Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Καραβάτζιο
Ιταλός μεγάλος ζωγράφος
Ο Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζο (ιταλ.: Michelangelo Merisi da Caravaggio, 29 Σεπτεμβρίου 1571 – 18 Ιουλίου 1610), γνωστός περισσότερο απλά ως Καραβάτζο, ήταν Ιταλός ζωγράφος, το έργο του οποίου ανήκει χρονικά στα τέλη του 16ου έως τις αρχές του 17ου αιώνα. Αν και οι πρώιμοι πίνακές του περιλάμβαναν κυρίως προσωπογραφίες, σταδιακά εξελίχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους θρησκευτικών σκηνών. Το νατουραλιστικό ύφος του και η ανάδειξη της ανθρώπινης φύσης των αποστόλων και των μαρτύρων στα έργα του θεωρήθηκε ότι εξυπηρετούσαν τις βλέψεις της Αντιμεταρρύθμισης.
Με την τεχνική του κιαροσκούρο κατάφερε να ενισχύσει το δραματικό στοιχείο και το μυστηριακό χαρακτήρα της πίστης, ενώ συνολικά η επαναστατική τεχνική των δραματικών φωτοσκιάσεων του τενεμπρισμού, όπως την εισήγαγε ο Καραβάτζο, σφράγισε την μπαρόκ σχολή της ζωγραφικής.
Έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους πρώτους μοντέρνους ζωγράφους, ενώ σημαντική θεωρείται η συνολική επίδρασή του στην ευρωπαϊκή ζωγραφική.
Παρά την επίδραση που είχε το έργο του στην εποχή του, αλλά και τις ισχυρές αντιδράσεις που προκάλεσε, περιέπεσε σε λήθη τους αιώνες που ακολούθησαν το θάνατό του, για να επανέλθει στο προσκήνιο κυρίως στη διάρκεια του 20ού αιώνα, καταλαμβάνοντας και διατηρώντας έως σήμερα περίοπτη θέση στην ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης.
Ο φωτογραφικός ρεαλισμός του Καραβάτζιο
Οι σύγχρονοί του έβλεπαν στα έργα του «τροµερό ρεαλισµό, εκπληκτικές απεικονίσεις, που προσέλκυαν και µάγευαν το βλέµµα». Επιπλέον η έντονη φωτοσκίαση προσέδιδε μία εξαιρετική δραματικότητα στους πίνακές του.
Ο ρεαλισμός του Καραβάτζιο, ήταν ένας ρεαλισμός… σχεδόν φωτογραφικός. Ο Καραβάτζιο δεν σχεδίαζε ποτέ. Ζωγράφιζε απευθείας στον καµβά αντιγράφοντας ό,τι έβλεπε. Υποστήριζε δε, ότι αντέγραφε µε τόση τελειότητα στη λεπτομέρεια που δεν έκανε ούτε μία πινελιά από μόνος του. Όπως έλεγε τον καθοδηγούσε η φύση.
Εξαιτίας αυτού, αρκετοί ζωγράφοι ανάμεσά τους και ο Ντέιβιντ Χόκνι, έχουν υποστηρίξει ότι ο Καραβάτζιο χρησιμοποιούσε μία μηχανή για να προβάλει την εικόνα του μοντέλου του στον καμβά. Με τον ίδιο τρόπο έκανε τις συνθέσεις του που έμοιαζαν με φωτογραφικό κολάζ, ενώνοντας μορφές οι οποίες προβάλλονταν μέσω ενός καθρέφτη κι ενός φακού στην επιφάνεια του καμβά.
Την πρακτική αυτή πρότεινε σε διάφορους καλλιτέχνες ο συγγραφέας, Τζαµπατίστα ντέλα Πόρτα, ο οποίος λόγω των ιδεών του διώχτηκε από την Ιερά Εξέταση και τα βιβλία του απαγορεύτηκαν το 1590. Προφανώς για να μην έχει την ίδια τύχη, ο Καραβάτζιο, κράτησε την «φημολογούμενη» τεχνοτροπία του επτασφράγιστο μυστικό.
Έργα του :
» Άρρωστος Βάκχος» ,
περ. 1593-1594, Πινακοθήκη Μποργκέζε, Ρώμη.
«Βάκχος» Καραβάτζιο 1596
» Χαρτοκλέφτες » , Καραβάτζιο
» Ανάπαυση κατά τη φυγή στην Αίγυπτο» 1599, Καραβάτζιο
«Το δείπνο στους Εμμαούς» 1596. «
Τεχνη και πολιτισμος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά