Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΜΑΡΙΑ ΤΣΕΒΑ

Ένα όμορφο απόγευμα Παρασκευής επισκευθήκαμε το σπίτι του Μιχάλη Λεοντακιανάκου κάπου στα Σελήνια για
να κάνουμε μια κουβέντα για τη δουλειά του.

Ο Μιχάλης Λεοντακιανάκος γεννήθηκε το 1938 στον Πειραία και φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνης με δάσκαλο τον ΓιάννηΜόραλη.

Κεραμική και ψηφιδωτό έμαθε από τον Παύλο Βαλσαμάκη.

Την πρώτη του έκθεση με ελαιογραφίες,κεραμικά,ψηφιδωτά και αγάλματα έκανε το 1961 στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά,υπό την προστασία του Σοφοκλή Βενιζέλου.

Από το 1961 έως το 1985 έχει παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό,με θαλασσογραφίες.[ Αθήνα,Ν.Υόρκη,  Λονδινο , Αγ. Φρανζίσκο ,Βαρκελώνη,Λευκωσία ….].

Από το 1985 ασχολείται με την προσωπογραφία και είχε να αντιμετωπίσει μια καινούρια πρόκληση κάτι που τον έκανε μοναδικό…. .

 

ΜΑΡΙΑ ΤΣΕΒΑ  Κύριε Λεοντακιανάκο σας ευχαριστούμε που μας δεχτήκατε για αυτή τη συνέντευξη στην εφημερίδα μας .

Θα ήθελα να σας ρωτήσω αυτό που ρωτάω πάντα πρώτα τους ζωγράφους….ζωγραφίζατε από μικρός;;;πότε σας έγινε αυτό το κάτι που σας έκανε να ζωγραφίζετε;;;

ΜΙΧΑΛΗΣ  ΛΕΟΝΤΑΚΙΑΝΑΚΟ    Ευχαριστώ και εγώ εσάς κ.Τσεβά  και το ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ για την πρόταση που μου κάνατε..

Κυρία Τσεβά ζωγραφίζω  από πολύ μικρός…από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, πήγα στη Ράλειο σχολή,μετά έδωσα εξετάσεις,μπήκα στο Πολυτεχνείο,στη Σχολή Καλών τεχνών,αλλά από την εποχή που πήγαινα στο γυμνάσιο έβγαζα πολλά χρήματα κάνοντας προσωπογραφίες,χωρίς να έχω σπουδάσει,τότε ερχόταν ο 6ος Αμερικάνικος στόλος , υπήρχε κάποιος που είχε  άδεια και ανέβαινε στα πλοία και πουλούσε σουβενίρ….και έπαιρνε φωτογραφίες και τους έκανα τις προσωπογραφίες τους εγώ.

Μ.Τ   Μια χαρά για τότε..
Μ.Λ  Ναι!!!έβγαλα πολλά χρήματα τότε και έτσι ξεκίνησα την προσωπογραφία…..και το συνέχισα και έτσι πήρα και τη ειδίκευση πάνω σε αυτό το είδος τέχνης…

Μ.Τ   Δεν είναι εύκολο απ ότι ξέρω έτσι δεν είναι;;
Μ.Λ   Όχι δεν είναι εύκολο και χρειάζεται δουλειά,δεν είναι απλά μια φωτογραφία,πρέπει να αποδώσεις εκτός από τα σωστά χαρακτηριστικά την έκφραση,το βλέμμα,έτσι ξεκίνησα από μικρός,έδωσα εξετάσεις στη σχολή εμποροπλοιάρχων,γιατί ήθελαν οι δικοί μου να γίνω ναυτικός,αλλά εγω δεν έγραψα καλά γιατί δεν ήθελα να γίνω ναυτικός και την ίδια χρονιά χωρίς να έχω κάνει μαθήματα καθόλου,χωρίς καμία προετοιμασία,έδωσα εισαγωγικές στη Σχολή Καλών Τεχνών,στο Πολυτεχνείο και μπήκα με την πρώτη.

Μ.Τ   Τώρα είναι λίγο περίεργα τα πράματα εκεί απ ότι έχω ακούσει…
Μ.Λ   Τότε ήταν και η μοναδική όμως!!Τώρα είναι πολλές….και τότε περνούσαν μόνο 25 μαθήτες…τώρα…τέλος πάντων δεν παρακολουθώ τι γίνεται τώρα εκεί.. Συνέχισα να δουλέυω..έκανα χρήματα με τη ζωγραφική και απασχολούμε μόνο με  παραγγελίες.

Μ.Τ   Πως βλέπετε τη ζωγραφική;;  τους καινούριους ζωγράφους πως τους βλέπετε;;
Μ.Λ    Δεν θέλω να το σχολίασω γιατί είναι και θέμα το πως βλέπει κάποιος τη ζωγραφική,όταν βλέπουμε μεγάλους ζωγράφους και περνάνε από όλα τα στάδια,πχ,ο Πικάσο που έχει κάνει φανταστικά πράγματα και μετά έκανε τη Γκουέρνικα και άλλα που δεν καταλαβαίνω εγώ…τι να πω;;είναι το ρεύμα της εποχής…εγώ δεν το καταλαβαίνω..

Είμαι κλασικός,αναγεννησιακός,άμα δεν δω το νερό της θάλασσας,όπως σε εκείνον τον πίνακα,να πιάσεις το βότσαλο και να σου μυρίζει το αλάτι και το ιώδιο…αυτό είναι ζωγραφική για εμένα.

Έχω εδώ και έργα από τη Σχολή Καλών Τεχνών,να αυτό εκεί το γυμνό είναι από τη σχολή,αυτή εκεί είναι η μητέρα μου…

Μ.Τ     Τώρα συμμετέχετε σε εκθέσεις;;;
Μ.Λ    Όχι,καθόλου!!Καθόλου,από τότε που παντρεύτηκα την Αλίνα,τη σημερινή γυναίκα μου, οχι….έκανα μια έκθεση το 1996,μάζεψα όλες τις προσωπογραφίες που εΙχα φτιάξει και έκανα μια έκθεση με »Προσωπογραφίες
Προσωπικοτήτων»,στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηνών.       Ζωγραφίζω κάθε μέρα και τώρα,αν δεν ζωγραφίσω δεν γίνεται αλλά δεν μου λείπει η έκθεση..

 

Μ.Τ    Δεν σας λείπει;;
Μ.Λ    Όχι η έκθεση δεν μου λείπει ,τώρα αν είδες έχω έξω μια προσωπογραφία του Ελύτη που κάνω, έχω παραγγελίες,έτσι συνεχίζω,τώρα κάνω τους προέδρους της Βουλής των Ελλήνων,τον Τσαλδάρη,τον Αλευρά,έχω κάνει σε ιδρύματα πάρα πολλούς πίνακες,την Κάλας,σε όποια ιδρύματα θέλουν προσωπογραφίες με καλούν και τις κάνω, μόνο παραγγελία προσωπογραφίες.

 

Μ.Τ    Κάτι άλλο; εκτός από την προσωπογραφία;;τι σας κάνει »κλικ»να ζωγραφίσετε;;
Μ.Λ    Εγώ ουσιαστικά υπήρξα θαλασσογράφος,αλλά επειδή οι ώρες που ασχολούμαι πια είναι λίγες,ασχολούμαι μόνο με παραγγελία προσωπογραφιών τίποτε άλλο.

 

Μ.Τ    Για μια καινούρια έκθεση ατομική σκεφτόσαστε;
Μ.Λ    Όχι!!Όπως σου είπα ο χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος,δηλαδή απο το 90-95,δεν έχω κάνει καθόλου μόνο παραγγελίες και ότι έχω κάνει κάποια για το σπίτι μου τα οποία δεν εκθέτω και ευνοείται δεν πουλάω.

 

Μ.Τ    Μας το στερείτε όμως!!από το κόσμο να το δει!!αυτο που κάνετε.
Μ.Λ    Σιγά καλέ από ποιόν θα το στερήσω;;Οι πιο πολλοί δεν με ξέρουν,όσοι με ήξεραν έχουν πεθάνει…πήγε ο γιος μου προχθές εκδρομή στην Αίγινα με το σχολείο,τον έστειλα να βρει έναν παλιό μου φίλο….πήγε το παιδί,είχε πεθάνει πριν 6 μήνες του είπαν!! θέλω να χαρώ τον γιο μου τώρα που είναι μικρός, έχω πολλές άλλες ασχολίες και να κάνω καμιά παραγγελία,αυτά…..έχε στο μυαλό σου,ότι για να κάνεις μια έκθεση,θέλει δουλειά νύχτα μέρα,έκθεση δεν είναι έκανα 20 πίνακες 30 και πας και τους βάζεις κάπου….δεν εχω πια την όρεξη να το κάνω!!Είναι άλλες οι  προτερεότητές  μου σήμερα πια!! Αγαπώ την ζωή και εχω πολλά να κάνω ακόμα ..

Μ.Τ    Από τη Σαλαμίνα σας έχει εμπνεύσει κάτι;
Μ.Λ    Η Σαλαμίνα είναι πολύ ωραίο νησί,πως δεν με έχει εμπνεύσει πολύ!!     Η θάλασσα,υπαρχει παντού … η θάλασσα η πανέμορφη Θάλασσα …

 

Μ.Τ    Κάτι το ιδιαίτερο;;πχ,εμένα πάντα με ενέπνεε το σπίτι του Σικελιανού στη Φανερωμένη…έχω κατι με αυτό δεν ξέρω  γιατί….
Μ.Λ     Το σπίτι του Σικελιανού το είχα φτιάξει εγώ και το είχα κάνει δώρο στο μοναστήρι όταν έμενα στη Φανερωμένη,γιατί έχω σπίτι στη Φανερωμένη.   Έχω σπίτι και έχει γίνει μνημείο,έχει γίνει τελετή και μια αφιερωματική στήλη στη μνήμη του   πατέρα μου .

 

Μ.Τ     Αλήθεια;; Δεν το ήξερα καθόλου αυτό!!                                                                                                                         Μ.Λ   Ο πατέρας μου συνελήφθη από τους Γερμανούς,μαζί με τη Λένα την Καραγιάννη,τον ασύρματο της Λένας της Καραγιάννη τον είχε ο πατέρας μου.Ο πατέρας μου ήταν αρχιπλοηγός στο λιμάνι του Πειραιά,ήταν καπετάνιος και έμενε στο λιμάνι,ήταν πλοηγός και ήξερε όλες τις κινήσεις των Γερμανικών πλοίων,πότε μπαίναμε ,τι είχαν φορτωμένα .. πότε βγαίνανε ,τα πάντα και με τον πόλεμο.

Εμείς μέναμε εδώ στο σπιτάκι στη Φανερωμένη.Χειμώνα καλοκαίρι,4 χρόνια.

Μέναμε εδώ και έπαιρνε το σακίδιο στη πλάτη,ντε και καλά έκανε πεζοπορία,είχε τον ασύρματο και μετέδιδε όλη την κίνηση των Γερμανών στη Μέση Ανατολή.Τον έπιασαν,έμεινε 6 μήνες στην απομόνωση και τον εκτέλεσαν μαζί με τη Λένα την Καραγιάννη στο Δαφνί,μια εβδομάδα πριν φύγουν από την Αθήνα οιΓερμανοί.

