Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 3ος κυκλος   ΔΑΚΗΣ : Ο Τζεντλεμαν  της Εληνικης ΠΟΠ 
Γραφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ 
 
Ο ιδρυτης και αρχηγος των PLAY BOYS ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΑΣ εκτος απο καλος φιλος και πολυτιμος συνεργατης σε »προσωπα»και  πραγματα εχει ενα μοναδικο τροπο να αφηγηται:
»Καναμε προβα με τον ΤΖΑΒΑΡΑ και τ αλλα παιδια .θα μου πει σε καποια στιγμη.οταν ενας συναδελφος μουσικος μου εφερε ενα νοστιμο αγορι και με παροτρυνε  »ακουσε τον εχει εκπληκτικη φωνη τραγουδα και σε επτα γλωσσες΄΄Τον ακουσα .εντυπωσιαστικα  και εγινε ο τραγουδιστης του συγκροτηματος .
Η πορεια του πρωτου ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ που δημιουργηθηκε στην Ελλαδα ,των περιφημων PLAY BOYS αρχισε να ανεβαινει κατακορυφα .τα πρωτα χρονια της δεκαετιας του 60 … Η συμμετοχη του ΔΑΚΗ ηταν καθοριστικη και απο τις δυο πλευρες .Για το συγκροτημα που ηχογραφησε ενα υπεροχο μελωδικο δισκο..το 1965.. και για τον τραγουδιστη που εκανε τα πρωτα σημαντικα βηματα για να γνωρισει αργοτερα μεγαλη επιτυχια στην χωρα μας . Το τραγουδι ηταν μια συνθεση του αρχηγου και κιθαριστα του γκρουπ ΝΙΚΟΥ ΑΔΑΜΑ σε στιχους του νεαρου -τοτε- δημοσιογραφου  ΜΑΙΚ ΑΡΤΟΠΟΥΛΟΥ. Ειχε τιτλο DEEP IN THE HEART OF ATHENS και η πραγματικα εκφραστικη  φωνη του ΔΑΚΗ καθως και τα αψογα ΑΓΓΛΙΚΑ ..του αμεσως δημιουργησε  στο Ελληνικο ΤΟP 50 των »ΜΟΝΤΕΡΝΩΝ ΡΥΘΜΩΝ» μεγαλη αναστατωση. Αλλα και τα μελη των PLAY BOYS δεν σταματουσαν να εκφραζονται με τα πιο κολακευτικα λογια .Αυτο συνεβει και λιγο μετα την αφιξη τους απο τη Θεσσαλονικη. οπου γνωρισν  μεγαλη επιτυχια σ ενα απο τους πιο αξιολογους  χορους της συμπρωτευουσας. Μολις κατεβηκαν απο το αεροπλανο και ζητησαν »ακαπελα» απο τον τραγουδιστη τους να τους ανανεωσει το κεφι με λιγους στιχους απο την ‘ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ»  .Εκεινος με καπελο και γυαλια διπλα στην τραγουδιστρια ΚΟΥΚΑ δεν  τους χαλασε το χατηρι Απλα χαμογελασε…
Ηταν ο ΔΑΚΗΣ
Το ημερολογιο εγραφε Ανοιξη του 1965 .Ο ερχομος του στην Ελλαδα δεν ηταν τυχαιος .Εφυγε απο την ΑΙΓΥΠΤΟ μαζι με τους γονεις του  οταν τα πραγματα εκει αρχισαν να δυσκολευουν για τους ομογενεις.
Το πρωτο που φροντισε για την καλλιτεχνικη του πορεια ηταν ν αλλαξει τ ονομα του .Οπου ελεγε το πραγματικο ΒΡΑΣΙΔΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ τον..διαβεβαιωναν οτι με αυτο  μονο καριερα σαν λαικος τραγουδιστης θα μπορουσε να κανει.
Μια συλλογη με μεγαλες επιτυχιες του ΔΑΚΗ .Προκειται για τις πρωτες ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ του ηχογραφησεις που κυκλοφορησε η εταιρεια του την δεκαετια του 80.Αναμεσα τους και η πρωτη ηχογραφηση το 1965 με το πρωτο του συγκροτημα  τους PLAY BOYS .Ακομα στην ιδια συλλογη υπαρχουν και οι γνωστες επιτυχιες  MOURIR OU VIVRE ,.TU VEUX OU TU VE PAS .MONSIEUR  CANNIBAL οπου  η ερμηνεια του  ξεπερνα ακομα και τις πρωτες εκτελεσεις των συγκεκριμενων τραγουδιων με τους ΕΡΒΕ ΒΙΛΛΑΡ και ΣΑΣΑ ΝΤΙΣΤΕΛ . Απο Ελληνικης πλευρας τα τραγουδια που ηχογραφησε για τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ  χαρακτηριζονται διαχρονικα  και μεχρι τις τελευταιες του στιγμες τα  ζητουσαν επιμονα  παρ ‘ολο που εχει περασει ενα μεγαλο χρονικο διαστημα απο την πρωτη φορα που εγιναν γνωστα και μεσω ραδιοφωνου..  ΟΙ συνθεσεις του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ  »ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑ » »ΚΟΡΙΤΣΙ  ΣΤΑΣΟΥ ΝΑ ΣΟΥΠΩ» »ΑΛΗΘΕΙΑ» εχουν χαρακτηρισει μια απο τις καλυτερες εποχες στην καριερα του δημοφιλεστατου τραγουδιστη .Εκτος συναγωνισμου το »ΤΟΣΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ »του ιδιου συνθετη που ανηκει στiς κλασσικες επιτυχιες της  δεκαετιας του 60 και δεν σταματησε να το τραγουδα…αμετρητες φορες σε καθε του εμφανιση…
Με το ψευδωνυμο DAKIS και το αμεριστο ενδιαφερον του ΝΙΚΟΥ ΑΔΑΜΑ μπαινει στο στουντιο και ηχογραφει μαζι με το συγκροτημα τον πρωτο του δισκο »DEEP IN HEART OF ATHENS ;;
Eνα χρονο αργοτερα οι PLAY BOYS ‘μετακομιζουν΄΄ σε αλλη εταιρια και ο ΔΑΚΗΣ σε αλλο συγκροτημα ..
Τους Πατρινους SPIES ,
Mαζι τους εμφανιζεται στην Αναμπελλα –αργοτερα Ακροτηρι- του Αγιου Κοσμα .
Παντου ομως γνωριζουν ανεπαναλυπτη επιτυχια τα γαλλικα τραγουδια .Ετσι αποφασιζει μεσα σε μια διετια  67-69 και ηχογραφει μεγαλες επιτυχιες του ΣΑΣΑ ΝΤΙΣΤΕΛ και του ΕΡΒΕ ΒΙΛΛΑΡ
Στις 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟΥ 2017 η ΔΙΕΘΝΗΣ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ 60-70-80 διοργανωνει για δευτερη συνεχομενη χρονια την μεγαλη  μουσικη εκδηλωση »ΧΡΥΣΗ ΒΡΑΔΙΑ 17» Το προγραμμα περιελαμβανε την απονομη απο σημαντικα προσωπα της πολιτικης και κοινωνικης ζωης  ΤΙΜΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ σε συγκροτηματα ,τραγουδιστες δημοσιογραφους και γενικα »ονοματα» που` επαιξαν σπουδαιο ρολο στην διαμορφωση και ανοδο της  ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ τις δεκαετιες 60-70-80  στην χωρα μας. Θυμαμαι οτι σαν παρουσιαστης μαζι με την υπεροχη  ΝΤΟΜΕΝΙΚΑ ΜΑΝΤΕΛΗ  νοιωσαμε ενα ριγος να μας διαπερνα καθως η καταμεστη αιθουσα της ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ σειστηκε απο τις εκδηλωσεις του κοσμου στο ακουσμα  οτι Δημοτικη συμβουλος του Δημου Πειραια θα απενειμε τιμητικη διακριση  στον κοσμαγαπητο  ΔΑΚΗ . Τα φλας του υπευθυνου φωτογταφιας της ΛΕΣΧΗΣ μας ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΣΑΚΙΡΙΔΗ  αστραψαν και η φωτογραφια που βλεπετε »εμεινε΄΄.για παντα στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ . Ακομα κατι φοβερο απο τον υπεροχο χαρακτηρα του αξεχαστου τραγουδιστη. .Αμεσως μετα την απονομη χαιρετησε εναν-ενα- και τους αλλους τιμηθεντες αναμεσα στους οποιους ηταν  οι .συναδελφοι του ΠΑΣΧΑΛΗΣ .ΤΑΜΜΥ .ΕΛΠΙΔΑ. ΜΑΡΙΝΑ .CHARMS του 70..καθως και τους στιχουργους  ΣΕΒΗ ΤΗΛΙΑΚΟΥ  ΣΑΣΑ ΜΑΝΕΤΑ  ΝΙΚΟ ΕΛΛΗΝΑΙΟ  .τον ντραμερ ΤΖΙΜΗ ΝΤΑΗ των JUNIORS  και γενικα ολους -περιπου 25 – που πηραν τιμητικες  διακρισεις εκεινο το βραδυ…
Η Ερμηνεια ξεπερνα καθε προσδοκια .Ειναι καλυτερη απο τα πρωτοτυπα και αυτο μεταφραζεται σε υψηλες πωλησεις .
Το 1968 »μπαινει »στην ζωη του ο Ελληνικος κινηματογραφος .Γυριζεται η ταινια »ΓΟΡΓΟΝΕΣ & ΜΑΓΚΕΣ »με την ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ και ΛΑΚΗ ΚΟΜΝΗΝΟ ενω την παρασταση »κλεβει» το δυδυμο ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ ,ΧΡΟΝΗ ΕΞΑΡΧΑΚΟΥ.
Την μουσικη της ταινιας γραφει ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ που μια μικρη διαφωνια με τον ΔΑΚΗ  αναγκαζει τον τραγουδιστη αφου ηχογραφει τα τραγουδια να φυγει γαι περιοδεια στο εξωτερικο.Οταν επιστρεφει ολα τα κομματια  εχουν γινει επιτυχιες και απο τα δυο κρατικα ραδιοφωνα .
Το τραγουδι  μαλιστα »ΤΟΣΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ» γραφουν οι κριτικοι κινηματογραφου αποτελει και το πρωτο  ΒΙΝΤΕΟ ΚΛΙΠ στην ιστορια του Ελληνικου τραγουδιου.
Η πρωτη γνωριμια μου με τον »Τζεντλεμαν της Ελληνικης ΠΟΠ» εγινε στα γραφεια του περιοδικου ‘΄ΜΑΝΙΝΑ» οταν καναμε με την CBS τους περιφημους ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΧΟΡΟΥ, Παρ’ολες τις προσπαθειες μου να ελθει σαν μελος της κριτικης επιτροπης σε καποια ντισκοτεκ δεν τα καταφερα .
Το ιδιο αποτλεσμα ειχαν και οι συζητησεις.. των ανθρωπων που »εβγαζαν» το περιοδικο.
Αντιθετα μας ξαφνιασε η ομολογουμενως η χαρουμενη παρουσια του στην εκδρομη της ΜΑΝΙΝΑΣ στην  ΧΑΛΚΙΔΑ .
Την εξηγηση μου εδωσε ο ιδιος σε καποια τυχαια συναντηση μας σ ενα κοκτειλ παρτυ καποιου τηλεοπτικου σταθμου. ΄΄Εκεινο  το καιρο που διοργανωναμε τους  διαγωνισμους ..εμφανιζοταν στην ΦΑΝΤΑΣΙΑ η στην ΝΕΡΑΙΔΑ και δεν προλαμβαινε  να ελθει μαζι μας στις ντισκοτεκ.
Δυο χρονια αργοτερα .Στις 8 Απριλιου 2019 η Διεθνης λεσχη 60-70-80  αφου τον ειχε τιμησει το 2017 ,τον προσκαλει να τραγουδισει σαν ΓΚΕΣΤ  ΣΤΑΡ στο καταμεστο- ξανα- αμφιθεατρο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ του Δημου  ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ . Στα πλαισια της »ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ 19» Ο ΔΑΚΗΣ κανει μια συγκλονιστικη εμφανιση .Κλεινει μετα τραγουδια του το μερος των τιμητικων διακρισεων  και ξεσηκωνει εκτος απο το κοσμο τον δημαρχο ΓΙΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟ  και το συνολο των δημοτικων συμβουλων που μετατρεπουν το αμφιθετρο σε τεραστια πιστα. ΜΙΛΑ ΜΟΥ. ΤΣΑΙ ΜΕ ΛΕΜΟΝΙ.  ΑΛΑΛΟΥΜ.ειναι τα τραγουδια που ερμηνευει  και ξεσηκωνουν ενω γινεται πανζουρλισμος.. και μεσα σε θυελλα χειροκροτηματων υστερα απο απαιτηση του κοινου τραγουδα την πιο μεγαλη επιτυχια του .Το τραγουδι των Πλεσσα – Λ. Παπαδοπουλου »ΤΟΣΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ» Ειναι πραγματικα μοναδικος ο τροπος ερμηνειας .Στο τελος τρεχουν να τον συγχαρουν η συμπαρουσιατρια μου ΝΤΟΜΕΝΙΚΑ ΜΑΝΤΕΛΗ  η Γ.Γραμματεας της Διεθνους  Λεσχης ΝΕΝΕ ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ενω η συνεργατιδα του -τραγουδιστρια  επι 22 χρονια  ΕΛΕΝΑ ΠΕΡΒΑΙΝΑ εισαπρατει και εκεινη το χειροκροτημα και το θαυμασμο του κοσμου.Εγω απλα κλεινω την βραδια με τον χαρακτηριστικο μου χαιρετισμο ΚΑΠΑ .ΑΛΦΑ ΛΑΜΔΑ Η ΝΥΧΤΑ ..
