Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Μέσα στὸ ἀπαράμιλλης ὀμορφιᾶς μυθιστόρημα τοῦ τελευταίου λογοτέχνη τῆς ἀρχαίας Λέσβου, Λογγου, «Δάφνις καὶ Χλόη» ὑπάρχει μία περιγραφὴ ἑνὸς «παραδείσου», ἑνὸς περιβολιοῦ δηλαδή, μὲ τὸν ναὸ τοῦ Διονύσου καὶ τὶς τοιχογραφίες του.
Καὶ τὶ δὲν θἄδινα νὰ ἤμουν τότε ἐκεῖ καὶ νὰ ἀπολάμβανα τὸν ναὸ τοῦ ἀγαπημένου μας θεοῦ!!!
«Καταμεσὶς στὸ περιβόλι καὶ στὸ μάκρος καὶ στὸ πλάτος, ὑπῆρχε ναὸς καὶ βωμὸς τοῦ Διονύσου. Τὸν βωμὸ ἀγκάλιαζε κισσὸς καὶ τὸν ναὸ κλήματα.
Μέσα ὁ ναὸς ἦταν εἰκονογραφημένος μὲ θέματα γύρω ἀπ᾿ τὸν Διόνυσο: τὴν Σεμέλη νᾶ γεννᾶ (τὸν Διόνυσο), τὴν Ἀριάδνη νὰ κοιμᾶται, τὸν Λυγοῦργο ἁλυσσοδεμένο καὶ τὸν Πενθέα καταξεσκισμένο (ἀπ᾿ τὶς Μαινάδες).
Ἦταν ἀκόμη καὶ Ἰνδοί, νικημένοι (ἀπ᾿ τὸν Διόνυσο) καὶ Τυρρηνοὶ μὲ πρόσωπα μεταμορφωμένα. Παντοῦ Σάτυροι (νὰ πατοῦν τὰ σταφύλια) καὶ παντοῦ Βάκχες (Μαινάδες) νὰ χορεύουν.
Οὔτε καὶ ὁ Πὰν εἶχε ξεχασθεῖ· καθόταν κι αὐτὸς σὲ βράχο, παίζοντας τὴν σύριγγά του, κι ἔβλεπες πὼς ἔπαιζε στὸν ἴδιο ρυθμὸ μ᾿ αὐτοὺς ποὺ πατοῦσαν τὰ σταφύλια (τοὺς Σατύρους) καὶ μὲ τὶς χορεύτριες (Βάκχες)».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.