Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

FRIDA KAHLO »ΕΠΙΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΝΙΞΩ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΒΡΗΚΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΚΟΛΥΜΠΑ»

Η Φρίντα Κάλο,[Magdalena Carmen Frida Kahlo],όπως είναι ολόκληρο το όνομα της γεννήθηκε στις 6 Ιουλίου 1907,στο Κογιοασάν ,στο Μεξικό.

Ο πατέρας της ήταν Γερμανοεβραίος,μορφωμένος και άθεος όπου είχε έρθει στο Μεξικό και έγινε φωτογράφος.

Η μητέρα της ήταν Ισπανομεξικάνα καθολική. Η Φρίντα,[όπου η κανονική
προφορά του ονόματός της ήταν Φρίδα Κάλο],στην ηλικία των 6 ετών αρρώστησε από πολυομελίτιδα,με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και
ημιπαράλυτο.

Το άσχημο κάρμα σε σχέση με την υγεία της συνεχίστηκε και το 1925 στα 18 της,συγκρούστηκε ένα λεωφορείο στο οποίο επέβαινε.

Υποβλήθηκε σε μεγάλο αριθμό ενχειρήσεων και έκτοτε η ζωή της σημαδεύτηκε από πόνο και θλήψη για την αδυναμία της να κάνει παιδιά.

Το 1926,ενώ αναρρώνει από το ατύχημα της η Φρίντα ξεκίνησε μαθήματα ζωγραφικής.Η οικογένεια της δεν μπορούσε να υποστηρίξει την καλλιτεχνική της δραστηριότητα και για αυτό την προέτρεψαν να εικονογραφεί βιβλία ιατρικής.Το 1929 έδειξε τη δουλειά της στον τοιχογράφο Ντιέγο Ριβέρα,τον οποίο είχε γνωρίσει στους καλλιτεχνικούς κύκλους όπου σύχναζε.

Την ίδια χρονιά παντρεύτηκαν.
Οι πίνακες της είναι αντιδιαμετρικοί από αυτούς του Ριβέρα.Ο Ριβέρα αντλούσε τα θέματα του από το Μεξικό της προ Κολομβιανής εποχής,ενώ η Φρίντα παρέμεινε πιστή στην τάση της mexicanidad,τη Μεξικάνικη κουλτούρα που ανθούσε εκείνη την εποχή.Συχνά οι πίνακες της επηρεάζονται από δημοφιλή λαϊκά τάγματα και αποτελούν ευχαριστία στην Παρθένο Μαρία,για την πραγματοποίηση μιας ευχής.

Ο Ριβέρα ήταν ήδη αναγνωρισμένος ζωγράφος και οι τοιχογραφίες του είχαν μεγάλη ζήτηση στην
Αμερική

Το ζευγάρι μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο και αργότερα στο Ντητρόιτ.Εκεί η Φρίντα απέβαλε,η
θλήψη της για τις αποβολές της αποτυπώνεται στους πίνακες »Αοπβολή στο Ντητρόιτ» και»Νοσοκομείο Χένρι Φόρντ».

Εως το 1938 η Φρίντα ήταν γνωστή ως σύζυγος του Ριβέρα και όχι ως ξεχωριστή καλλιτέχνης.Τότε ο
Αντρέ Μπρετόν γνώρισε τον Ριβέρα και την Κάλο σε ένα ταξίδι του στο Μεξικό.Εντυπωσιάστηκε από τη
δουλειά της και την κάλεσε να πάρει μέρος στην έκθεση μαζί με άλλους σουρεαλιστές ζωγράφους και
οργάνωσε μια έκθεση προσωπικής της δουλειάς στο Παρίσι.Εκείνη ωστόσο τόνισε πως οι πίνακες της δεν ήταν όνειρα,αλλά η δική της πραγματικότητα.Στη διάρκεια της ζωής της πραγματοποίησε μόνο τρείς εκθέσεις,στο Παρίσι,στη Νέα Υόρκη και στο Μεξικό.

Το 1939 χώρισε προσωρινά τον Ριβέρα και αποσύρθηκε στο »Γαλάζιο σπίτι».Εκεί ζωγράφισε τον πίνακα »Οι δύο Φρίδες»,στον οποίο απεικονίζει το δίλημμα της για το διαζύγιο.Σε όλη τη διάρκεια του 1939,διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση με τον ολυμπιονίκη Νίκολας Μάρει τον οποίο είχε γνωρίσει μαζί με τον Ριβέρα στη Νέα Υόρκη.

Λίγο μετά το διαζύγιο της το 1940,χώρισε με τον Μάρει και ξαναπαντρεύτηκε τον Ριβέρα.
Η έμπνευση είναι μυστήρια στην πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της,καθώς φαίνεται πηγάζει κυρίως από την απελπισία της,τη μοναξιά και την εμμονή με το ταλαιπωρημένο της σώμα.

Λέγεται οτι είχε κάνει πάνω από 30 χειρουργικές επεμβάσεις σε όλη τη διάρκεια της ζωής της,οι περισσότερες από τις οποίες προσπαθούσαν να αποκαταστήσουν τις ζημιές από το ατύχημα με το λεωφορείο στα 18 της.

Οι γιατροί διαφωνούσαν με το πρόβλημα που αντιμετώπιζε και οι πόνοι στη μέση και την πλάτη της
επιδεινώθηκαν.

Τα μοσχεύματα των οστών της ανέπτυξαν λοιμώξεις,με αποτέλεσμα να κάνει επώδυνες
ενέσεις και φυσικά και άλλες επεμβάσεις.Κάποια στιγμή το 1952 ακρωτηρίασαν το πόδι της κάτω από το γόνατο.

Τη μοναξιά που βίωνε την αντιμετώπισε ζωγραφίζοντας τον εαυτό της.»Ζωγραφίζω τον εαυτό
μου,γιατί τον περισσότερο καιρό είμαι μόνη και γιατί γνωρίζω το πρόσωπο μου καλύτερα από όλα τα
άλλα».έλεγε η ίδια.

Η Φρίντα Κάλο ήταν η πρώτη ίσως ζωγράφος που τόλμησε να παραβιάσει τους κανόνες που όριζαν ως τότε την τέχνη,αλλά και από τις ελάχιστες γυναίκες της εποχής της που έζησε με τόση ελευθερία και ένταση.

Η Φρίντα Κάλο πέθανε στις 13 Ιουλίου του 1954 σε ηλικία 47 ετών,από βροχοπνευμονία.

Μπορεί να έφυγε νωρίς από τη ζωή αλλά το έργο,η δυναμική προσωπικότητα της και το ιδιαίτερο στιλ της,θα μείνουν ανεξίτηλα στο χρόνο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.