Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΜΑΡΓΙΑΝΝΑ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ

Συνήθως την αναπνοή μας δεν την παρατηρούμε και την θεωρούμε δεδομένη, καθώς γίνεται αυτόματα. Όμως παρότι είναι μια αυτόματη λειτουργία δεν σημαίνει ότι την κάνουμε και σωστά..

Μέσω των ασκήσεων πραναγιαμα ( πρανα= ζωτική ενέργεια γιαμα = έλεγχος) στην γιόγκα μπορούμε να μάθουμε να αναπνέουμε σωστά. Βοηθάει όμως η σωστή αναπνοή το ανοσοποιητικό μας;

Η βαθιά αναπνοή μπορεί να ενδυναμώσει την άμυνα του οργανισμού μας χάρη σε μια βασική επίδρασή της: τη χαλάρωση. Μειώνοντας το στρες που δέχεται ο οργανισμός μας, περιορίζουμε την έκκριση κορτιζόλης, της γνωστής ορμόνης του στρες.

Η συγκεκριμένη ορμόνη αποτελεί μέρος του αρχέγονου μηχανισμού «μάχης ή φυγής» και η αύξηση των επιπέδων της έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των καρδιακών παλμών και της παροχής οξυγόνου στον εγκέφαλο.

Ωστόσο, τα υψηλά επίπεδά της για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως συμβαίνει στην εποχή μας, συμβάλλουν στην εξάντλησή μας και μεταξύ άλλων αυξάνουν τη χοληστερίνη και το σάκχαρο.

Μπορούμε και μόνοι μας

Τεχνική 1

Βάζουμε το ένα χέρι στην κοιλιά και το άλλο στο στήθος.

Εισπνέουμε από τη μύτη (μετρώντας μέχρι το 4) και νιώθουμε την κοιλιά μας να φουσκώνει. Προσπαθούμε να κρατήσουμε τον αέρα στο στομάχι για 4 χρόνους και εκπνέουμε (μετρώντας πάλι μέχρι το 4).

Κάνουμε 5-10 επαναλήψεις, 3 φορές την ημέρα, ξαπλωμένοι, καθιστοί ή όρθιοι.

Για να αποφύγουμε την ελαφριά ζάλη που προκαλεί η υπεροξυγόνωση του εγκεφάλου, πρέπει κατά την εκπνοή να βγάζουμε όλο τον αέρα.

Τεχνική 2

Καθόμαστε αναπαυτικά σε ένα μέρος ήσυχο και με απαλό φωτισμό.

Κλείνουμε τα μάτια μας και ηρεμούμε. Εισπνέουμε από τη μύτη για 6-8΄΄, εστιάζοντας την προσοχή μας στην αναπνοή μας και στο να παίρνουμε βαθιές ανάσες χρησιμοποιώντας το κάτω μέρος της κοιλιάς. Εκπνέουμε από τη μύτη για 9-12΄΄. Οι κοιλιακοί μύες κατά την εκπνοή πρέπει να συσπώνται.

Στόχος μας είναι οι 3-4 αναπνοές το λεπτό, φτάνοντας σταδιακά τα 20΄. Η μεγάλη, βαθιά και συνειδητή αναπνοή, είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για την υγεία σου.

Είναι μία υπέροχη άσκηση, είναι δωρεάν και μπορείς να το κάνεις όπου κι αν είσαι, οποιαδήποτε ώρα.

Μαργιαννα Καρακωστα Δασκαλα Γιογκα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.