Επειδή εδώ είχαν τον ασύρματο,ο Βύρων Καραγιάννη και οι αντιστασιακοί,έγινε αυτή η αφιερωματική στήλη στη μνήμη του πατέρα μου,είχε γίνει άγημα και ο Έβερτ είχε έρθει σαν πρωθυπουργός τότε και έκανε τα αποκαλυπτήρια,της προτομής του πατέρα μου και της στήλης 

Στα χρόνια του πολέμου ήμασταν εδώ,το 38 γεννήθηκα εγώ το 40 που έγινε ο πόλεμος 2 χρονών ήμουν,ήρθαμε

εδώ,ήμαστε 4 μικρά παιδιά,η μητέρα μου και ο πατέρας μου.Εγώ τον πατέρα μου δεν τον θυμάμαι,δεν τον γνώρισα καθόλου.ι

 

Μ.Τ    Πόσους πολιτικούς που έχετε ζωγραφίσει; έτσι; Σας ενέπνευσε κάποιος ;;
Μ.Λ    Η γνωριμία μου με τους πολιτικούς με έκανε να μην ψηφίζω!!

 

Μ.Τ    Πως τους ζωγραφίζατε τότε;;
Μ.Λ    Να σου πω τι έγινε,έπλεξα με τους πολιτικούς πολύ με το ΠΑΣΟΚ,υπήρξα κεντρόος,από μικρός αφισοκολήσεις και άλλα..όταν ήρθε στη εξουσία το ΠΑΣΟΚ,στο σπίτι που έμενα στο Π.Φάληρο, έμενε στον κάτω όροφο ο Κίμωνας Κουλούρης .

Γίναμε πολύ φίλοι κολλητοί και αυτός με έφερε σε επαφή με τους περισσότερους πολιτικούς του ΠΑΣΟΚ,που  μετά έγιναν υπουργοί και μεγάλοι…..έτσι άρχισα να τους κάνω τις προσωπογραφίες .και σε αυτούς και στους δεξιούς αλλά και Αριστερούς… σε όλους σχεδόν τους Έλληνες πολιτικούς της εποχής αυτής,έκανα πολύ δουλειά έτσι,δούλεψα αρκετά και σιγά σιγά κατάλαβα τι σαπίλα υπάρχει στην πολιτική και στους πολιτικούς,το χειρότερο είδος δηλαδή είναι οι πολιτικοί.

Ότι χειρότερο υπάρχει στον κόσμο είναι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την πολιτική.

 

Μ.Τ     Πίνακες σας που υπάρχουν;;
Μ.Λ    Παντού σε όλο τον κόσμο,όλα τα σπουδαία σπίτια συλλεκτών έχουν έργα μου,παντού σε όλο τον κόσμο,στην Αμερική στην Ευρώπη την Ασία …παντού!Και στη Βουλή των Ελλήνων υπάρχουν οι προσωπογραφίες του Τσαλδάρη και του Αλευρά και πολλών άλλων !!

 

Μ.Τ     Στους νέους ζωγράφους που ασχολούνται τώρα με τη ζωγραφική θα δίνατε κάποια
συμβουλή;;
Μ.Λ    Όχι γιατί είμαι εκτός εποχής,δεν μπορώ να έχω άποψη…δηλαδή με αυτά που βλέπω σήμερα εγώ δεν ξέρω ντρέπομαι,πως να πω με αυτό το ρεύμα που υπάρχει με αυτά που φτιάχνουν,να έχω άποψη…δεν έχω άποψη..

Μ.Τ    Έχετε ένα δίκιο,εγώ τώρα σαν νέα ζωγράφος,[όχι στο δικό σας επίπεδο βέβαια]πηγαίνοντας σε εκθέσεις βλέπω διάφορα…υπάρχουν κάποια καλά έργα..αλλά υπάρχουν και κάποια….
Μ.Λ    Κοιτάξτε,τα τελευταία χρόνια δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με τις εκθέσεις και με το κυκλοφορεί τώρα…..αφού δεν συμμετέχω, δεν ασχολούμαι,σίγουρα υπάρχουν καλά και κακά έργα….αναλόγως την έκθεση φυσικά!!Μακάρι να γίνονται  πράγματα,να δείχνουν όσοι ασχολούνται και ενδιαφέρονται τη δουλειά τους!!!

Τους εύχομαι τα καλύτερα,αλλά δεν έχω προσωπική άποψη !!
Μου έχουν προτείνει πολλές φορές και από το Δήμο και άλλοι φορείς να συμμετέχω,αλλά δεν μου πήγαινε…έκανα  εδώ δύο χρόνια μάθημα στα παιδιά του δημοτικού,χωρίς χρήματα φυσικά ,γιατί μου άρεσε,είχα σκεφτεί μάλιστα να τους πάρω και φούρνο να ψήνουν κεραμικά.

 

Μ.Τ    Τι μου είπατε τώρα;;η κεραμική είναι μεγάλη μου αγάπη, αλλά εδώ στη Σαλαμίνα δεν έχουμε τα μέσα….φούρνο ευνοώ!!.
Μ.Λ    Έχω σπουδάσει κεραμική και έξω,αλλά και εδώ έχω σπουδάσει κεραμική με τον Βαλσαμάκη στον Κεραμικό,έχω δουλέψει 6 μήνες στον Κεραμικό για να μάθω..έχω κολήσει στη ζωή μου 6 μήνες ένσημα.Είχα πάει εκεί επειδή ήταν ο Βαλσαμάκης,ο καλύτερος κεραμίστας της Ευρώπης, μόνο και μόνο για να μάθω από εκείνον και ψηφιδωτό.

 

Μ.Τ    Τώρα κάνετε κεραμικά;
Μ.Λ    Ε όχι!!εδώ δεν έχω χρόνο για να φτιάξω τους πίνακες που θέλω,που χρόνος για κεραμική;Όλοι φίλοι συγγενείς θέλουν έναν πίνακα,δεν έχω να τους δώσω,μόνο αυτούς που βλέπετε εδώ,εεε δεν μπορώ να τους δώσω από το σπίτι μου…να τους ξεκρεμάσω από το σπίτι μου;;δεν γίνεται….

 

Μ.Τ    Σας είναι δύσκολο να αποχωρίζεστε τους πίνακες σας;
Μ.Λ    Ναι!!πολύ δύσκολο!!Και αυτά που κάνω …πονάω που τα δίνω!!Το ξέρεις ότι όταν φτάνω σε ένα σημείο καθυστερώ επίτηδες για να έχω λίγο καιρό να το χαρώ;;Καταρχήν δεν παίρνω προκαταβολή και δεν δίνω ημερομηνία παράδοσης.Τον Ελύτη τον έχω αρχίσει πριν ενάμισι χρόνο και θα κάνω άλλον ένα μέχρι να τελειώσει,θα τον τελειώσω θα τον βάλω σε κορνίζα και θα τον κρεμάσω σπίτι μου ένα διάστημα πριν τον δώσω,έτσι για να τον χαρώ λίγο πριν το  δώσω.Όταν εγώ ασχολούμαι,με το δέρμα,με τις φλέβες στο χέρι με το βλέμμα,με την λεπτομέρεια στη πινελιά,θέλω λίγο να το χαρώ αυτό που έφτιαξα,να το χαζέψω.

 

Μ.Τ    Από φωτογραφίες δουλεύετε;;
Μ.Λ   Ναι!!Και από φωτογραφίες,η μου δίνουν,η αν γίνεται πηγαίνω εγώ και βγάζω ένα φιλμ,όπως θέλω,από όλες τις πλευρές,για να έχω τα στοιχεία όλα,να πιάσω την ειδική έκφραση,γιατί για να κάνεις μια προσωπογραφία πρέπει να κάνεις την ειδική έκφραση,το »κάτι τι». Πως είναι η Τζοκόντα;;

 

Μ.Τ   Με αυτό το μειδίαμα;;                                                                                                                                                       Μ.Λ   Αυτό το μειδίαμα  είναι…δεν είναι το κεφάλι..Κατάλαβες;; η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά,άμα δεν βρεις αυτό το »κάτι τι» να κάνεις δεν κάνεις τίποτα.

Η  προσωπογραφία είναι της μητέρας μου,από φωτογραφία που είχε βγάλει για το βιβλιάριο της συντάξεως…μόλις είχε πεθάνει ο πατέρας μου και έφυγαν οι Γερμανοί…

Από τη σύνταξη που έπαιρναν τότε τα θύματα πολέμου.,από εκεί είναι η φωτογραφία και αν δεις εκεί έχει μια αξιοπρεπή θλιμμένη έκφραση!!

 

Μ.Τ    Μια αξιοπρεπή θλίψη!!
Μ.Λ   Ναι έτσι!!Μια αξιοπρεπή θλίψη,αυτό κάνει τη διαφορά,όχι τα χαρακτηριστικά,μια ευγενική θλίψη,το να κάνεις ένα κεφάλι σε ένα μουσαμά ,αυτό το κάνουν όλοι.

 

Μ.Τ   Μεταξύ μας δεν κάνουν ούτε αυτό..
Μ.Λ   Το κάνουν,αλλά δεν γίνονται προσωπογράφοι,γιατί αλιώς δεν θα φώναζαν εμένα σε όποια ιδρύματα χρειάζονται  προσωπογραφίες,να εδώ έχω την Κάλας,την έκανα για το ίδρυμα έκανα και ένα για εμένα…….η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά κατάλαβες;;

Είδατε έξω μια τοιχογραφία που έχω ;;  Τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας!!   Ποια Ναυμαχία;;όλα τα πλοία που εμπλέκονται είναι Ναυμαχία…οι Δώδεκα Θεοί έκαναν τη Ναυμαχία,πρέπει να βάλεις αυτό το στοιχείο γιατί είναι  σημαντικό,κάτι που να το χαρακτηρίζει…..

 

Μ.Τ     Κοίταζα το βιογραφικό σας,όπου όπως έχετε γράψει κάνατε την πρώτη σας έκθεση το 1961
Μ. Λ    Ναι,έκανα την πρώτη μου έκθεση το 1961 στο φουαγιέ το Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά,υπό την προστασία του Σοφοκλή Βενιζέλου και μου έμειναν μόνο δύο έργα,πουλήθηκαν όλα και για να καταλάβεις,ζωγράφος ήμουνα και έκανα και 100 χιλιάδες δουλειές,με τα χρήματα αυτά που έβγαλα από την πρώτη μου έκθεση,ξέρεις τι δουλειά έκανα;

Άνοιξα την  πρώτη ντίσκο στην Ελλάδα, Υψηλάντου και Γεωργίου γωνία στο υπόγειο τη ZONTIAC.Κάτω από το Ειρηνοδικείο Πειραιώς,στο Πασαλιμάνι.σε μια εβδομάδα μέσα είχα βρει το χώρο τον είχα φτιάξει,ήταν η πρώτη ντίσκο στην Ελλάδα,η πρώτη,δεν υπήρχε άλλη τότε,μετά άνοιξαν άλλες.Τρία χρόνια την κράτησα εγώ και τη δούλεψα και μετά την πούλησα στη Τζένη Βάνου και τη έκανε δώρο στον άντρα της τον Βασίλη τον Ρηγόπουλο.

Το πρώτο είδος αυτής της διασκέδασης το άνοιξα εγώ,μάλιστα είχα και Τζου Μποξ και μια μέρα τη εβδομάδα είχα και ορχήστρα.

 

 

Μ.Τ    Όχι μόνο ζωγράφος,αλλά και δημιουργικό και εμπορικό μυαλό.

Μ.Λ   Έχω κάνει δική μου ασφαλιστική εταιρία,ήμουν φίλος με τον Κοντομηνά και εκπαίδευα πωλητές ασφαλειών,έχω κατασκευαστική εταιρία…

 

Μ.Τ     Κοιτώντας φωτογραφίες της οικογενείας του κυρίου Λεοντακιανάκου βρήκαμε και τη φωτογραφία της μητέρας του,απ όπου έφτιαξε την προσωπογραφία της….
Μ.Λ    Η μαμά μου,να η φωτογραφία,αυτό που φοράει είναι πλερέζα,όλες οι χήρες Μανιάτισες φορούσαν ,η μητέρα μου ήταν Μαυρομιχάλη,των γνωστών Μαυρομιχαλέων…Εμένα και οι δύο μου γονείς ήταν από τη Μάνη,η μητέρα μου κατάφερε να σπουδάσει 4 παιδιά μόνη της και δεν άφησε κανέναν μας να δουλέψει,ούτε παντρεύτηκε ξανά, ασχολήθηκε με το να μας σπουδάσει,για αυτό και εγώ εκτιμώ τη μητέρα μου πολύ και τα έχω με τον πατέρα μου!!

Γιατί όταν πήγε να κάνει τον ήρωας   δε σκέφτηκε ότι έχει 4 μικρά παιδιά;;

Ποιος σου είπε ότι εγώ ήθελα να μεγαλώσω ορφανός;;

Ενώ αυτή η μάνα έγινε θυσία,αυτός τι έκανε;;   Μα δεν πήγε στον πόλεμο να σκοτωθεί;;  εθελοντής πήγε,μα να έχει 4 ανήλικα μωρά;;  2 χρονών ήμουνα εγώ,να μη σκεφτεί τι θα γίνουμε εμείς και να κάνει αντίσταση;

 

Μ.Τ   Να σας ρωτήσω,μόνο ατομικές εκθέσεις κάνατε η πήρατε μέρος και σε ομαδικές;;
Μ.Λ   Όχι σε ομαδικές ποτέ,δεν με ενδιέφερε…εγώ είμαι μοναδικός Έλληνας αναγεννησιακός προσωπογράφος.

 

Μ.Τ   Από τους παλιούς ξεχωρίζατε κάποιον;; από τους παλιούς, όχι από τους καινούριους.
Μ.Λ   Ασφαλώς …Κορυφή για μένα ήταν ο Τσαρούχης…κανείς άλλος..και οι καθηγητές που υπάρχουν σήμερα στη Σχολή Καλών  Τεχνών,,άλλους δεν μπορώ να τους κρίνω γιατί αυτοί είναι καθηγητές ενώ εγώ όχι.

Απλά δεν καταλαβαίνω τι τέχνη κάνουν τώρα…δεν την καταλαβαίνω.
Είναι εμπορικό…  Ναι συμφωνώ, είναι εμπορικό, αλλά δεν έχει ουσία…αυτός δηλαδή που βλέπει ένα τέτοιο έργο τι κέρδος έχει;;

Το έχουν κάνει επιχείρηση….αλλά ας κάνουν επιχείρηση…όχι ζωγραφική!! Το μοντέρνο είναι εύκολο,γίνεται γρήγορα και έχει χρήματα, αλλά ζωγραφική δεν είναι.

Τα μοντέρνα τα έβγαλαν κάποιοι διακοσμητές και κάποιες γκαλερί για να έχουν
πωλήσεις,να ταιριάζει ο »πίνακας»με τον τοίχο,το σαλόνι,τον καναπέ….εγώ αυτό δεν το λέω τέχνη!!

 

Μαρία Τσεβά    Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα κύριε Λεοντακιανάκο ,μάθαμε και πολλά πράγματα που δεν ξέραμε!!!

Μιχάλης Λεοντακιανάκος  Και εγώ σας ευχαριστώ κ. Τσεβα  γιατί είχα πολλά χρόνια να πω πράγματα που έχω ζήσει ..   Καλή επιτυχία και  στην εφημερίδα σας και είμαι σίγουρος  ότι θα πάει   πολύ καλα …

…………………………………………ΜΑΡΙΑ ΤΣΕΒΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.