Οταν στις αρχες τις δεκαετιας του 90 συναντηθηκαμε στο περιφημο ρεστοραντ THE OLD TIMES και του ειπα το πλανο για την δημιουργια ενος συλλογου που θα προβαλε και θα υπερασπιζοταν την μουσικη και τους καλλιτεχνες της δεκαετιας 60-70 χαρηκε πραγματικα .
Στο τραπεζακι που τα κουβεντιαζαμε ηταν και Η `ΣΟΦΗ ΖΑΝΝΙΝΟΥ που εδειξε τρομερο ενδιαφερον για την κινηση αυτη….και τραγουδουσαν μαζι  στο  μαγαζι,,
Εκεινη την Βραδια χαρισαν στην παρεα μου και σε μενα ενα ποτ -πουρι με γαλλικα τραγουδια.
Επι 22 χρονια ο ΔΑΚΗΣ συνεργαστηκε αψογα με τον μαεστρο και πολυοργανιστα ΠΑΝΟ ΔΕΡΒΟ καθως και με την γυναικα του τραγουδιστρια ΕΛΕΝΑ ΠΕΡΒΑΙΝΑ .Πολλες φορες οταν τους συναντουσα μιλαγαμε για την δημιουργια της  ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΛΕΣΧΗΣ  ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ 60-70-80 .
Καποιο βραδυ στο παραλιακο »ΓΑΛΑΖΙΟ» και ενω ολα ηταν ετοιμα για την διαδυκτιακη  δημιουργια της Λεσχης του ζητησα να τραγουδισει το MOURIR OU VIVRE του ΕΡΒΕ ΒΙΛΛΑΡ .
Αμεσως ανεβηκε στο παλκο και κατω απο την υπεροχη συνοδεια του Δερβου καταφερε να γεμισει την πιστα με ζευγαρια που απολαμβαναν  χορευοντας το τραγουδι του.
Ακομα και οταν ηθελε ν αποφυγει κατι το εκανε με πολυ διακριτικο τροπο .
Ηταν αψογος στις κοινωνικες του σχεσεις .Θυμαμαι στην Πινακοθηκη Πειραια αφου πηρε την τιμητικη του διακριση δεν τραγουδησε μονο ενα τραγουδι οπως συνηθιζοταν αλλα  δυο και τρια ξεσηκωνοντας με το κεφι και την ερμηνεια του ολο τον κοσμο..Οταν τελειωσε περασε απο ολους τους »τιμωμενους» και τους χαιρετησε εναν -ενα .
Ο ντραμερ των JUNIORS  ΤΖΙΜΗΣ ΝΤΑΗΣ που ηλθε απο την ΑΜΕΡΙΚΗ για την εκδηλωση μου τονισε  πεντακαθαρα »Στην δευτερη προσπαθεια μας για την επανασυνδεση των JUNIORS σκεφτηκα σοβαρα  την συνεργασια μας με το ΔΑΚΗ .
Εκεινη την εποχη ηταν σε συνεχη ανοδο,Ομως πως να ζητησεις κατι τετοιο οταν η καριερα του ειχε απογειωθει»
Το 2019 στην τελευταια »ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ 19΄΄ ειχε τρομερο κεφι .Κατι που περιμεναν ολοι..
Μετετρεψε το αμφιθετρο σε χορευτικη πιστα.
Χαρακτηριστικα την επομενη ημερα ολοι μιλουσαν για μια υπεροχη βραδια ..για ενα καταπληκτικο ΔΑΚΗ 
Η ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ αποθεωσε ενα κοσμημα ανθρωπου ερμηνευτη 
Τον Τζεντλεμαν της Ελληνικης ΠΟΠ

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΝΤΙΑΝΗΣ   : ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ  ΑΤΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ Ειδικος Συμβουλος Μ.Μ.Ε.   Δημοσιογραφος

ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά