Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Γράφει ο Πάνος Καλουδάς.

…Έχουμε πλέον μάθει, στη χώρα μας, να εξαγγέλλονται αναπτυξιακά έργα, έτσι,
απλά για να ανακοινωθούν.. Δημιουργώντας, μια εικονική ευφορία, στους πολίτες.
Μιας και στην πολιτική, τον πρώτο λόγο τον έχει ο εντυπωσιασμός. Κι όχι η άμοιρη
αλήθεια. Μια άλλη κατηγορία έργων είναι αυτά που κάποτε επιτέλους γίνονται.
Μα αφού πια έχουν κουραστεί τα αυτιά των πολιτών να τα ακούν και να τα ξανά-ακούνε
Έργα που από το ράβε-ξήλωνε των σχεδίων γιατί και αυτά, ναι, έχουν τις μίζες τους,
έφθασαν πια να θυμίζουν το Γεφύρι της Άρτας.
Ένα από αυτά, είναι και η σήραγγα η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας.
Μου έλεγε σχετικά φίλος, συμπολίτης μας γνωστός πολιτικός μηχανικός: »Νέος ήμουν, όταν άρχισαν να συζητάνε για μια υποθαλάσσια  σήραγγα, που θα συνέδεε, έλεγαν το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.
Περνώντας τα χρόνια  η φουφού ζέσταινε το όνειρο.
Μα έλα που αυτό δεν έλεγε, να γίνει πραγματικότητα.
Τώρα εδώ και ένα χρόνο, το πράγμα άρχισε να ξαναζεσταίνεται.
Μα εγώ αν δεν δω το έργο να ξεκινάει, δεν πιστεύω φίλε μου τίποτα».
Δίκιο έχει ο φίλος μου.
Μα τώρα  νομίζω πως το νερό μπήκε πια στο αυλάκι.
Αν και κάποιοι ψίθυροι που ακούστηκαν προ ημερών, μιλούσαν πάλι για αναβολή. Όμως ήταν απλοί ψίθυροι.. Μιλώντας με  τον αρμόδιο υπουργό, χθες, τον φίλο κ.Κώστα Σκρέκα, με διαβεβαίωσε πως πια το
έργο βρίσκεται στην αντίστροφη μέτρηση, για την έναρξη των εργασιών του.
Οι εργασίες, από ότι δείχνουν όλα, μπαίνουν στην τροχιά της τελικής φάσης.
Κι έτσι το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο, αρχίζει να αγγίζει τον κορμό της πραγματικότητας..
Σαφώς και πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα των τελευταίων ετών
στην Αττική.
Ένα έργο, που προσφέρεται, ως προς τα ανταποδοτικά του έσοδα
αφού σε ετήσια βάση, οι μετακινήσεις των επιβατών και των οχημάτων με τα Φέρυ-
μπότ ανέρχονται σε 11 εκατομμύρια επιβάτες και 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Με συνεχείς αυξητικές τάσεις. Μέχρι τέλος του έτους, από ότι μου είπε ο κ. υπουργός,
θα έχουν εγκριθεί όλες πλέον οι περιβαλλοντικές μελέτες. Και θα έχει ξεκινήσει και
η διαδικασία πια του διαγωνισμού..
Του έργου αυτού, που θα αγγίξει το ποσό των  500.000 ευρώ.
Και που λόγω των υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, η δημιουργική του
διάρκεια μπορεί να αγγίξει και τα 5 έτη, Καθώς οι εργασίες του κρύβουν και σωρεία
 απρόβλεπτων καταστάσεων.
Από την περιοχή του κολυμβητηρίου του Περάματος  θα ξεκινάει το έργο, με τον υπερσύγχρονο οδικό κόμβο που θα δημιουργηθεί Και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα, ανάμεσα από το νησάκι,του Αγίου Γεωργίου και τον
Ναύσταθμο.
Λίγο μετά από τον λιμενο-βραχίωνα των Φέρυ. Από τον ανισόπεδο κόμβο
του Περάματος, μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο των Παλουκιών το συνολικό μήκος είναι
περίπου 1100 μέτρα.
Από το σύνολο αυτό, το υποθαλάσσια μήκος ανέρχεται στα 400 μέτρα.
Που θα είναι μια άνετη λεωφόρος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, η κάθε
κατεύθυνση. Με την σήραγγα αυτή, ο χρόνος μετάβασης στο νησί,δεν θα ξεπερνά
τα 4 λεπτά.
Με ένα αντίτιμο φυσικά, που θα ανταποκρίνεται στο κέρδος του χρόνου
που θα διασφαλίζεται.Ενώ η γραμμή των φέρυμποτ θα παραμείνει στη λειτουργία,
αποτελώντας την εναλλακτική λύση, με πιο προσιτό φυσικά αντίτιμο.
Ο κ. Σκρέκας πιστεύει πως η έναρξη των εργασιών θα πραγματοποιηθεί τέλος του 2022 Με αρχές
του 23 Για να δούμε.
Γιατί μην ξεχνάμε πως στην Ελλάδα ζούμε. Στην χώρα των ανατροπών, των μεταβολών και των μετατροπών Ας ελπίσουμε πια άλλη αναβολή να μην πάρει το έργο. Γιατί με τις τόσες αναβολές που έχει πάρει κοντεύει να επισκιάσει και το Γεφύρι της Άρτας..
Δημιουργώντας καινούργιο μύθο. …
……………………………………………………………………Πάνος Καλουδάς

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά