Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Το περπάτημα έχει πολλά οφέλη για την υγεία αλλά και για το σώμα μας. Είναι μια εύκολη άσκηση, που δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό και ταιριάζει σε κάθε φυσική κατάσταση. Επίσης, εκτός από το όφελος στο σώμα, το περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης και βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου, των οστών και συνολικά την ποιότητα της ζωής.

Στόχος: 10.000 βήματα την ημέρα

Τα τελευταία χρόνια, τα 10.000 βήματα την ημέρα αποτελούν την πιο συνηθισμένη σύσταση των ειδικών. Γιατί όμως 10 και όχι 9 ή 11.000 βήματα; Και μπορεί αυτή η δραστηριότητα να μας βοηθήσει να φτάσουμε στον στόχο μας, να χάσουμε βάρος και να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση;

Τα 10.000 βήματα κατά μέσο όρο αντιστοιχούν σε 8 χιλιόμετρα περπάτημα.

Πόσες θερμίδες καίμε κάνοντας 10.000 βήματα

Δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση σε αυτό. Κάθε άνθρωπος καταναλώνει διαφορετικό αριθμό θερμίδων, ανάλογα με το φύλο, το βάρος, το ύψος, τον ρυθμό και το έδαφος, αλλά και με βάση τον γενετικό του κώδικα.
Οι άντρες σε γενικές γραμμές θα κάψουν περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες, αφού είναι βαρύτεροι και έχουν περισσότερους μυς. Ωστόσο, παρότι αυτό είναι μια κοινή θεωρία, τώρα έρευνες έρχονται να την αμφισβητήσουν, υποστηρίζοντας πως το σωματικό βάρος δεν επηρεάζει τόσο την καύση θερμίδων.

Ένας βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει τον αριθμό των θερμίδων που θα κάψουμε, είναι το πόσο γρήγορα κάνουμε αυτά τα 10.000 βήματα και σε τι είδους έδαφος. Για παράδειγμα, εάν περπατάμε γρήγορα με ρυθμό 5 χιλιόμετρα την ώρα σε ανηφορικό έδαφος θα μπορούσαμε να καίμε πάνω από 7 θερμίδες το λεπτό. Από την άλλη, εάν περπατάμε πιο χαλαρά σε επίπεδο έδαφος, με ρυθμό 5-6 χιλιόμετρα την ώρα, μπορεί να καίμε μεταξύ 3,5 και 7 θερμίδων το λεπτό, σύμφωνα με στοιχεία από το αμερικανικό CDC.

Μελέτη σε νέους ενήλικες βρήκε πως κάνοντας τα 10.000 βήματα με ρυθμό 6 χιλιομέτρων την ώρα η κατανάλωση ενέργειας είναι περίπου 153 θερμίδες περισσότερες απ’ ότι αν βάδιζαν την ίδια απόσταση με ρυθμό 3 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο ρόλος της γενετικής στην καύση των θερμίδων

Μελέτη μέτρησε τις θερμίδες που έκαψαν ζεύγη διδύμων κατά την φυσική δραστηριότητα σε διάρκεια δύο εβδομάδων και κατέληξαν πως οι γενετικές διαφορές ευθύνονταν για έως και το 72% της διαφοράς στην καύση θερμίδων κατά τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινή μας ζωή.

https://www.capital.gr/health

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά