Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

Σοκάρουν οι εικόνες με το «κομμένο» στα δύο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού. Ανακρίνεται ο πλοίαρχος του εμπορικού πλοίου που το εμβόλισε έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Ο καπετάνιος του MAERSK LAUNCESTON, που έπεσε στην πρύμνη του «Καλλιστώ», με αποτέλεσμα να του «κόψει» την πρύμνη στα δύο και να σημειωθεί ελεγχόμενη εισροή υδάτων, συνελήφθη και ανακρίνεται από τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να διευκρινιστούν τα αίτια του ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι το φορτηγό πλοίο, σημαίας Πορτογαλίας, είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.

Πάντως, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του Newpost, η ζημιά στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού είναι τεράστιες:

Πώς έγινε το ατύχημα

«Αν το “Καλλιστώ” δεν ήταν φτιαγμένο από πλαστικό και ήταν μεταλλικό, θα είχε βουλιάξει», δήλωσε ο Στέλιος Φενέκος, υποναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α., μιλώντας στον Alpha 98,9 και την εκπομπή «Χωρίς μάσκα», με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο και τον Γιώργο Σμυρνή.

Σχολιάζοντας τη σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού με εμπορικό πλοίο το πρωί της Τρίτη, ανοιχτά του Πειραιά, ο κ. Φενέκος «βλέπει» συνυπαιτιότητα. «Αυτά τα ναρκοθηρευτικά είναι πλαστικά. Αυτό ίσως να το έσωσε και δεν βούλιαξε. Σε κάθε είδους ναυτικό ατύχημα, ειδικά σε τέτοιες περιοχές, υπάρχει συνυπαιτιότητα. Εδώ υπήρχε μια κακή συγκυρία».

«Το δικό μας πλοίο θεώρησε ότι κινείται αργά το εμπορικό και πήγε να περάσει από μπροστά του και ο άλλος επιτάχυνε, επειδή από ο γέφυρα δεν υπάρχει ορατότητα πιο κοντά από τα 2-3 μίλια. Έγιναν λάθος εκτιμήσεις και από τις δύο πλευρές και γι’ αυτό όλοι θα πρέπει σε τέτοιες περιοχές να είναι πιο προσεκτικοί», υπογράμμισε ο κ. Φενέκος.

Μάλιστα, όπως είπε: «Πάνω στα καράβια υπάρχει ένα μαύρο κουτί, όπως στα αεροσκάφη. Εκεί καταγράφονται όλα τα στοιχεία του εμπορικού πλοίου, για καμιά δεκαριά ώρες. Πρέπει να το πάρουμε γιατί αν καθυστερήσουμε, ενδεχομένως να μην το δώσει η εταιρεία. Πρέπει να ελέγξουμε και τα διπλώματα του πληρώματος του εμπορικού πλοίου. Πρέπει να τρέξουμε γρήγορα για να διερευνήσουμε».

Δύο τραυματίες – Τι αναφέρουν ΓΕΝ και ΠΝ για το ατύχημα

Κατά τη διάρκεια της μεγάλης επιχείρησης, περισυνελέγησαν από τη θάλασσα δύο μέλη του πληρώματος που τραυματίστηκαν ελαφρά και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Συνολικά το Καλλιστώ είχε 27 άτομα πλήρωμα.

Η ανακοίνωση του ΓΕΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Η ανακοίνωση του υπ. Ναυτιλίας: «Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».

Η ταυτότητα του «Καλλιστώ»

Το πλοίο «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που συγκρούστηκε το πρωί της Τρίτης με εμπορικό πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEY και χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Χαρακτηριστικά

Πρώην Βρετανικό HMS Berkeley M 40

Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα

Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105,  και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής  Ναρκαλιείας.

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001. 

https://newpost.gr/ellada/5f97f875e265cf1d3e104ac9/te

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.