Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

 

«Οργασμός» έργων στην Ελλάδα: Πού θα φτάνει η Αττική οδός – Ο ΒΟΑΚ, η Πατρών-Πύργου και ο Ε65 «μηδενίζουν» τις αποστάσεις

Αλλάζει εντελώς το οδικό δίκτυο της Ελλάδας

«Οργασμός» έργων στην Ελλάδα: Πού θα φτάνει η Αττική οδός - Ο ΒΟΑΚ, η Πατρών-Πύργου και ο Ε65 «μηδενίζουν» τις αποστάσεις
Από Ραφαήλ Αλαγα

Σε έναν… οργασμό έργων βρίσκεται η χώρα μας τον τελευταίο καιρό, με το οδικό δίκτυο της Ελλάδας να αλλάζει καθοριστικά μέσα από ένα σωρό βελτιωτικές κινήσεις στην Αττική και την Περιφέρεια.

Συγκεκριμένα, τους διαγωνισμούς για τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, προς το Λαύριο και προς τη Ραφήνα θα ανακοινώσει το 2022 η κυβέρνηση, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ραδιόφωνο στον ΣΚΑΪ.

Αυτήν την περίοδο στη φάση της μελέτης αλλά και της χρηματοοικονομικής διασφάλισης βρίσκονται τα τρία παραπάνω σημαντικά έργα που μαζί με τις επεκτάσεις του μετρό θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής διευκρίνισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα θα περιλαμβάνουν και επεκτάσεις του προαστιακού προς τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας. Ένα τμήμα του έργου στη Ραφήνα θα είναι υπογειοποιημένο, με το δρόμο να κλείνει πρόσφατα για κινηματογραφικούς σκοπούς.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καραγιάννης μίλησε και για τον ΒΟΑΚ. Όπως είπε, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει εντολή να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες, έτσι ώστε μέχρι τα τέλη του χρόνου να έχει γίνει ο διαγωνισμός. Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν το 2022 και το σύνολο του έργου θα τελειώσει το 2028.

Όσον αφορά στην Πατρών-Πύργου σημείωσε ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα έχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια και ο δρόμος θα είναι έτοιμος σε 3 χρόνια. Τέλος γνωστοποίησε ότι τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά.

Προχωρά και ο Ε65 για Αθήνα-Μέτσοβο… σε 4.5 ώρες

Πολύ κοντά στο νέο οδικό της επίτευγμα βρίσκεται η χώρα μας, με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 να παραδίδεται ως προς τα πρώτα 14.26 χιλιόμετρα του νοτίου τμήματος, ξεκινώντας από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου.

Η τελετή παράδοσης έγινε του τμήματος, το οποίο θα εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, πραγματοποιήθηκε παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνη Γεωργιάδη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη και του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανού, με τις υπογραφές να πέφτουν πριν από λίγο καιρό.

Το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, έχει προϋπολογισμό 130 εκ. ευρώ και σύμφωνα με την Κεντρική Οδό, περιλαμβάνει:

  • 3 Γέφυρες
  • 9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
  • 48 Κιβωτοειδείς Οχετούς, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας
  • 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 Ημικόμβους
  • 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή
  • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
  • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Παράλληλα στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού μεταξύ των οποίων 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075 Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000 και δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης.

«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής:

α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα.

β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι πλέον προχωρούν με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση: «Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε δυο χρόνια, πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα», ανέφερε.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης υπενθύμισε ότι «όλα αυτά τα έργα που απολαμβάνουμε, δεν θα τα απολαμβάναμε εάν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και αυτό πρέπει να το λέμε, διότι συχνά βλέπουμε τα στραβά και πολύ σπάνια προβάλλουμε τα καλά».

Ο κ. Σταικούρας αναφέρθηκε στα οφέλη που θα δημιουργήσει η ολοκλήρωση του Ε65 για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες, ενώ ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε πως «τα δημόσια έργα είναι μια διαρκής μάχη δυσκολιών και είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και να αντιμετωπίσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα ό,τι και αν προκύψει. Και είμαστε σίγουροι ότι το 2024, από όπου και αν βρισκόμαστε, βλέποντας την ολοκλήρωση του Ε65 μόνο περηφάνια και χαρά θα αισθανόμαστε ότι τα καταφέραμε».

Μετά το πέρας των ομιλιών οι προσκεκλημένοι υπουργοί επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητα για να κάνουν την πρώτη διαδρομή μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και στη συνέχεια ο δρόμος δόθηκε και επισήμως στην κυκλοφορία.

Τι αλλάζει με τον Ε65 και οι νέοι οδικοί άξονες

Ένα νέο μεγάλο οδικό σχέδιο είναι κοντά στην ολοκλήρωσή του, αφού στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), το οποίο έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ.

Η ολοκλήρωσή του θα δώσει την τελική μορφή στον αυτοκινητόδρομο μειώνοντας τη διάρκεια του ταξιδιού από τη Λαμία έως την Εγνατία στη 1 ώρα και 45 λεπτά από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε πρόσφατα το πράσινο φως για τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία αναμένεται εντός του μήνα να εισαχθεί στη Βουλή προς κύρωση. Αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή θα ξεκινήσει η κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ και οι σχετικές εργασίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 3 χρόνια.

Το αποτύπωμα του έργου αναμένεται ισχυρό και στην απασχόληση, καθώς σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Το έργο προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ η υλοποίησή του παίζει ιδιαίτερο ρόλο και στην προώθηση του προγράμματος απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας.

Πώς «μηδενίζονται» οι αποστάσεις με τον Ε65

Με την ολοκλήρωσή του βόρειου τμήματος, θα λάβει την τελική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. συγκαταλέγεται στα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, καθώς συνδέει με ασφάλεια και ταχύτητα την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα – Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες.

Με τον Ε65, τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, αποκτούν νέα μορφή, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται.

Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι είναι πια προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια (οι αποστάσεις αναλυτικά στον πίνακα α).

Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης ΠΑΘΕ – Κλειδί Ημαθίας – Εγνατία Οδός – Ηγουμενίτσα. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και την Βόρεια Μακεδονία.

https://www.athensmagazine.gr/article/n

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.