ χλμ. για το ιαπωνικό μοντέλο και 350+ για το γερμανικό, με το αστικό περιβάλλον να προσθέτει και στα δύο άλλα 50 χλμ. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και στα δύο μοντέλα ρυθμίζεται από τα paddles στο τιμόνι, με αυτό του Lexus να έχει τρεις βαθμίδες έντασης και της Mercedes πέντε. Το ένα μάλιστα από τα πέντε της EQA 250 είναι ενεργό (D Auto) και προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες, χρησιμοποιώντας την εμπρός κάμερα και τους αισθητήρες. Επιπλέον, στην πιο έντονη ρύθμισή του, επιτρέπει την οδήγηση με αυξομείωση του γκαζιού, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί με το UX 300e.

Διαφορά συναντάμε και στην φόρτιση της μπαταρίας, με το Lexus να έχει ενσωματωμένο φορτιστή 6,6 kW και η Mercedes 11 kW. Μια πλήρη φόρτιση σε αντίστοιχης ισχύος wallbox θα διαρκέσει περίπου 8 ώρες στο UX 300e και 7 ώρες στην EQA 250 που διαθέτει και αρκετά μεγαλύτερη μπαταρία. Επιπλέον, η Mercedes μπορεί να συνδεθεί σε ταχυφορτιστή 100 kW, την στιγμή που το Lexus δέχεται 50 kW.

Στο δρόμο, και τα δύο μοντέλα προσφέρουν υψηλού επιπέδου άνεση και ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση όμως της ανάρτησης του Lexus είναι πιο μαλακή και σχέση με της Mercedes και λειτουργεί καλύτερα σε αστικές συνθήκες. Σε συνδυασμό και με την προσεγμένη ηχομόνωση, η μετακίνηση που απολαμβάνει ο οδηγός του ιαπωνικού μοντέλου στην πόλη είναι κορυφαίου επιπέδου. Η πολύ καλή ηχομόνωση της Mercedes-Benz θα αναδυχθεί στον επαρχιακό και τον ανοιχτό δρόμο, μαζί με τον ελαφρώς καλύτερο έλεγχο απο την πιο σφιχτή ανάρτηση. Τα φρένα και στις δύο περιπτώσεις είναι αποτελεσματικά, ακόμα και μετά από σκληρή χρήση, με το Lexus να διαθέτει αεριζόμενους δίκους και στον πίσω άξονα. Το πλατύ πεντάλ και στα δύο μοντέλα δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του, αλλά αυτό της EQA 250 έχει σωστή σχετικά αντίσταση και αναλογικότητα στο πάτημα.

Photo finish

Τα δύο premium ηλεκτρικά SUV του συγκριτικού μας έχουν τιμή λίγο πάνω από τα 40.000 ευρώ μαζί με την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και την απόσυρση αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας. Πέρα από την κοινή κατηγορία και τιμή, οι διαφορές τους είναι που θα προσελκύσουν και τον ανάλογο υποψήφιο αγοραστή. Οι καλύτερες επιδόσεις, η φουτουριστική εμφάνιση μέσα-έξω και η κορυφαία ποιότητα κύλισης σε αστικό περιβάλλον είναι τα δυνατά χαρτιά του UX 300e, με την EQA 250 να προσφέρει αρκετά μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα, χωρίς να υστερεί σημαντικά στους υπόλοιπους τομείς. Έτσι, καταφέρνει να προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο πρόσωπο και να αποτελεί μια πιο ενδεδειγμένη επιλογή στην κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Lexus UX 300e
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 204 PS, 300 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 315 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,3 kWh (45 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.495/1.840/1.515 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.785 κιλά
Χώρος αποσκευών: 367 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 49.900 ευρώ (από 40.900 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Mercedes-Benz EQA 250
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 190 PS, 375 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 424 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69,7 kWh (66,5 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.463/1.834/1.620 χλστ., 2.729 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.965 κιλά
Χώρος αποσκευών: 340 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 49.590 ευρώ (από 40.590 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

https://www.carandmotor.gr/d

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά