Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Σε ένα τεράστιο εργοτάξιο έχει μετατραπεί η Ελλάδα, με πολλά έργα να βρίσκονται είτε στο στάδιο υλοποίησης, είτε σε προχωρημένη ωρίμανση.

Στα μεγάλα έργα που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις τους αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως υποστήριξε ο υπουργός, ο κλάδος των κατασκευών βρίσκεται ξανά σε περίοδο άνθισης και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση σοβαρών ξένων επενδυτών, την ίδια ώρα που τα έργα δημιουργούν «χιλιάδες νέες και καλά αμειβόμενες νέες θέσεις απασχόλησης, τόσο για επιστημονικό όσο και για τεχνικό προσωπικό».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση ειδικά για τον τομέα των κατασκευών, ώστε να διασφαλιστεί ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα θα συνεχιστεί απρόσκοπτα, μετά τις αναθεωρήσεις στις τιμές των υλικών.

Τα 15 έργα που γίνονται πραγματικότητα

«Έργα που οι πολίτες τα περίμεναν επί τόσα χρόνια, γίνονται επιτέλους πραγματικότητα»,  πρόσθεσε ο υπουργός. Ακολουθούν τα 15 έργα που υλοποιούνται ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης.

Βόρειο τμήμα Ε65

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 70,5 χλμ. ο οποίος θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό και αναμένεται να παραδοθεί στους οδηγούς τον Αύγουστο του 2024. Με την ολοκλήρωση του του έργου – με προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ – το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά. – Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Πάτρα – Πύργος

Πρόκειται για τον νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 74,8 χλμ. ο οποίος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2025 και θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα-Πύργος. Το συνολικό κόστος είναι 331 εκ. ευρώ. – Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Άκτιο – Αμβρακία

Με μήκος που φτάνει λίγο κάτω από τα 50 χιλιόμετρα (48,5 για την ακρίβεια) ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην περιοχή, έπειτα από τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023.
 Διαβάστε περισσότερα εδώ.

ΒΟΑΚ

Ο Βόρειος Οδικής Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, θα έχει συνολικό μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Εκτιμάται ότι στις αρχές του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου και αμέσως μετά θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά και τα υπόλοιπα τμήματα.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Γραμμή 4 Μετρό

Θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα έχει μήκος γραμμής 13 χλμ. Έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ και θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού Γουδή-Κυψέλη σε 13 λεπτά.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά

Πρόκειται για 6 νέους σταθμούς, οι 3 εκ των οποίων (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) λειτουργούν κανονικά, ενώ έως το τέλος του καλοκαιριού θα παραδοθούν και οι υπόλοιποι (Μανιάτικα, Πειραιάς, και Δημοτικό Θέατρο). Η επέκταση θα περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 730 εκ. ευρώ.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το πολυσυζητημένο μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο εντός του 2023, περιλαμβάνοντας 13 σύγχρονους σταθμούς (βασικό έργο) με μήκος γραμμής 9,6 χλμ. Προβλέπεται να έχει μεταξύ άλλων 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Flyover – Θεσσαλονίκη

Το έργο αφορά τη δημιουργία νέου οδικού άξονα 13,5 χλμ. που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»). Το έργο είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης

Πρόκειται για αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα για την προστασία πολιτών και υποδομών που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας καθώς και άλλα 500 εκατ. που διατίθενται για έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται από τους παραχωρησιούχους.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Αφορά ένα έργο ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το 2027 και θα περιλαμβάνει έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 4,2 χλμ. που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως

Η υπόγεια αστική σήραγγα μήκους από περίπου 2,5 έως και λίγο πάνω από 3 χλμ. θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Αυτή τη στιγμή εκπονούνται οι απαιτούμενες μελέτες οι οποίες αποτελούν προθάλαμο της έναρξης των εργασιών.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Πρόκειται για δύο από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να έχει αναφέρει ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών. Από τη μία πλευρά ο αυτοκινητόδρομος θα κατευθυνθεί προς το λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος και από την άλλη θα γίνει η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Μπράλος – Άμφισσα

Πρόκειται για ένα κομμάτι μήκους 25 χλμ. που θα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο». Αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Έχει προϋπολογισμό 285 εκ. ευρώ.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 210 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει τα εξής οδικά τμήματα.

Από την Υψηλή Γέφυρα μέχρι τη Νέα Λάμψακο μήκους 4 χλμ. περίπου, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο ανισόπεδος κόμβος Αγίου Στεφάνου. Προβλέπεται επίσης κατασκευής γέφυρας τύπου “fly-over” μήκους περίπου 250 μ., και διαδρομές διοχέτευσης της κυκλοφορίας προς το τοπικό οδικό δίκτυο της Χαλκίδας και το παραλιακό μέτωπο για την εξυπηρέτηση των προβλεπόμενων λειτουργιών υδατοδρομίου, ελλιμενισμού σκαφών, κλπ.

Νέα Λάμψακος – Παράκαμψη Ψαχνών: Κύριος άξονας, από τη Νέα Λάμψακο, ως την αρχή της παράκαμψης Ψαχνών, συνολικού μήκους 16,5 χλμ. Περιλαμβάνει την παράκαμψη της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης.

Παράκαμψη Ψαχνών: Η αρτηρία, μήκους περίπου 4,6 χλμ. είναι υπεραστική και με πρόβλεψη παράπλευρου οδικού δικτύου και ισόπεδων κόμβων.

Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας: Σύνδεσης του του Ανισόπεδου Κόμβου Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια. Η αρτηρία, μήκους περίπου 2,4 χλμ. είναι υπεραστική και με πρόβλεψη παράπλευρου οδικού δικτύου και ισόπεδων κόμβων.
– Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.

Με προϋπολογισμό 36 εκ. ευρώ, αφορά την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης που θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ ο χρόνος περαίωσης του έργου έχει οριστεί στις 24 μήνες.

https://www.carandmotor.gr/nea/ypo

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, το μεγαλεπήβολο σχέδιο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος φαίνεται πως μπαίνει σε τροχιά…τελικής φάσης. Ας δούμε όλες τις τελευταίας πληροφορίες.

Η υποθαλάσσια ζεύγη Σαλαμίνας-Περάματος αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα των τελευταίων ετών στην Αττική, καθώς οι τοπικές μετακινήσεις με τα φερυμπότ αφορούν σε ετήσια βάση 4 εκατομμύρια οχήματα και 11 εκατομμύρια επιβάτες. Μετά από πολλές καθυστερήσεις, η έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών φαίνεται πως βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο διαβούλευσης και έτσι, αμέσως μετά αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού για την κατασκευή του.  Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως το κόστος κατασκευής θα φτάσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ και οι εργασίες θα ξεκινήσουν πιθανότατα στις αρχές του 2023. Αναφορικά με την ημερομηνία ολοκλήρωσης, λόγω των υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, το διάστημα αυτό μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 5 έτη.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά