Το Σαλαμινίων Βήμα είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.

….Ένας από τους πλέον αγαπητούς στο κοινό, ηθοποιός, είναι και ο Νίκος Ορφανός.
….Ένας δημοφιλής καλλιτέχνης με άριστα δείγματα επί σκηνής.
….Άριστα δείγματα και στη ζωή.. Ποτέ ο ηθοποιός αυτός, δεν έχει δώσει δικαιώματα.. Καθώς κυρίαρχα στη ζωή του, είναι το ήθος του, η σεμνότητά του, η σοβαρότητά του, η συνέπειά του και το κύρος του

…..Ο Νίκος Ορφανός γεννήθηκε στον Πειραιά στις 14 Νοέμβρη 1969. Σπούδασε στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Και στην Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης »Κάρολος Κούν» …Τον Ιανουάριο του 2015 εξελέγη βουλευτής στην Β’ Πειραιά. με το »Ποτάμι».. Και τον Ιούνιο του 2016 ανακοίνωσε την αποχώρησή του ,από το κόμμα

—Κύριε Ορφανέ σας ευχαριστούμε θερμά για την καλή σας διάθεση να μας δώσετε αυτή σας την συνέντευξη στο ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ ΒΗΜΑ

—Η ευχαρίστηση δική μου για την τιμή που μου κάνετε.

—Επειδή κάθε δημοφιλής καλλιτέχνης, συχνά, προσφωνείται με το μικρό του όνομα,
να αφήσουμε και εμείς τους τύπους και τον πληθυντικό..:

— Ασφαλώς.

—Νίκο μου πόσες περισσότερες προκλήσεις είχε η τέχνη, από την φιλοσοφία, για να αποφασίσεις να δοθείς, σ’αυτήν αποκλειστικά.;

— Κατ’ αρχάς να πούμε ότι από τη Φιλοσοφική σχολή δε βγαίνεις φιλόσοφος, αλλά φιλόλογος. Φιλοσοφική είναι η γενική κατηγορία των σχολών του λόγου, της ιστορίας, αρχαιολογίας και των γλωσσών. Αποφάσισα να εξερευνήσω επαγγελματικά την τέχνη του θεάτρου, μη γνωρίζοντας που θα με βγάλει, γιατί δε νομίζω ότι θα άντεχα τη ζωή του καθηγητή στο δημόσιο. Ως ιδιοσυγκρασία εννοώ, δεν αισθανόμουν ότι θα μου ταίριαζε η δημοσιοϋπαλληλία. Η τέχνη με έκανε να νιώσω ότι θα μου πρόσφερε περισσότερες επιλογές για προσωπική ευτυχία, παρ’όλο που αποφοίτησα από τη Φιλοσοφική Αθηνών.

—Ποια ήταν τα πρότυπα σου όταν ξεκινούσες Νίκο μου; Σε ποιον ηθοποιό ήθελες κάποια στιγμή να μοιάσεις..;

—Σε κανέναν. Δεν είχα ποτέ μου πρότυπα. Πάντα θαύμαζα και εμπνεόμουν από πολλούς, ηθοποιούς και μη, μουσικούς, ποιητές, λογοτέχνες, αλλά αυτό που με ένοιαζε ήταν να βρω το δικό μου εαυτό, να ανακαλύψω τα δικά μου εκφραστικά μέσα.
—Υπήρχε κάποιος στην οικογένειά σου, που είχε σχέση με το θέατρο..; Υπήρχαν βιωματικά χνάρια, που πάτησες πάνω τους..;

—Κανένας απολύτως, είμαι ο πρώτος καλλιτέχνης και από το σόι της μητέρας μου αλλά και από τη μεριά του πατέρα μου.

—Έχεις υπηρετήσει και τους τρεις βασικούς χώρους, του θεάματος. Θέατρο,
Κινηματογράφο, τηλεόραση.. Ποιο από αυτά, ήταν για σένα, το πιο προσφιλές ;

—Το θέατρο σου δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στην έκφραση, εκεί ο ηθοποιός είναι βασιλιάς. Αλλά όλα τα αγαπώ και τα έχω υπηρετήσει με χαρά και συνέπεια.

—Όμως η τηλεόραση, σε έκανε γνωστό στο πλατύ κοινό.. Σου χάρισε την πολυπόθητη αναγνωσιμότητα.. Σωστά.; Είναι κουραστικό για κάποιον το »φορτίο» της δημοφιλίας..Ή το αντίθετο.;

—Αυτό έρχεται και παρέρχεται. Είναι πολύ ωραίο να κάνεις επιτυχία και ο κόσμος να σε αισθάνεται δικό του άνθρωπο, κομμάτι της καθημερινότητάς του. Είναι καλό να το συνηθίσει κανείς και να μπορεί να το χειρίζεται, δεν είναι πάντα εύκολο, ιδίως την πρώτη φορά ή όταν συμβεί απότομα.

—Και μια που είπαμε για τηλεόραση. .Έχουμε κατά τη γνώμη σου καλή τηλεόραση στην Ελλάδα..; Με αυτά τα ξενόφερτα σενάρια και τις Τούρκικες σειρές.;

Δεν είναι τόσες πολλές οι τούρκικες. Παλαιότερα είχαμε τις λατινοαμερικάνικες, από το Μεξικό, την Αργεντινή θυμάμαι. Η τηλεόραση δυστυχώς έχει πέσει σε επιπεδο τα χρόνια της κρίσης. Επανήλθε σε χαμηλά στάνταρ και επιφανειακές σειρές. Την ίδια στιγμή το τηλεοπτικό τοπίο παγκοσμιοποιείται και νέες δυνατότητες ανοίγονται στις καλές σειρές. Αλλά εμείς ακόμα απέχουμε από αυτά, η ελληνική τηλεόραση παραμένει εσωστρεφής και επαρχιώτικη. Και περιφρονεί σταθερά τα πρωτότυπα σενάρια.

….Υπάρχει μεγάλη ανεργία και στον κλάδο σας ..το βλέπουμε . Τι έχεις να πεις για αυτήν την δύσκολη κατάσταση που δυστυχώς βιώνουν πολλοί συνάδελφοι σου ; ;

-Το κράτος ισοπέδωσε τις συλλογικές συμβάσεις. Οι καλλιτέχνες δεν υπάρχει λόγος να είναι φτηνοί. Το αντίθετο. Ειδικά οι ηθοποιοί υπηρετούν ένα επάγγελμα υψηλής κατάρτισης. Η ανεργία πάντα υπήρχε στον κλάδο, αλλά η μοναδικότητα του καλλιτέχνη κρατούσε σε αξιοπρεπή επίπεδα τις αμοιβές. Τώρα γκρεμίστηκαν όλα και κλειδώθηκαν οι καλλιτέχνες στη φτώχεια. Δύσκολα να έχουμε πια τέχνη αξιώσεων με καλλιτέχνες στα όρια της επιβίωσης.

Έχεις Νίκο μας στα καλλιτεχνικά σου σχέδια να ασχοληθείς με την συγγραφή βιβλίων κι θεατρικών έργων ;

-Έχω γράψει ένα θεατρικό έργο, έχω μεταφράσει και διασκευάσει άλλα δύο και ακόμα δουλεύω ένα φιλόδοξο μυθιστόρημα. Ευελπιστώ να το ολοκληρώσω σύντομα.

Εχεις μια ιδιαιτέρα αγάπη για τα ζώα ..από ότι ξέρω ….

Σωστά. Είναι ευλογία να μπορείς να ζεις με πλάσματα της φύσης, εγώ αγαπώ ιδιαίτερα τις γάτες, αλλά όλα τα ζώα και η ομορφιά του κόσμου με κάνουν να υποκλίνομαι μπροστά τους.

–Εάν θα σου πρότειναν να είσαι σε μια επιτροπή από αυτές που »τσαλαπατούν» τα όνειρα των νέων καλλιτεχνών, να κρίνεις τα.. άκριτα, θα πήγαινες..;

Όποιος πηγαίνει σε τέτοιες εκπομπές “ταλέντων” το κάνει κυρίως για λόγους δημοσιότητας. Αν αισθάνεται ότι τον προσβάλλουν, μπορεί ελεύθερα να αποχωρήσει. Και δεν είναι έτσι σε όλες αυτές τις εκπομπές. Η λογική των “καημένων νέων” δε με αφορά. Ο καθένας είναι υπεύθυνος να υπερασπιστεί την προσωπική του αξιοπρέπεια.

Νικόλα η σχέση σου με την Σαλαμίνα ποια είναι ; έχεις μνήμες ; έχεις φίλους στο νησί μας ;

-Δυο χειμώνες εργάστηκα στη Σαλαμίνα, ως υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας στο Νόστο. Δυο φορές την εβδομάδα με το πλοίο περνούσα από το Πέραμα και κάναμε θέατρο με τα παιδιά της κοινότητας, ήταν ένα μεγάλο μάθημα για μένα η συναναστροφή μας αυτή. Έχω κάποιους φίλους, δε μπορώ λόγω υποχρεώσεων, να έρχομαι όσο τακτικά θα ήθελα. Με την πρώτη ευκαιρία όμως μπαίνω στο πλοίο και περνάω στα Παλούκια.

— Πέρασες Νίκο μου και από την Βουλή.. η Σαλαμίνα σε είχε ψηφίσει και η
Β’ Πειραιώς. Μα ούτε ενάμιση χρόνο καν δεν άντεξες και τα παράτησες ..Γιατί.;

—Δεν τα παράτησα, ποτέ δεν τα παρατώ. Χάθηκε η έδρα και βγήκα από τη Βουλή. Κατόπιν αποχώρησα από το κόμμα μου, καθώς έβλεπα νοοτροπίες και πρόσωπα να επιβραβεύονται, που ήταν αντίθετα στον αξιακό μου κώδικα και στις αρχές μου. Επομένως δε θα μπορούσα να συνεχίσω να το υπερασπίζομαι στην κοινωνία. Έκτοτε για λόγους οικογενειακούς και βιοποριστικούς επέστρεψα στη δουλειά μου. Η πολιτική θέλει χρήματα βλέπετε και εγώ δε διαθέτω παρά μόνο την εργασία μου, είμαι ένας προλετάριος.

—Να πω πως σε απογοήτευσε ο τρόπος που ασκείται η πολιτική στην Ελλάδα.;

Όχι ακριβώς, δεν είχα και μεγάλες προσδοκίες άλλωστε, για αυτό και δεν απογοητεύομαι εύκολα. Απλώς, όταν αισθάνομαι ότι αρχίζω να ασφυκτιώ, παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω, πριν γίνω δυσάρεστος και ανεπιθύμητος. Και ναι, η πολιτική όπως ασκείται στη χώρα μας, δε με αφορά.

—Μια ουσιαστική καταδίκη δεν είδαμε ακόμα για τα δύο μεγάλα κόμματα που
κυβέρνησαν και έφεραν τη χώρα εδώ που την έφεραν. Πως το εξηγείς αυτό..;

Παρεξηγήσιμη η ερώτησή σου. Τι καταδίκη εννοείς; Και τι σημαίνει τα κόμματα που “κατέστρεψν τη χώρα”; Να μου προσδιορίσεις την καταστροφή πρώτα και μετά να δούμε ποιος ψήφιζε κόμματα που έταζαν λεφτά και ρουσφέτια. Γιατί και ο Σύριζα έτσι έγινε κυβέρνηση, πατώντας στην παρακμασμένη μέθοδο των παλιών. Αλλά οι παλιοί κάποια στιγμή σοβαρεύτηκαν και απαγόρεψαν το διορισμό συγγενικών προσώπων, κάτι που ο Τσίπρας κατάργησε την πρώτη εβδομάδα που ανέλαβε. Στο κόμμα που ήμουνα δε λαϊκίζαμε έτσι και συκοφαντηθήκαμε ως εχθροί του λαού και όργανα δόλιων συμφερόντων. Αλλά επειδή η κουβέντα είναι μεγάλη, θα σου απαντήσω με το στίχο του Σαββόπουλου που λέει: φταίνε τα τραγούδια του, φταίει κι ο λυράρης, μα φταίει κι ο ίδιος ο λαός που είναι μαραζιάρης.

—H συμμετοχή στην πολιτική εξακολουθεί να σε ενδιαφέρει

Ναι, αλλά όχι ως αυτοσκοπό και σίγουρα μόνο σε επίπεδο δουλειάς. Για αυτό και δε νομίζω ότι μου ταιριάζει η κεντρική πολιτική σκηνή. Ίσως να μπορούσα να προσφέρω, αν μου δινόταν η ευκαιρία, στην τοπική αυτοδιοίκηση, στα θέματα του πολιτισμού με όρους αστικής ανάπτυξης.

Που μπορούμε να σε δούμε αυτό το διάστημα ; Ετοιμάζεις κάτι άλλο ;

Πρωταγωνιστώ στη νεανική παράσταση “Ιστορίες του παππού Αριστοφάνη” και στον “Ερωτευμένο Σαίξπηρ” που παρουσιάζονται και τα δύο στο Θέατρον του Ελληνικού Κόσμου στον Ταύρο. Παράλληλα κάνω και το μεταπτυχιακό μου στην πολιτιστική διοίκηση. Δεν έχω χρόνο για κάτι άλλο προς το παρόν, παρά μόνο για την οικογένειά μου.

Είσαι άνθρωπος αισιόδοξος ..Η κοινωνία πέρνα πολύ δύσκολα.. ..υποφέρει ..τι μήνυμα θες να δώσεις σε αυτόν τον κόσμο ;

-Ίσως κάτι Καζαντζακικό: να αγαπήσουμε τη δυσκολία για να μην τη φοβόμαστε και να τη νικάμε. Και κυρίως να μη φοβόμαστε να αλλάζουμε εμείς, να ψάχνουμε το νέο, να δοκιμάζουμε το διαφορετικό, να πλαταίνουμε τους ορίζοντές μας διαρκώς. Αυτή η συνεχής αναζήτηση της γνώσης είναι θεωρώ μεγάλη δύναμη.

—Νίκο μου πόσα ακόμα θα μπορούσαμε να πούμε αλλα ελπίζουμε και θα χαρούμε ιδιαίτερα και εμείς και ο κόσμος που σε αγαπά …πρώτα να σε ευχαριστήσουμε και πάλι θερμά για την αποδοχή στην προάσκηση μας για αυτήν την συνέντευξη , με πολύ αγάπη και φιλιά … .

—Εγώ σας ευχαριστώ, να είστε καλά.
..

 

Σ.Β .Η πρώτη θεατρική συμμετοχή του ταλαντούχου Νίκου Ορφανού ήταν το 1989
στην παράσταση ‘’Το Φιντανάκι’’, πρωτοετής μαθητής στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

…Η πρώτη του τηλεοπτική σειρά, ήταν το 1993 με το πολύ επιτυχημένο

‘’Αναστασία”.  Από τότε έχει παίξει σε δεκάδες σειρές Με πολύ επιτυχία.

.Άξιες αναφοράς όμως και οι άλλες θεατρικές του παρουσίες, όπως και αυτές

στον Κινηματογράφο.. Πρόκειται πραγματικά για έναν από τους πιο αξιόλογους ηθοποιούς της γενιάς του.. Από τους καλλιτέχνες αυτούς που τιμούν τον πολιτισμό μας..

Και χαρίζουν ποιότητα, αξία και αύρα στους θεατές του

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.