Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Συνέντευξη στον:  Πάνο Καλουδά..

….Είναι πολύπλευρη και πολυτάλαντη,.. Είναι ένα αρκετά ανήσυχο πνεύμα. Με συνεχείς

δημιουργικές αναζητήσεις.. Είναι μια νέα γυναίκα, με πολλές καλλιτεχνικές ευαισθησίες.

Που συνηθίζει με επιμονή, να τοποθετεί να τοποθετεί τον δημιουργικό της πήχη όσο πιο

ψηλά μπορεί. Και μόνο όταν το τέλειο, της επιβεβαιώσει την παρουσία του πλέον, μπαίνει

στην διαδικασία μια επόμενης προσπάθειας. Αυτή είναι η Εύη Βέρρη. Ο υπέρ-ευαίσθητος

αυτός άνθρωπος που αποτελεί και τον ορισμό της προσφοράς Σε όλα τα επίπεδα. Γιατί το

δημιουργικό εύρος της Εύης Βέρρη δεν έχει όρια. Ούτε ακολουθεί »συντεταγμένες». Ψυχή

καταθέτει, στην εικαστική τέχνη. Μα και στην λεπτομερή χειροτεχνία. Στην κατασκευή από

γυαλί. Στον ευρηματικό σχεδιασμό, πάνω σε χαρτόνι. Πάνω στο μέταλλο, όπου δημιουργεί

υπέροχα μικρό-κοσμήματα Το σκίτσο, τα ακρυλικά χρώματα, τα πάντα.Ψυχή καταθέτει

και στην λογοτεχνία. Και στην συγγραφή θεατρικών και κινηματογραφικών έργων. Τόση πια

ενέργεια αυτή η επιστήμων, που στην περιγραφή της, σε κάνει να ξεχνάς, πως για μια

εισαγωγή συνέντευξης ξεκίνησες. Και συ κοντεύεις να τα πείς όλα πριν το..»καλησπέρα σας»

Απλά, γιατί δεν ξέρεις σε ποια πλευρά της »ζυγαριάς» να κοιτάξεις. Την επιστημονική; Που

είναι μια από τις καλύτερες οδοντιάτρους που διαθέτει η χώρα μας; Η την καλλιτεχνική που

κι αυτή είναι τόσο αστείρευτη.; Πάμε…Και κάτι παραπάνω θα μάθουμε στην κουβέντα μας..

……………………………………………………………………………………………………………..

..Π.Κ —Εύη μου γεια σου.Μας βγήκε λίγο παραπάνω ο πρόλογος. Μα που να σε χωρέσουν

οι προτάσεις; Με τόσο πληθωρικό έργο…

..Ε.Β —Γεια σας και σας ευχαριστώ από καρδιάς, για τα όσα όμορφα και γενναιόδωρα λόγια

 που είπατε.

..Π.Κ —Καθόλου γενναιόδωρα. Ελλειπτική όσο γινόταν περιγραφή. Με το ερώτημα, τον χρόνο

πως τον βρίσκεις; Με δεδομένο και το ιατρείο σου; Που είναι μια δύσκολη επιστήμη, με

πολύωρη ενασχόληση. Η οδοντιατρική, έχει τις χρονοβόρες διαδικασίες της.

.Ε.Β .-–Σίγουρα, είναι μια επιστήμη, ένας ιατρικός κλάδος, που σε θέλει ώρες πλάι στον ασθενή

 και έχει και αρκετά επείγοντα περιστατικά.

Π,Κ  Να συμπληρώσω, πως πέρα από αυτά είσαι σύζυγος και μητέρα. Δυο παιδιών;

Ε Β –Ναι σωστά, αυτό θα σου έλεγα τώρα. Έχω δύο γιούς σε μια αρκετά τρυφερή ηλικία που

θέλουν την φροντίδα τους. Και φυσικά τον δικό τους χρόνο. Όμως να απαντήσω στο ερώτημα 

σου. Άμα λοιπόν,κάτι το αγαπάς πολύ, όπως εγώ την τέχνη, το γράψιμο το διάβασμα,Tov χρόνο

τον βρίσκεις. Ακόμα και το βράδυ. όταν όλοι οι άλλοι κοιμούνται…

.Π.Κ —Και μες την απόλυτη γαλήνη, η δημιουργία αποκτά  μια άλλη δυναμική..

.Ε.Β .—Μπορεί κι έτσι να είναι. Ναι. Γιατί όχι. Ο οίστρος αφήνεται μόνος του να αναπτυχθεί. 

.Π.Κ .— Στο σημείο αυτό να ρωτήσω αν κάποιο από τα δύο πηγαίνει λίγο πιο μπροστά;; Η

τέχνη, ή η επιστήμη είναι αυτή που έχει το κάτι λίγο πιο μπροστά από το άλλο.

..Ε Β —.Η  ιατρική επιστήμη είναι κάτι τεράστιο και μεγαλειώδες για μένα αλλά η τέχνη είναι

 ζωή ,φως συναίσθημα και ο τέλειος κόσμος  για να ζεις είναι εκεί όπου το συναίσθημα 

παίρνει χρώμα,ήχο ,λόγο και αυτό είναι η τέχνη για μένα.

.Π.Κ .—Η τέχνη πως και πότε προέκυψε; Από τα σχολικά χρόνια, να υποθέσω;

.Ε.Β .-–Ναι από πολύ μικρή μου άρεσε και θυμάμαι ότι ζωγράφιζα επί ώρες τους χάρτες στο

 μάθημα της Γεωγραφίας.

..Π.Κ —Είχε κάποια μάθηση αυτή; Κάποια θεωρητική κατάρτιση; Ή τελείως αυτοδίδακτη;

..-Ε.Β –Έχω ξεκινήσει τα τελευταία 2,5 χρόνια να παρακολουθώ μαθήματα σε ένα καλλιτεχνικό

 εργαστήρι και έχω κάνει  στο Istituto di moda Burgo στο Μιλάνο σχέδιο παπουτσιού.

..Π.Κ —Επιμένω στην τέχνη. Σου έχει δώσει αυτή, κάτι από όσα εσύ της έχεις δώσει;

..Ε.Β ––.Δεν θέλω να μου δώσει κάτι γιατί εγώ νιώθω ότι ζω και υπάρχω μέσα σε αυτήν.

..Π.Κ — Οι στιγμές κοντά της (κοντά στην δημιουργική ενασχόληση που κάνεις εννοώ) ήταν

όμορφες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, ή όχι; το αντίθετο;

..Ε.Β–-..Η δημιουργία είναι κατάθεση ψυχής άρα η προσωπική μου αλήθεια και αυτό δεν

 μπορεί πάρα να είναι μόνο κάτι όμορφο.

.Π.Κ .—Όταν το έργο σου εισπράττει αποδοχή, από το κοινό του, πως νιώθεις; Αισθάνεσαι

 δικαιωμένη; Ή η αποδοχή σε φορτώνει με περισσότερες ακόμα ευθύνες

.Ε.Β .—Αισθάνομαι ευτυχισμένη ,γεμάτη και έτοιμη για το επόμενο βήμα.

.Π.Κ —Και επειδή είσαι ασύλληπτα πολύπλευρη και στην τέχνη, να τολμήσω να ρωτήσω,

 αν κάποια πτυχή της την ξεχωρίζεις και την αγαπάς περισσότερο; Την χειροτεχνία,

ας πούμε; Το μικρό-κόσμημα; Το λάδι στον καμβά; Υπάρχει κάτι που ξεχωρίζεις;

.Ε.Β .-–Ναι μου αρέσει να ζωγραφίζω γυναίκες και γενικά να φτιάχνω ότι έχει σχέση με

 τη γυναίκα γιατί σε όλες μας δίνονται πολλοί ρόλοι που πρέπει να υπηρετήσουμε

 και μάλιστα σωστά και καθεμιά με τον τρόπο της νομίζω ότι τελικά τα καταφέρνει

 και αυτό το θαυμάζω.

..Π.Κ —Και να περάσουμε στον άλλο »απόπλου» της ζωής σου. Στο άλλο σου όμορφο

 »ταξίδι»Στον κόσμο της επιστήμης. Η οδοντιατρική πως προέκυψε; Πήγες Φλωρεντία

για τουρισμόκαι είπες, μια που είμαι εδώ δεν κάθομαι να πάρω κι ένα πτυχίο;..

 ..Ε.Β —-Όχι βέβαια. Πήγα Φλωρεντία, με την προοπτική και μόνο των σπουδών..

..Π.Κ —Είναι όμως εξ όσων γνωρίζω, μια απαιτητική σχολή, με πολλές δυσκολίες, μέσα

σε μια κατά τα άλλα, όμορφη πόλη.. Σωστά;

..Ε.Β ––Είναι μια πολύ δύσκολη και απαιτητική σχολή η οδοντιατρική και γι αυτό τον λόγο

 δεν μπόρεσα να ζήσω την Φλωρεντία σαν πόλη γιατί είχα πολύ διάβασμα. Βέβαια 

έχω εκεί εκεί πολύ καλούς φίλους και κάθε φορά που πηγαίνω ανακαλύπτω τη μαγεία

 αυτής της πόλης..

..Π.Κ —Είναι και η οδοντιατρική μια επιστήμη που έχει να κάνει, νομίζω, πέρα από την υγιεινή

και με την αισθητική. Άρα με την τέχνη σωστά;.

.Ε.Β.–-..Σωστά έχει μεγάλο κομμάτι αισθητικής και δύσκολο γιατί εδώ έχεις πολλούς παράγοντες

 που πρέπει να λάβεις υπόψη σου για ένα σωστό αποτέλεσμα.

..Π.Κ —Εργάζεσαι πολλά χρόνια ως οδοντίατρος; Παρακολουθείς τις εξελίξεις της;

.Ε.Β .–-..Ναι εργάζομαι 18 χρόνια ως οδοντίατρος και ενημερώνομαι συνεχώς γιατί η επιστήμη 

πηγαίνει μπροστά και έτσι πρέπει και εμείς πρέπει να κάνουμε το ίδιο για να είμαστε σωστοί 

απέναντι στους ασθενείς μας..

..-Π.Κ –Ζεις και εργάζεσαι σε μια πόλη του Ελλαδικού χώρου. Στο Αγρίνιο. Πώς είναι εκεί τα

πράγματα; Ο κόσμος φροντίζει την στοματική του υγιεινή, στο μέγεθος που ορίζουν οι κανόνες;

 Είναι συνεργάσιμος με την οδοντίατρο του;

..-Ε.Β –Εγώ είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη από τους ασθενείς μου και έχουμε και πολύ καλή

 και ευχάριστη σχέση και συνεργασία ,γιατί ξέρετε ότι ο οδοντίατρος είναι στην σκέψη των

 ανθρώπων ένα φοβιστικό επάγγελμα.

..Π.Κ — Και στο επίπεδο της όμορφης και πολυδιάστατης τέχνης με την οποία ασχολείσαι;

 Υπάρχει ανταπόκριση; Η σε θέλουν περισσότερο γιατρό, από καλλιτέχνη;

.Ε.Β .—Υπάρχει ανταπόκριση και μάλιστα με παροτρύνουν να κάνω ακόμη περισσότερα βήματα

 και το κάνουν αληθινά εγώ αυτό τουλάχιστον εισπράττω.

..Π.Κ —Αν και πιστεύω πως η ιατρική είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τέχνη Επειδή όπως γνωρίζεις

 κι εγώ έχω σπουδάσει, στην Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών, που τότε στεγάζονταν στην οδό Χαλκοκονδύλη,

Άσχετα αν ακολούθησα το δημοσιογραφικό λειτούργημα, Ένας καθηγητής μας ο αξέχαστος Νακάσης,

μας έλεγε πως όλοι οι μεγάλοι χειρουργοί στην διάρκεια της επέμβασης άκουγαν και ακούνε μουσική..

 Το γνωρίζεις αυτό, πιστεύω

..Ε.Β ––Ναι και εγώ δουλεύω πάντα με μουσική…

.Π.Κ .—Για όλη αυτή την περιπέτεια, που πέρασε η ανθρωπότητα τι έχεις να πείς; Για το κοινωνικό

 »μουτζούρωμα» που όλοι μας επωμισθήκαμε;

..-Ε Β –Νιώθω ότι ζω σε ένα θρίλερ που είχα δει πριν χρόνια και περιέγραφε το σήμερα αλλά το

 πολύ θλιβερό κομμάτι είναι το θολό τοπίο που υπάρχει ,η ανασφάλεια του σήμερα και όχι του 

αύριο γιατί βλέπω τους ανθρώπους να μην ελπίζουν για το αύριο.

..Π.Κ —Παίχτηκαν στον τζόγο της υγείας, πολλά δισεκατομμύρια. Με θύμα πάντα τον αθώο

άνθρωπο. Τον πιο »αδύναμο κρίκο» στο παιχνίδι των πλουσίων.. .Συμφωνείς;

.Ε.Β ... Θα απαντήσω από προσωπική εμπειρία με μια ερώτηση από πότε η υγεία ανήκε σε όλους 

και πότε τέθηκαν οι βάσεις για να είναι η ιατρική κοινό αγαθό και λειτούργημα;

.Π.Κ .—Να επανέλθουμε στα της τέχνης. Με τι ασχολείσαι αυτόν τον καιρό; Τι φτιάχνεις;

.Ε.Β .—.Ζωγραφίζω κάτι νέο για μένα μοναστήρια της Παναγίας και εκκλησίες

..Π.Κ —Και το γράψιμο, η λογοτεχνία, Εύη, πως μπήκε στην ζωή σου; Ένας τρόπος διεξόδου

κι αυτός να υποθέσω;

..-Ε.Β –Εγώ γράφω και διαβάζω βιβλία από παιδί γιατί εκεί η φαντασία έχει την απόλυτη ελευθερία

 και είναι καλό να ξεφεύγουμε κάθε τόσο από την πραγματικότητα.

..Π.Κ —Επειδή είσαι παραγωγικότατη.. Και το καλλιτεχνικό σου έργο, είναι υπερβολικά πολύ,

 Πουλάς κάτι, σε κάποιον που θα σου ζητήσει; Γιατί την τέχνη λένε θα πρέπει να την μοιραζόμαστε.

 Είναι εγωιστικό να μην την απολαμβάνουν κι άλλοι Με τις ίδιες ευαισθησίες. Εσύ, την μοιράζεσαι;

..Ε.Β –—Έχω ξεκινήσει να τη μοιράζομαι και θέλω τα έργα μου να τα έχουν άλλοι άνθρωποι είναι ωραίο

 συναίσθημα αυτό. 

..-Π.Κ –Εύη μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τον χρόνο σου. Τον τόσο πολύτιμο δημιουργικά. Και για

 τα όσα μάθαμε από αυτή την όμορφη συζήτηση που είχαμε.  Καλή χρονιά να σου ευχηθώ..

Και απέραντη δημιουργικότητα.

..Ε.Β —-..Εγώ σας ευχαριστώ πολύ ,καλή χρονιά και σε σας , είναι μεγάλη τιμή για μένα που σας γνώρισα ,γιατί είστε ένας μεγάλος δημιουργός και οδοντίατρος να μην το ξεχνάμε και έχετε μια μεγάλη  πορεία και εμπειρία στην τέχνη ,στην τηλεόραση ,στην λογοτεχνία και σε αρκετούς τομείς ακόμα  αλλά κυρίως σας ευχαριστώ  για την τόσο φιλική  κουβέντα μας.

 

Για το Σαλαμινιων ΒΗΜΑ Πανος Καλουδας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.