Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Αλήθεια, πόσο μπορεί να καταναλώσει ένας κινητήρας πετρελαίου ή βενζίνης όταν «εργάζεται» μόνο στο ρελαντί με το αυτοκίνητο σταματημένο;

Πολλοί ήταν οι οδηγοί που αποκλείστηκαν στα αυτοκίνητα τους, στο φιάσκο της Αττικής Οδού των προηγούμενων ημερών, καθώς αναγκάστηκαν να παραμείνουν για δεκάδες ώρες στο ίδιο σημείο.

Δεκάδες ήταν μάλιστα εκείνοι που έμειναν από καύσιμο, στην προσπάθεια τους να ζεσταθούν χρησιμοποιώντας το κλιματιστικό του αυτοκινήτου τους. Πόσο όμως καύσιμο καταναλώνει ένας κινητήρας στο ρελαντί;

Όπως θα δείτε και στα videos που ακολουθούν, οι σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου ή βενζίνης απαιτούν ελάχιστες ποσότητες καυσίμου για να λειτουργήσουν, ακόμη και σε ακραίες θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.

Εφόσον έχει γίνει σωστά η προβλεπόμενη συντήρηση, σύμφωνα και με τις υποδείξεις του κατασκευαστή, ένας σύγχρονος κινητήρας σχετικά μικρής χωρητικότητας (1,5-1,9 λίτρο), είτε βενζίνης είτε πετρελαίου, δεν απαιτεί περισσότερο από 0,5-0,8 λίτρο για κάθε ώρα λειτουργίας του.

Με τη χρήση του air condition, το μοτέρ χρειάζεται να εργαστεί πιο «σκληρά» με αποτέλεσμα η κατανάλωση να αυξάνεται φτάνοντας στα 1,3 με 1,6 λίτρα για τις παραπάνω χωρητικότητες, λόγω της έξτρα κατανάλωσης ενέργειας που χρειάζεται να παραχθεί για την μονάδα του κλιματισμού, αλλά και σύμφωνα με αυτά που ζητάμε να κάνει το κλιματιστικό -πόσο δηλαδή να ανεβάσει την θερμοκρασία. Επομένως, αν λάβουμε υπόψη μια ακραία περίπτωση, όπου απαιτούνται περίπου 1,5 λίτρα καυσίμου την ώρα και έχουμε στο ρεζερβουάρ μας 20 λίτρα βενζίνη ή πετρέλαιο, τότε, ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει στο ρελαντί για 13 ώρες.

Όπως προκύπτει εύλογα, η κατανάλωση αυξάνεται περαιτέρω για τους μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες, αλλά και όσο πηγαίνουμε… προς τα πίσω στο χρόνο αναφορικά με τις τεχνολογίες που έχουν «εφαρμοστεί» στον κινητήρα και στο σύστημα κλιματισμού.

Στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με βάση τις δοκιμές μας με το Volkswagen ID.3 που έχει το carandmotor.gr στο στόλο των αυτοκινήτων μακράς διαρκείας, η κατανάλωση στατικά σε μια ώρα, με τα φώτα σβηστά και αφού έχει ζεστάνει τις μπαταρίες του, είναι 0,2-0,3 kWh (το δοκιμάσαμε με εξωτερική θερμοκρασία 7 βαθμών κελσίου). Με τη χρήση του κλιματισμού η κατανάλωση στατικά κυμαίνεται στα 0,8-1,4 kWh την ώρα, ενώ με τα θερμαινόμενα καθίσματα σε λειτουργία και χωρίς κλιματιστικό η κατανάλωση ρεύματος περιορίζεται στο 0,3-0,4 kWh την ώρα.

Θεωρητικά και παίρνοντας ως δεδομένο ότι το αυτοκίνητο ακινητοποιείται με τη στάθμη της μπαταρίας του στο μισό (29 kWh), τότε με μια κατανάλωση 1,4 kWh την ώρα ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί για 20 ώρες, σύμφωνα πάντα με την κατανάλωση που καταγράψαμε εμείς και με τη συγκεκριμένη εξωτερική θερμοκρασία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά