Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΑΝΗΣ ΖΑΝΑΣ

Εδω ειμαστε φιλες και φιλοι να γνωρισουμε τις ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ και οπως μιλησαμε στο προηγουμενο αρθρο μας , στο ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ .

Θα διανυσουμε το ταξιδι μας μεσα απο τις στεπες , τα βουνα , τις ερημους , και τις θαλασσες της Ασιας , στο ταξιδι μας στην Ανατολη , και αυτη τη στιγμη περμαμε απο τα Ημαλαια και καθως βρισκομαστε στην Ινδια .

Παρατηρουμε τη μεγαλη επιρροη που ειχε ασκησει και συνεχιζει να ασκει , αυτη η χωρα , μουσικα σε ολοκληρη την Ευρωπη και κυριως η μουσικη των οργανων απο τον Ραβι Σανκαρ , διαημο Ινδο μουσικο εκτελεστη του ΣΙΤΑΡ , εχοντας και αυτος ασκησει τεραστια επιρροη στους δυτικοευρωπαιους μουσικους καλλιτεχνες στη Δυση.

Επισης η Ινδια εχει κυριαρχισει μεσω του Ινδικου κινηματογραφου , το γνωστο σε ολους Βολλυςοοδ ,σε ολο το κοσμο και κυριως στη χωρα μας ( ‘ Mother India ‘ ,’ Sagam ‘ ) . με τη πλουσια μουσικη τους στις ταινιες .

Στη 10ετια ’60 οπου κυριαρχησε το BOLLYWOOD και στην Ελλαδα , πολλα τραγουδια εγιναν τεραστιες επιτυχιες με καποια βεβαια παραλλαγες στα δικα μας δεδομενα , μεσω των μουσικων οργανων ( κυριως με τη συμμετοχη του μπουζουκιου ) οπως οι μεγαλυτεροι ελληνες ερμηνευτες ειπαν τραγουδια και θυμομαστε τους ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ , με τη ΜΑΝΤΟΥΜΠΑΛΑ , ΖΙΓΚΟΥΑΛΑ , ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ , τη ΒΟΥΛΑ ΠΑΛΛΑ με το ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΚΑΥΜΕΝΗ , τον ΠΕΤΡΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ με το ΟΣΟ ΑΞΙΖΕΙΣ ΕΣΥ , που το ειπε και ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ .

Αν κατσω και επεκταθω σ αυτο το γεγονος , πιστευω κατα την αναλυση της μουσικης αυτης σχεσης , μαλλον θα αργησουμε να επισκεφτουμε και τα υπολοιπα κρατη , μεχρι να φτασουμε στη Χωρα του Ανατελλοντος Ηλιου .

Ομως συμφωνα με την ερευνα μας λεγεται πως καποτε η Ινδια κατεκτησε τους Ελληνες . Αυτη η κατακτηση ηταν τοσο φαντασμαγορικη και πληρης γεματη χρωματα απο μουσικη και τραγουδια και αυτο συνεβη στις αρχες της δεκαετιας του ’50 με τη ταινια ‘ΜΑΓΚΑΛΑ ΤΟ ΡΟΔΟ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ μαλιστα ο ινδικος τιτλος ηταν ( Aan ) και μαζι με τοσες αλλες επιτυχιες αυτο κρατησε για 15 χρονια και με μεγαλη συχνοτητα τα χρονια 1958 – 1962 .

Η Μαγκαλα εγινε επισης επιτυχια σε δισκο 78 στροφων γραμμοφωνου απο το Μανωλη Αγγελοπουλο. Τελος απο τη Ναργκις και τη Μαντουμπαλα οι διασημες και οι μεγαλυτερες πρωταγωνιστριες ταιων στην Ινδια , εκαναν τεραστια καρριερα στη χωρα μας με τα τραγουδια τους μεσα απο τις ταινιες αυτες.

Ηταν κατι αντιστοιχο με τις μεγαλες πρωταγωνιστριες του Αμερικανικου σινεμα . Μαλιστα οι δισημες Ινδες ηθοποιοι οπως η Ναργκις και η Ντουταν επισκεφτηκαν τη χωρα μας και βεβαιως οι Ελληνες Λαικοι συνθετες και στοιχουργοι ( Ευτυχια Παπαγιαννοπουλου που εγραψε για χαρη του Καζαντζιδη , ενω ειχαν δει την ταινια ΜΑΝΤΟΥΜΠΑΛΑ ,τα λογια για το ομονυμο τραγουδι που εμελε να καθιερωσει ακομα μια φορα τη μοναδικη του ερμηνει γραφοντας ιστορια με το τραγουδι αυτο ).

 

Ετσι λοιπον γραφρηκαν αμετρητες επιτυχιες πανω στις πιο σημαντικες λαικες φωνες του λαικου μας τραγουδιου . Καθως το μουσικο μας ταξιδι συνεχιζεται αγαπητοι μου αναγνωστες , βρισκομαστε στα συνορα της Ινδιας και βορειοτερα η μεγαλυτερη χωρα με το πιο μεγαλο πληθυσμο και με μια τεραστια ιστορια ακομα και στη μουσικη

Επεδρασε σε ολους τους γυρω Ασιατικους Λαους και ιδιαιτερα στα κρουστα για παραδειγμα οπως τα μουσικα οργανα της Ιωδιας , αλλα και Μογγολιας , απο το 19ο αιωνα χρησιμοποιουνται και στη δυτικη μουσικη στις συμφωνικες ορχηστρες .

Επισης η Κορεατικη χερσονησος εχοντας τα ιδια κατα βασει μουσικα οργανα και υφος τραγουδιων , αγγιζει κατα πολυ την Κινεζικη μουσικη , ομως σημερα η εξεληξη της μουσικης της Κορεας , εχει αρχισει να επιρεαζει κατα πολυ και νεους της Δυσης με τον ιδιαιτερο τροπο των Κορεατικων groups .

Εχει αρχισει μια τεραστια παραγωγη ειδικου μουσικου ειδους να εξαγεται σε Αμερικη και Ευρωπη , δηλαδη κοριτσιστικα και αγοριστικα γκρουπακια κατακλυζουν πολλους νεους στη χωρα τους και αλλου .

Ειναι τα γνωστα K-pop ( Κορεατικη Ποπ μουσικη ) με επιρροη και απο τη Μογγολια . Στη συνεχεια φιλες και φιλοι θα μιλησουμε για το ταξιδι μας περνωντας απο την Κινα στην Ιαπωνια και εδω φυσικα θα συναντησουμε , οχι βεβαια μεγαλες διαφορες αναμεσα στις δυο χωρες ( Κινα – Ιαπωνια ) .

Ομως ιστορικα εχουμε να μαθουμε μια πλουσια μουσικη παραδωση , η οποια εδωσε αρκετα δειγματα Ιαπωνικης μουσικης κουλτουρας ( και αυτη η χωρα ) στη Δυση .

Καου εδω περιμενοντας την επομενη πτηση Πεκινο – Τκιο , η πτηση εχει υποτιτλο ‘ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ‘.

Η συνεχεια στο στο 3ο μερος , στο επομενο αρθρο .

Ερευνα ιστορικη και συνταξη κειμενων ΦΑΝΗΣ ΖΑΝΑΣ .

Tελικη επιμελεια αρθρου MFARK

ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ

Σχόλια στό : “3ος ΚΥΚΛΟΣ » ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ‘ ( ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΝΗ ΖΑΝΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά